اخبار دندانپزشكي اخبار دندانپزشكي .

اخبار دندانپزشكي

برترين‌ دانشگاه‌هاي دنيا در رشته "دندانپزشكي"

برترين‌ دانشگاه‌هاي دنيا در رشته "دندانپزشكي"

نظام‌ رتبه‌بندي "كيواس"، جديدترين رتبه دانشگاه‌هاي جهان در رشته "دندانپزشكي" را منتشر كرد.

به گزارش ايسنا، در رتبه‌بندي موضوعي دانشگاه‌هاي جهان كه جديدا توسط نظام رتبه‌بندي "كيواس" منتشر شد، چهار شاخص شهرت دانشگاه، ارزيابي كارفرمايان، تعداد استنادها به ازاي هر مقاله و H-index مورد سنجش قرار گرفت.

در اين رتبه‌بندي كه دانشگاه‌ها براي رشته دندانپزشكي در سال ۲۰۲۱ ميلادي هم رتبه‌بندي شدند، دانشگاه‌هايي از كشورهاي سوئد، آمريكا و هلند رتبه‌هاي اول و سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنين چند دانشگاه ديگر آمريكايي در ميان ۱۰ دانشگاه برتر جاي گرفتند.

از نكات قابل توجه در اين رتبه‌بندي اين است كه اسامي دانشگاه‌هايي به چشم مي‌خورد كه شايد چندان در رتبه‌بندي‌هاي كلي دانشگاه‌ها رتبه بالايي ندارند،‌ همچنين بسياري از دانشگاه‌هاي برتر دنيا در ميان ۲۰ دانشگاه برتر براي رشته دندانپزشكي قرار نگرفتند كه از بزرگترين غايبين آنها مي‌توان به دانشگاه "كمبريج" و دانشگاه "آكسفورد" اشاره كرد.

رتبه‌بندي برترين دانشگاه‌ها براي رشته دندانپزشكي در سال ۲۰۲۱ ميلادي به شرح ذيل است:

۱- دانشگاه "يوتبري"( Gothenburg) سوئد

۲- دانشگاه "ميشيگان"( Michigan) آمريكا

۳- مركز دانشگاهي دندانپزشكي "آمستردام" (ACTA) هلند و  دانشگاه "هنگ‌كنگ"( Hong Kong) هنگ‌كنگ  "مشترك رتبه سوم"

* هيچ دانشگاهي حائز رتبه چهارم نشد

۵ – كالج "كينگ لندن"( King) انگليس و دانشگاه پزشكي و دندانپزشكي "توكيو" (TMDU) ژاپن "مشترك رتبه پنجم"

* هيچ دانشگاهي حائز رتبه ششم نشد

۷  – دانشگاه "كاليفرنيا، سان‌فرانسيسكو"(  California, San Francisco) آمريكا

۸ – دانشگاه "هاروارد"( Harvard)‌ آمريكا

۹ – دانشگاه "برن"(Bern) سوئيس

۱۰ – موسسه "كارولينسكا"(Karolinska) سوئد  

۱۱- دانشگاه "زوريخ"(Zurich) سوئيس

۱۲- "كالج دانشگاهي لندن"(UCL) انگليس

۱۳- دانشگاه "سائوپائولو"(de São Paulo) برزيل

۱۴- دانشگاه "كوئين مري لندن"(QMUL) انگليس

۱۵- دانشگاه "واشنگتن"(Washington) آمريكا

۱۶- دانشگاه "پنسيلوانيا"(Pennsylvania) آمريكا

۱۷- دانشگاه "نيويورك"(NYU) آمريكا

۱۸- دانشگاه "كمپلوتنسه مادريد" (UCM) اسپانيا

۱۹- دانشگاه كاتوليك "لووِن"( Leuven) هلند

۲۰- دانشگاه "بيرمنگام"( Birmingham) انگليس

مقالات ديگر:

قاليشويي فدك

دندانپزشكي اميرآباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۴:۰۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

شهيدي كه دفاع از كشور را بر دندانپزشكي و كاپيتاني سپاهان ترجيح داد

شهيدي كه دفاع از كشور را بر دندانپزشكي و كاپيتاني سپاهان ترجيح داد

فرمانده گروه موشكي ۱۵ خرداد گفت: شهيد غازي در شرايط قبل و بعد انقلاب در ميدان حضور داشت و در عرصه ورزش به عنوان نيروي انقلابي فعاليت مي‌كرد و به عنوان يك ورزشكار مي‌تواند الگويي در عرصه ورزش براي جوانان باشد.

 


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، سردار جلال احمدي بعداز ظهر امروز در ۳۷ امين سالگرد شهادت جاويدالاثر شهيد حسن غازي اظهار داشت: شهيد غازي از قهرمانان عرصه دفاع مقدس و الگوي بي‌بديل و‌ جاودانه بود؛ ‌همانطور كه‌ پيكر او در طلائيه جاودان شد نام او هم در آسمان‌ها جاويدان شد.

 


فرمانده گروه موشكي ۱۵ خرداد ادامه داد: شهيد غازي در شرايط قبل و بعد انقلاب در ميدان حضور داشت و در عرصه ورزش به عنوان نيروي انقلابي فعاليت مي‌كرد و به عنوان يك ورزشكار مي‌تواند  الگويي در عرصه ورزش براي جوانان باشد.

 


وي تصريح كرد: او در سال‌هاي اول انقلاب به عنوان يكي از جوانان كه حضرت‌امام از آن‌ها به نام سرباز ‌خود نام مي‌برد فعاليت مي‌كرد و در تمام عرصه‌هاي ورزشي، علم و دانش و فرهنگي حضور فعال داشت.

 


احمدي خاطرنشان كرد: شهيد حسن غازي در‌ دانشگاه رشته دندانپزشكي قبول شد ولي به اين رشته در اين حيطه پشت پا زد و در دوره دفاع مقدس به‌عنوان فرمانده گردان وارد صحنه نبرد شد و از طرف فرماندهان، پايه‌گذار اولين گروه توپخانه محرم و ۱۵ خرداد شد.

 


فرمانده گروه موشكي ۱۵ خرداد گفت: اميدوارم كه در ادامه مسير اين شهدا، خداوند ما را در راه سربازي و دفاع از آرمان‌هاي اسلامي ثابت‌قدم نگه‌دارد.

شايد بخواهيد بخوانيد: قاليشويي هفت حوض

شهيد غازي، اسوه بي‌چون و چراي دهه سپاهان است

 


در ادامه اين مراسم محمدرضا ساكت بيان داشت: شهيد غازي به عنوان قهرماني در باشگاه سپاهان و آسمان‌هاست؛ او بازيكن ارزنده در دهه ۵۰ و بازيكن تيم ملي بود و در اين مسير اسوه بي‌چون و چرا بازيكنان دهه ۵۰ و ۶۰ بود.

 


مديرعامل باشگاه سپاهان تصريح كرد: اين باشگاه شهداي زيادي داشته‌است؛ امروز سرديس اين شهيد والامقام در باشگاه رونمايي شد تا به عنوان الگوي ورزشكاران امروز و فردا باشد.

 


وي ادامه داد: مفتخريم از امروز تمثال اين شهيد به عنوان يك خورشيد فروزان براي هميشه در باشگاه حضور داشته باشد و هم‌چنين تصوير او در باشگاه ۷۵ هزار نفري نقش جهان نيز نقش بسته‌است.

 


ساكت يادآور شد: ورزشكاران دهه ۵۰ و ۶۰ اين شهيد را به عنوان يك الگوي تمام عيار مي‌شناسند و در خاطرات خود تعريف مي‌كنند كه مادر و پدر او نيز در زمان مسابقات به ديگر ورزشكاران كمك مي‌كردند.

 


شهيدي كه يك رهبر نظامي بود

 


سردار آقائي در مراسم غبارروبي مزار شهيد غازي گفت: او فرمانده توپخانه ۱۵ خرداد و فرمانده توپخانه قرارگاه بود كه در منطقه‌اي جلوتر از خط مقدم به‌نام سرپل به شهادت رسيد و جسد او همان‌جا ماند.

 


فرمانده سابق دانشكده توپخانه سپاه ادامه داد: فرماندهان جنگ به مقام‌هاي اسمي خود توجهي نداشتند و خودشان را در صحنه نبرد مقدم‌تر ديگران مي‌دانستند.

 


وي خاطرنشان كرد: شهيد حسن غازي براساس حكم فرماندهي نمي‌كرد و يك رهبر نظامي بود؛ رهبري هنر فرماندهي از طريق قلب است و به عقيده من فرماندهي جسد و رهبري روح اين جسد است.

 


آقائي اظهار داشت: در سال‌هاي قبل مادر شهيد درخواست كرد كه يادبودي براي شهيد به جا بگذاريم و با تلاش‌هاي فرمانده اسبق فرمانده ۱۵ خرداد اين يادبود ساخته شد.

 


همرزم شهيد تصريح كرد: حسن غازي در دنيا به‌دنبال هيچ چيز نبود و حتي مزاري هم ندارد.

مقالات ديگر:

نمايندگي برندهاي ايمپلنت

قاليشويي پارك وي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۴۲:۱۵ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

اقدامات بيمه نيروهاي مسلح در دوران كرونا

اقدامات بيمه نيروهاي مسلح در دوران كرونا/ حذف نسخ كاغذي دندانپزشكي ناجا از ابتداي سال ۱۴۰۰

مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني نيروهاي مسلح ضمن تشريح اقدامات و برنامه‌هاي اين سازمان در مديريت بحران كرونا از حذف نسخ كاغذي از خدمات دندانپزشكي ناجا از ابتداي سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران پويا؛ دكتر امير نوروزي در بيست و هفتمين همايش معاونان، مديران و رؤساي بهداشت، امداد و درمان ناجا در تشريح آخرين اقدامات و تسهيلات اين سازمان در حمايت از مراكز درماني نيروهاي مسلح به ويژه در مديريت بحران ويروس كرونا اظهار كرد: سازمان خدمات درماني نيروهاي مسلح خود را مكلف مي‌داند كه اين فرمايش مقام معظم رهبري كه "ما مي خواهيم اگر كسي در خانواده‌اي مريض شد، آن خانواده جز رنج بيمارداري، رنج ديگري نداشته باشد" را به عنوان هدف مهم و راهبردي سرلوحه كار خود قرار دهد و با حمايت حداكثري از جامعه هدف دغدغه اين عزيزان را در حوزه سلامت به حداقل برساند.

 


مدير عامل سازمان خدمات درماني نيروهاي مسلح اضافه كرد: معاونت‌هاي بهداد و مراكز درماني نيروهاي مسلح به عنوان بازوهاي توانمند ما در ارتقاي سطح دانش پزشكي محسوب مي‌شوند و از نظرات و پيشنهادات همكارانمان در اين معاونت‌ها به منظور ارتقاي بيش از پيش خدمات، استفاده مي‌كنيم و براي ارائه خدمات بهينه و استفاده حداكثري از امكانات موجود در حوزه سلامت ناگزير از بهره برداري ازظرفيت‌هاي خدمات الكترونيك سلامت و هوشمندسازي خدمات هستيم و با همكاري موثر و سازنده مركز تخصصي دندانپزشكي امام علي(ع) ناجا پيشرفت‌هاي خوبي در حوزه خدمات الكترونيك دندانپزشكي داشتيم و انتظار مي‌رود تا پايان سال جاري پرونده خدمات الكترونيك دندانپزشكي تكميل و از ابتداي سال 1400 نسخ كاغذي از اين خدمات حذف شود.

بيشتر بخوانيد: دندانپزشكي اقساطي

نوروزي در خصوص تسهيلات سازمان بيمه خدمات درماني نيروهاي مسلح در جريان همه گيري كرونا در كشور به ارائه خدمات غير حضوري و نامحدود كردن اعتبار دفترچه‌هاي بيمه از تيرماه سال جاري اشاره و بيان كرد: براي رفع دغدغه بيمه‌شدگان از تير ماه سال جاري، گزينه تاريخ اعتبار از دفترچه‌هاي درماني سرپرست و همسر كاركنان حذف و اعتبار تا آخرين برگ دفترچه جايگزين شد كه اين اقدام كاهش رفت و آمد هاي درون شهري و درنتيجه جلوگيري از شيوع بيشتر اين بيماري را در پي داشت.

 


مدير عامل سازمان خدمات درماني نيروهاي مسلح در ادامه پوشش كامل بيمه‌اي و در تعهد گرفتن داروهاي ابلاغي وزارت بهداشت در خصوص درمان بيماري كرونا، هزينه آزمايش‌هاي تشخيصي بيماري كوويد 19 بر اساس پروتكلهاي وزارت بهداشت و تعهد كليه داروهاي مصوب در پروتكل درمان اين بيماري را از ديگر تسهيلات پيش بيني شده اين سازمان در حمايت از بيمه شدگان سازمان برشمرد و خاطرنشان كرد: امكان بستري موارد اورژانس بيماران و زايمان و سزارين با فرانشيز رايگان براي بيمه شدگان در كليه مراكز درماني طرف قرار داد و غير طرف قرار داد تا پايان سال جاري فراهم شده است.

 


وي در ادامه با اشاره به پرداخت مطالبات كليه مراكز درماني نيروهاي مسلح تا پايان آبان ماه سال جاري، از پيش بيني 20 ميليارد تومان پيش پرداخت براي تقويت امكانات و تجهيزات تشخيصي و درماني مراكز درماني ناجا خبر داد.

 


نوروزي در ادامه در خصوص برنامه‌هاي آينده سازمان خدمات درماني نيروهاي مسلح به برخط كردن 10 هزار داروخانه طرف قرار داد، حذف نياز دفترچه‌هاي درماني و ايجاد نسخه نويسي و نسخه پيچي الكترونيك، اجراي قانون تعرفه خدمات پرستاري، توسعه پايش سلامت سالمندان و خدمات باليني در منزل ويژه بازنشستگان و بيماران ويژه، بازنگري در تعرفه و تعهد كمك هزينه عينك اشاره و بر لزوم توجه ويژه به خدمات سلامت محور پيشگيرانه در تعهدات بيمه‌اي تاكيد كرد.

 


وي در خصوص پيش بيني بسته‌هاي حمايتي ويژه مديريت بيماري كرونا به بيمارستان‌هاي نيروهاي مسلح اظهاركرد: در جريان شيوع كرونا و خدمات رساني بيمارستان‌هاي نيروهاي مسلح به بيماران كرونايي، پرداخت هزينه‌هاي مراكز درماني تحت پوشش در سال 99 بر مبناي تعرفه عمومي غيردولتي انجام شده كه اين اقدام 50 درصد افزايش تعرفه اين مراكز نسبت به سال گذشته را در پي داشت.

 


نوروزي اضافه كرد: با هدف ارائه خدمات بهتر و به روزتر بيمارستان‌هاي تحت پوشش، تسهيلاتي در قالب پرداخت 5 ميليون ريال بابت هر شبانه روز بستري بيمار كرونايي بيمه شده در بخش‌هاي عادي و 10 ميليون ريال بابت بستري در بخش‌هاي ويژه به عنوان هزينه مازاد كرونا به بيمارستان‌هاي نيروهاي مسلح پرداخت شد.

 


وي با اشاره به اعطاي 213 ميليارد تومان تسهيلات در قالب پيش پرداخت براي بروزرساني تجهيزات و تامين كالاهاي مصرفي و سرمايه‌اي مراكز درماني تحت پوشش نيروهاي مسلح در سال گذشته، از تخصيص 80 ميليارد تومان اعتبار ديگر در سال جاري خبر داد كه انتظار مي‌رود تا ماه هاي ابتدايي سال آينده به بيمارستان‌هاي تحت پوشش تزريق شود.

 


مدير عامل سازمان بيمه خدمات درماني نيروهاي مسلح اضافه كرد: به منظور ترغيب پزشكان براي همكاري با بيمارستان‌هاي نيروهاي مسلح، طرحي را با موضوع يكسان سازي جز حرفه اي خدمات پزشكي بيمارستان هاي نيروهاي مسلح با مراكز خصوصي و بخش دولتي به شوراي عالي بيمه كشور ارائه كرده‌ايم. 

 


مقالات ديگر ما: دندانپزشكي ديجيتال

قاليشويي قلهك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۰۱:۳۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)