اخبار دندانپزشكي اخبار دندانپزشكي .

اخبار دندانپزشكي

اتمام پروژه تكميل بيمارستان فيروزآبادي ري بعد از ۱۶ سال

اتمام پروژه تكميل بيمارستان فيروزآبادي ري بعد از ۱۶ سال/ فاز قديمي اين بيمارستان به مركز دندانپزشكي تبديل مي‌شود

عضو مجمع نمايندگان استان تهران در مجلس، بابيان‌اينكه پروژه تكميل و تجهيز بيمارستان فيروزآبادي ري بعد از ۱۶ سال افتتاح شده است تاكيدكرد كه فاز قديمي اين بيمارستان به مركز ارائه خدمات دندانپزشكي تبديل مي‌شود.

سيدعلي يزدي‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري خانه ملت، در تشريح جزييات افتتاح بيمارستان 300 تختخوابي فيروزآبادي ري كه از مدت‌ها قبل به طور جدي پيگيري كرده بود، گفت: تكميل بيمارستان مرحوم آيت‌الله فيروزآبادي از جمله پروژه‌‎هايي است كه اجراي آن در دولت هشتم يعني از سال 1384 كليد خورده است و مطالعات پژوهشي اين پروژه نيز در گذشته انجام شده بود.

 


پروژه تكميل بيمارستان فيروزآبادي 98 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است

 


نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: خوشبختانه بعد از گذشت 16 سال اين پروژه كه تاكنون بيش از 98 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و تنها محوطه‌سازي و كارهاي جزيي براي تكميل آن باقي مانده است در خردادماه به بهره‌برداري رسيد.

شايد بخواهيد بخوانيد: قاليشويي لويزان

اين نماينده مردم در مجلس يازدهم، يادآور شد: هم‌اكنون اين بيمارستان اقدام به پذيرش بيمار مي‌كند و بخش‌هاي بستري، جراحي و ريكاوري آن فعال است، ضمن اينكه قرار بر اين شده است كه بخش فاز قديمي اين بيمارستان نيز نوسازي شود و به يك مركز ارائه خدمات درماني دندانپزشكي و بيماري‌هاي مرتبط با اين رشته تبديل شود.

 


دليل تاخير در افتتاح پروژه تكميل و تجهيز بيمارستان فيروزآبادي ري

 


عضو مجمع نمايندگان استان تهران در مجلس شوراي اسلامي، تاكيد كرد: البته قرار بود اين پروژه در هفته سلامت افتتاح شود، اما به دليل برخي اقدامات جزيي در زمينه تامين برق اين مجموعه، به تاخير افتاد./

شايد بخواهيد بخوانيد: لمينت دندان اقساطي تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۷:۲۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

آغاز ثبت نام سي و پنجمين آزمون دستياري تخصصي دندانپزشكي

از امروز
آغاز ثبت نام سي و پنجمين آزمون دستياري تخصصي دندانپزشكي
دفترچه راهنماي ثبت نام سي و پنجمين دوره آزمون پذيرش دستيار در رشته هاي تخصصي دندانپزشكي سال ۱۴۰۰ منتشر و ثبت نام از امروز آغاز شد و تا 30 خرداد ادامه دارد.

بآغاز ثبت نام سي و پنجمين آزمون دستياري تخصصي دندانپزشكيه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت گروه علمي فرهنگي هنري خبرگزاري صدا و سيما ؛ سي و پنجمين دوره آزمون پذيرش دستيار در رشته هاي تخصصي دندانپزشكي ۲۹ مهر ۱۴۰۰ برگزار مي شود.

شرايط عمومي و اختصاصي لازم براي پذيرش دستيار تخصصي دندانپزشكي

شرايط عمومي:

داوطلباني مجاز به شركت در آزمون هستند كه داراي شرايط عمومي زير در تمام ادوار تحصيلي و مراحل شغلي باشند:

برخورداري از سلامت و توانايي جسمي به تناسب رشته انتخابي و عدم اعتياد به مواد مخدر

واجد كليه شرايط عمومي متداول در آزمون هاي مختلف كشور

اعتقاد به دين مبين اسلام يا يكي از اديان مندرج در قانون اساسي

پذيرفتن قانون اساسي و عدم مخالفت با نظام جمهوري اسلامي ايران

عدم وابستگي تشكيلاتي به احزاب و گروه هاي محارب و ملحد و هواداري از آنها

نداشتن سوءپيشينه كيفري

عدم اشتهار به فساد اخلاقي

شرايط اختصاصي:

الف) داشتن مدرك دكتراي عمومي دندانپزشكي، يا دانشجويان سال آخر دندانپزشكي عمومي مشروط بر اين كه تا تاريخ 30 آذرماه 1400 فارغ التحصيل شده و مشمول يكي از بندهاي زير باشند:

الف- 1) مشمولان آيين نامه «تسهيل ادامه تحصيل دانشجويان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مصوب 1397/10/30». داوطلبان فقط يك نوبت مي توانند با استفاده از اين تسهيلات در آزمون شركت كنند.

توجه: دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي بر اساس بندهاي «ج»، «ه» ، «ز» و «ي» ماده 3 آيين نامه مذكور و رعايت ساير شرايط آيين نامه، مي توانند از تسهيلات اين آيين نامه بهره مند شوند. در غير اين صورت، استفاده از تسهيلات آئين نامه مذكور براي ايشان امكانپذير نيست.

الف- 2) دانشجويان دندانپزشكي عمومي متأهل (به استناد قانون تسهيل ازدواج جوانان): اين افراد در صورتي كه از اين فرصت در دوره دانشجويي استفاده نكرده باشند، مي توانند حداكثر تا يك سال پس از فراغت از تحصيل، از اين تسهيلات استفاده كنند. داوطلبان فقط يك نوبت مي توانند با استفاده از اين تسهيلات در آزمون شركت كنند.

الف- 3) دانشجويان دندانپزشكي عمومي كه (به هر دليل) از انجام خدمات طرح نيروي انساني معاف هستند. اين افراد در صورت قبولي، بايد گواهي معافيت هاي فوق الاشاره را به دانشگاه محل قبولي ارائه كنند. در غير اين صورت، قبولي آنان كان لم يكن تلقي و يك دوره نيز از شركت در آزمون پذيرش دستيار تخصصي محروم خواهند شد.

تبصره: دانشجويان سال آخر در صورت قبولي در آزمون، چنانچه تا تاريخ اعلام شده فارغ التحصيل نشوند، قبولي آنان لغو خواهد شد.

تبصره: دانشجويان فقط يك بار «دانشجوي سال آخر» محسوب شده و مي توانند با اين عنوان در آزمون شركت كنند؛ خواه تنها از پايان نامه دفاع نكرده يا واحد باقيمانده داشته باشند.

تبصره: تاريخ ارزشيابي مدرك تحصيلي دانش آموختگان دندانپزشكي خارج از كشور توسط وزارت متبوع، تاريخ فراغت از تحصيل محسوب مي شود.

الف- 4) داوطلبان ذكور مشمول انجام خدمت وظيفه عمومي كه در سنوات قانوني فارغالتحصيل شده و از نظر مقررات وظيفه عمومي، مرتكب تخلف نشده باشند. براي اين گروه از داوطلبان در صورت قبولي، معافيت موقت تحصيلي صادر خواهد شد.

ب) ارائه گواهي وضعيت طرح نيروي انساني (مربوط به فارغالتحصيلان مقطع دندانپزشكي عمومي)

ب- 1) ارائه گواهي معافيت يا پايان خدمات موضوع قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان (طرح نيروي انساني)

ب- 2) مشمولان قانون خدمات پزشكان و پيراپزشكان در صورتي كه خدمات مشمول موضوع قانون مذكور را حداكثر 3 ماه بعد از تاريخ فراغت از تحصيل و در مناطقي با ضريب محروميت چهارپنجم و محرومتر شروع كرده و در صورت قبولي در آزمون، خدمت مشمول تا زمان شروع دوره دستياري تداوم يابد.

ب- 3) ارائه گواهي نشان دهنده پايان خدمات موضوع قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان (طرح نيروي انساني) حداكثر تا تاريخ 30 ديماه 1400 كه به تأييد معاونت هاي توسعه، بهداشتي، درمان يا آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مربوطه رسيده باشد. اين افراد در صورت قبولي، موظف به ارائه گواهي پايان طرح هستند و در غير اين صورت، قبولي آنان كان لم يكن تلقي خواهد شد.

گواهي مربوط به وضعيت طرح نيروي انساني كه توسط شبكه بهداشت و درمان يا سازمان نظام پزشكي صادر شده باشد، پذيرفته نمي شود.

ج) استفاده كنندگان از سهميه استان هاي خاص در دوره دندانپزشكي عمومي:

ج-1) ارائه گواهي اشتغال به كار در حال حاضر از استان محل تعهد براي افرادي كه از سهميه استاني در مقطع دكتري عمومي دندانپزشكي استفاده كرده اند، با رعايت تمام مقررات شركت در آزمون، الزامي است.

ج-2) بر اساس «قانون اصلاح بند 3 ماده واحده قانون برقراري عدالت آموزشي در پذيرش دانشجو در دوره هاي تكميلي و تخصصي مصوب 1392/7/10» دانش آموختگان رشته دندانپزشكي عمومي كه با سهميه استاني در آزمون سراسري پذيرفته شده اند، تنها در صورت گذراندن حداقل نيمي از دوره تعهد خود مي توانند در آزمون ورودي دوره هاي تخصصي شركت كنند.

تبصره: اين مصوبه شامل ورودي هاي سال 1393 و پس از آن مي شود و ورودي هاي پيش از آن مشمول اين محدوديت نيستند.

قاليشويي در خيابان جشنواره

ج-3) توزيع متعهداني كه با استفاده از اين سهميه در دوره دندانپزشكي عمومي پذيرفته شده و در آزمون پذيرش دستيار تخصصي قبول مي شوند، بر عهده دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي بوده و به عنوان متخصص توزيع مي شوند.

د) مشخص بودن وضعيت خدمت نظام وظيفه عمومي – ويژه آقايان

هـ ) به استناد ماده 30 آيين نامه دوره هاي دستياري دندانپزشكي، در صورتي كه پذيرفته شده در زمان تعيين شده ثبت نام نكرده يا پس از ثبت نام، نسبت به شروع دوره اقدام نكند، منصرف از تحصيل محسوب شده و به مدت 2 سال از شركت در آزمون دستياري محروم خواهد شد و در صورت انصراف پس از شروع دوره (پس از انصراف قطعي)، علاوه بر 2 سال محروميت از آزمون دستياري، ملزم به پرداخت غرامت (كه ميزان و نحوه آن توسط دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي مشخص مي شود) خواهد شد.

تبصره: دستياران شهريه پرداز در صورت انصراف موظف به پرداخت شهريه كامل همان سال هستند. همچنين، به مدت 2 سال (پس از انصراف قطعي) از شركت مجدد در آزمون محروم خواهند شد.

و) براي شركت در آزمون محدوديت سني وجود ندارد.

تبصره: بازنشستگان يا افرادي كه با احتساب دوره تحصيل در سن بازنشستگي قرار مي گيرند، در صورت قبول شدن مكلف به پرداخت شهريه بوده و به صورت «شهريه پرداز» پذيرش خواهند شد.

ز) امكان ورود و ادامه تحصيل دانش آموختگان رشته هاي تخصصي باليني و Ph.D در رشته هاي ديگر تخصصي باليني، به شرط پرداخت شهريه و پس از انجام كامل تعهدات قانوني، بلامانع است.

ح) امكان ورود و ادامه تحصيل دانش آموختگان رشته هاي تخصصي باليني به رشته هاي تخصصي پايه (بيماري هاي دهان و فك و صورت و آسيب شناسي دهان و فك و صورت) به شرط عضويت در هيأت علمي، بلامانع است.
مقالات ديگر: روكش دندان يك روزه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۱۱:۰۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

دانشگاه علوم پزشكي تهران فلوشيپ دندانپزشكي مي‌پذيرد

دانشگاه علوم پزشكي تهران فلوشيپ دندانپزشكي مي‌پذيرد
دانشگاه علوم پزشكي تهران در ۱۰ رشته دستيار تكميلي تخصصي (فلوشيپ) دندانپزشكي مي‌پذيرد.
به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه علوم پزشكي تهران، بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي جهت دوره‌هاي تكميلي تخصصي (فلوشيپ) از طريق آزمون در ۱۴ تير ۱۴۰۰ در ۱۰ گرايش از ميان فارغ التحصيلان متقاضي دستياري فلوشيپ مي‌پذيرد.

شايد بخواهيد بخوانيد: قاليشويي دردشت

عنوان ۱۰ دوره فلوشيپ دندانپزشكي

۱. فلوشيپ «ايمپلنت‌هاي دنداني»؛ رشته تخصصي پيشنياز: جراحي دهان و فك و صورت، پروتز‌هاي دنداني، پريودانتيكس

۲. فلوشيپ «انكولوژي دهان و فك و صورت»؛ رشته تخصصي پيشنياز: جراحي دهان و فك و صورت

۳. فلوشيپ «جراحي ترميمي دهان و فك و صورت»؛ رشته تخصصي پيشنياز: جراحي دهان و فك و صورت

۴. فلوشيپ «تروماي فك و صورت»؛ رشته تخصصي پيشنياز: جراحي دهان و فك و صورت

۵. فلوشيپ «جراحي دهان و فك و صورت كرانيوفاسيال كودكان»؛ رشته تخصصي پيشنياز: جراحي دهان و فك و صورت

۶. فلوشيپ «بيولوژي دهان»؛ رشته تخصصي پيشنياز: تمامي رشته‌هاي تخصصي دندانپزشكي

۷. فلوشيپ «درد‌هاي دهاني و فكي و صورتي»؛ رشته تخصصي پيشنياز: بيماري‌هاي دهان و فك و صورت، جراحي دهان و فك و صورت، اندودانتيكس

۸. فلوشيپ «پروتز‌هاي فك و صورت»؛ رشته تخصصي پيشنياز: پروتز‌هاي دنداني

۹. فلوشيپ «دندانپزشكي بيمارستاني»؛ رشته تخصصي پيشنياز: دندانپزشكي كودكان

۱۰. فلوشيپ «پزشكي بازساختي در دندانپزشكي»؛ رشته تخصصي پيشنياز: جراحي دهان و فك و صورت، اندودانتيكس، پريودانتيكس

متقاضيان براي ثبت نام دوره‌هاي فلوشيپ از ۵ تا ۱۳ تير ماه ۱۴۰۰ مي‌توانند با داشتن مدارك لازم: (يك قطعه عكس، كپي شناسنامه و كارت ملي، گواهي پايان تعهدات، آخرين مدرك تحصيلي (دانشنامه) به معاونت آموزش تخصصي و تحصيلات تكميلي دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران مراجعه كنند.
مقالات ديگر: دندانپزشكي اقساطي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۲:۱۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

پنچ هزار و ۹۹۶ خدمت پزشكي و دندانپزشكي در روستاي نگل سنندج ارائه شد

 

در قالب اردوي جهادي؛
پنچ هزار و ۹۹۶ خدمت پزشكي و دندانپزشكي در روستاي نگل سنندج ارائه شد
سنندج‌ - ايرنا - فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه سنندج گفت: پنچ هزار و ۹۹۶ خدمت پزشكي و دندانپزشكي در قالب اردوي جهادي طي روزهاي ۱۳ تا ۱۵ خرداد در روستاي نگل اين شهرستان ارائه شد.

سرهنگ حسن عسكري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: ۸۵۰ خدمت دندانپزشكي، ۲۵۷ اكوي قلب، ۱۱۱ نوار قلب، ۲۸۳ خدمت چشم پزشكي، ۱۸۵ خدمت سونوگرافي و ۲۶۵ خدمت راديولوژي برخي از خدمات انجام شده طي اين سه روز است.

شايد بخواهيد بخوانيد: قاليشويي خيابان دماوند

وي اضافه كرد: ۱۹۲ نفر از خدمات متخصص زنان، ۳۲۰ نفر از خدمات متخصص داخلي، ۲۸۱ نفر از خدمات متخصص قلب و ۲۷۸ نفر از خدمات ماما بهره‌مند شدند.

سرهنگ عسكري با اشاره به اينكه تمامي داروهاي ارائه شده هم به صورت رايگان به مراجعين و بيماران داده مي‌شد يادآور شد: تعداد قابل توجهي هم براي انجام عمل جراحي شناسايي شدند كه با هماهنگي‌هايي كه با دانشگاه علوم پزشكي كردستان صورت گرفته و با بهره‌مندي از بيمارستان‌هاي استان پزشكان اين گروه جهادي براي انجام اين عمل‌ها به استان باز مي‌گردند.

همزمان با ايام ارتحال امام خميني (ره) و به دعوت بسيج سازندگي ناحيه مقاومت بسيج سپاه سنندج گروه جهادي رأيت العباس متشكل از ۷۰ نفر پزشك و دندانپزشك بسيجي خواهر و برادر در روستاي نگل سنندج حضور پيدا كردند.

در اين اردوي جهادي خدمات دندانپزشكي در قالب ۱۰ يونيت مجهز از ترميم و عصب كشي تا معالجه تكميلي به بيماران ارائه شد. اين گروه جهادي با هزينه شخصي خود و كمك هاي خيرين در اين اردوي سه روزه علاوه بر ويزيت رايگان بيماران بيش از ۱۵ ميليارد ريال دارو و پنج ميليارد ريال وسايل دندانپزشكي به بيماران ارايه شد.

روستايي نگل از توابع بخش كلاترزان شهرستان سنندج در استان كردستان است. اين روستا در ۶۵ كيلومتري شهر سنندج و در مسير جاده سنندج - مريوان قرار دارد. 

 

مقالات ديگر: اسنپ آن اسمايل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۵:۱۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

سخنگوي گمرك ايران از كشف ۱۵۴ كيلوگرم مواد دندانپزشكي و ۱۰.۶ كيلوگرم نقره در فرودگاه امام خبر داد.

كشف ۱۵۴ كيلوگرم مواد دندانپزشكي در فرودگاه امام

سخنگوي گمرك ايران از كشف ۱۵۴ كيلوگرم مواد دندانپزشكي و ۱۰.۶ كيلوگرم نقره در فرودگاه امام خبر داد. 

به گزارش گروه اقتصادي خبرگزاري صدا و سيما از گمرك؛ آقاي سيد روح اله لطيفي، سخنگوي گمرك گفت: شب گذشته پرسنل گمرك فرودگاه امام (ره)، پس از مشكوك شدن به دو مسافر ورودي از استانبول، با هدايت چمدان‌هاي آن‌ها به واحد ايكس ري، ۱۵۴ كيلوگرم مواد و تجهيزات دندانپزشكي غير مجاز را از آن‌ها كشف كردند.

شايد بخواهيد بخوانيد: قاليشويي نارمك

وي اضافه كرد: مواد كشف شده، پودر پر كردن دندان، تجهيزات و لوازم ارتدونسي و موادسفيد كردن دندان بود كه از سه چمدان، دو كرير و يك ساك دستي كشف شد.

 


لطيفي همچنين گفت: روز گذشته در پرواز ديگري از استاتبول، با مشكوك شدن پرسنل گمرك به دو مسافر و كنترل چمدان‌هاي آن‌ها ده كيلو و ۶۰۰ گرم انواع نقره كه شامل گردن بند، انگشتر و... نيز كشف شد.

مقالات ديگر: دندانپزشكي در كارگر شمالي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۵:۵۷ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

مهر پلمپ بر ورودي ۷ مركز دندانپزشكي و دندانسازي گيلان

مهر پلمپ بر ورودي ۷ مركز دندانپزشكي و دندانسازي گيلان
در ۲ ماه گذشته ۷ مركز دندانپزشكي و دندانسازي غيرمجاز در گيلان پلمپ شد.

مهر پلمپ بر ورودي ۷ مركز دندانپزشكي و دندانسازي گيلان به گزارش خبرگزاري صدا وسيما مركز گيلان ؛ مدير نظارت بر درمان و اعتباربخشي دانشگاه علوم پزشكي گيلان امروز گفت: بازرسان نظارت بر درمان اين دانشگاه از آغاز امسال تاكنون ۷ مركز دندانپزشكي و دندانسازي غيرمجاز در گيلان را شناسايي و پلمپ كردند.
دكتر سيد رشيد ميرفلاح افزود: ۳ مطب دندانپزشكي به علت بكارگيري افراد بدون صلاحيت حرفه اي، ۳ آزمايشگاه دندانسازي به علت ارائه خدمات درماني دندانپزشكي و يك مركز دندانسازي تجربي هم به علت خدمات غيرمجاز ونداشتن مجوز، پلمپ شدند.
بيشتر بخوانيد: قاليشويي سرخه حصار
وي افزود: متخلفان به اتهام تهديد عليه سلامت عمومي با هماهنگي پليس به مراجع قضايي معرفي شدند.
مدير نظارت بر درمان و اعتباربخشي دانشگاه علوم پزشكي گيلان گفت: پارسال هم ۱۹ مركز دندانپزشكي و دندانسازي غيرمجاز در گيلان پلمپ شد.
سيد رشيد ميرفلاح به شهروندان توصيه كرد؛ هنگام مراجعه به مراكز و مطب‌هاي دندانپزشكي به مجوز فعاليت آن توجه كنند و هرگونه تخلف در اين باره را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.
مقالات ديگر: ايمپلنت دندان فوري در تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۱:۴۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)