اخبار دندانپزشكي اخبار دندانپزشكي .

اخبار دندانپزشكي

ارائه خدمات پزشكي و دندانپزشكي يك گروه جهادي به خانواده‌هاي نيازمند در مناطق كم برخوردار

ارائه خدمات پزشكي و دندانپزشكي يك گروه جهادي به خانواده‌هاي نيازمند در مناطق كم برخوردار

مسئول گروه جهادي شهيد مهدي عسگري از برگزاري اردوي جهادي و ارائه خدمات پزشكي و دندانپزشكي به خانواده‌هاي نيازمند در مناطق كم برخوردار كشور خبر داد و گفت: با توجه به شرايط اقتصادي كشور و مشكلات مردم، تلاش مي‌كنيم تا با ارائه خدمات پزشكي و دندانپزشكي بخشي از مشكلات خانواده‌هاي نيازمند را مرتفع كنيم.
محدثه داوودي در گفت‌وگو با ميزان، با اشاره به خدمات گروه جهادي شهيد مهدي عسگري، گفت: هدف از تشكيل اين گروه جهادي، محروميت‌زدايي، خدمت به مردم و خانواده‌هاي نيازمند در عرصه‌هاي مختلف در مناطق كم برخوردار است.
مقالات مرتبط: پركردن دندان
مسئول گروه جهادي شهيد مهدي عسگري ادامه داد: به لطف خدا و نگاه ويژه شهيد مهدي عسگري، اين گروه در تمامي عرصه‌هاي مختلف جهادي، بهداشت و درمان، فرهنگي، آموزشي، كارآفريني، عمراني و... فعاليت دارد و در زمينه بهداشت و درمان به‌صورت تخصصي خدمات ارائه مي‌دهد.
داوودي تأكيد كرد: خيرين بزرگوار و عزيزاني كه تمايل دارند با گروه جهادي ما همكاري داشته باشند، از طريق صفحه‌ ما در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توانند با ما در ارتباط باشند.
مسئول گروه جهادي شهيد مهدي عسگري تصريح كرد: اين گروه بيشتر در مناطق حاشيه‌اي استان البرز و مناطق كم برخوردار در خارج از استان مانند زابل، كرمانشاه و... فعاليت مي‌كند و با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص كمك مؤمنانه در دوران شيوع ويروس كرونا، گروه ما بيش از ۱۵۰۰ بستۀ معيشتي بين خانواده‌هاي نيازمند توزيع كرد.

داوودي از برگزاري اردوي جهادي و ارائه خدمات پزشكي و دندانپزشكي به خانواده‌هاي نيازمند در مناطق كم برخوردار كشور خبر داد و اضافه كرد: ان‌شاءالله در اين راه ثابت‌قدم باشيم و خالصانه و براي رضاي خدا كار كنيم و با اتحاد و عزم جهادي بتوانيم مشكلات كشور و مردم را حل كنيم و به فرموده مقام معظم رهبري، جز با كار جهادي و انقلابي نخواهيم توانست اين كشور را به سامان برسانيم.
مقالات ديگر: گل فروشي زعفرانيه
قاليشويي قنات كوثر
وي ادامه داد: با توجه به شرايط اقتصادي كشور و مشكلات مردم، تلاش مي‌كنيم تا با ارائه خدمات پزشكي و دندانپزشكي بخشي از مشكلات خانواده‌هاي نيازمند را مرتفع كنيم و براي ارائه اين خدمات، نياز به تجهيزات پزشكي و دندانپزشكي داريم، از تمامي خيرين عزيز دعوت مي‌كنيم كه ما را در انجام اين كار خير، ياري كنند تا ما هم با تجهيز كردن گروه، بتوانيم خدمات بهتر و بيشتري رو به مردم عزيزمان ارائه دهيم.
مسؤل گروه جهادي شهيد مهدي عسگري تصريح كرد: خيلي به شهدا و خانواده‌هاي معظم آن‌ها مديونيم و اين آرامش و امنيت را مديون رشادت‌ها، ازخودگذشتگي‌ها و فداكاري‌هاي آن عزيزان هستيم و ان‌شاءالله همه مردم، نهادها، ارگان‌ها دست‌به‌دست هم مشكلات كشور را مرتفع كنند و زمينه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۹:۳۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

پيشنهاد ۱۰ هزار پوندي به دانشجويان دندانپزشكي براي تعويض دانشگاه!

در دانشگاه‌هاي انگليس انجام مي‌شود؛
پيشنهاد ۱۰ هزار پوندي به دانشجويان دندانپزشكي براي تعويض دانشگاه!
افزايش تقاضا براي رشته دندانپزشكي در انگليس، دانشگاه‌هاي اين كشور را با مشكل مواجه كرده است.

به گزارش ايسنا به نقل از گاردين،‌ دانشجوياني كه موفق به قبولي در رشته دندانپزشكي در انگليس شده‌اند،‌ در حال دريافت پيشنهاداتي مبني بر دريافت ۱۰ هرار پوند هستند تا به دانشگاه‌ ديگري منتقل شوند.

اما دانشگاه‌ها هشدار دادند كه مشوق‌هاي نقدي فشار وارد بر بسياري از دوره‌هاي دندانپزشكي وارده به دانشگاه‌هاي انگليس را كاهش نمي‌دهد.

در انگليس،‌ دانشكده‌هاي دندانپزشكي، مانند پزشكي با افزايش چشمگير تقاضا مواجه شده‌اند و دانش‌آموزان بسيار بيشتري از آنچه كه انتظار ميرفت،‌ به نمرات بالاي سطح A دست يافته‌اند.
مقالات ديگر ما: دندانپزشكي اقساطي
قاليشويي تهرانپارس
طبق آمار منتشر شده از سوي مراكز آموزش عالي انگليس، امسال ۲۸ هزار و ۶۹۰ نفر، متقاضي تحصيل در رشته پزشكي يا دندانپزشكي شده‌اند كه نسبت به سال گذشته افزايش ۲۱ درصدي داشته است.

معاون يكي از دانشگاه هاي برتر انگليس كه درخواست كرد نامش فاش نشود،‌ گفت: ما بيش از حد براي رشته دندانپزشكي متقاضي داريم كه خارج از ظرفيت ما است. اين مشكلي است كه حل آن در سراسر كشور دشوار خواهد بود زيرا ظرفيت زيادي براي آموزش باليني دانشجويان اين رشته در دسترس نيست.

بر اين اساس از دانشجويان رشته دندانپزشكي دعوت شده به طرحي بپيوندند كه بر اساس آن،‌ دانشجويان رشته پزشكي و دندانپزشكي اگر از يك دانشگاه پرمتقاضي به يك دانشگاه خلوت‌تر انتقالي بگيرند، مي‌توانند ۱۰ هزار پوند غرامت دريافت كنند.

شوراي دانشكده‌هاي دندانپزشكي انگليس اعلام كردند كه اين طرح به خوبي جواب خواهد داد اما دانشگاهيان اين رشته انتظار دارند كه اساسا دانشكده‌هاي بسيار كمي بتوانند به عنوان دانشگاه ‌هاي مقصد براي اين طرح استفاده شوند.

اين شرايط در حالي است كه بحران كوويد-۱۹ سبب شده كارورزي دانشجويان دندانپزشكي نيز با مشكل مواجه شود. چراكه اين دانشجويان حتما بايد كار عملي خود را بگذرانند و از طرفي اقدامات دندانپزشكي در دوران كرونا بسيار محدود شده است.
مقالات ديگر: گل فروشي شهرك غرب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۳:۵۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

در خريد يونيت دندانپزشكي به چه نكاتي بايد توجه شود؟

در خريد يونيت دندانپزشكي به چه نكاتي بايد توجه شود؟

در تمام مطب هاي دندانپزشكي از دستگاهي نسبتا بزرگ به نام يونيت دندانپزشكي استفاده مي شود. مي توان گفت اين دستگاه از مهمترين و حياتي ترين تجهيزات دندانپزشكي مي باشد كه در خريد آن بايد دقت زيادي نماييد. اين وسيله به دليل اهميت بالايي كه در پروسه فعاليت پزشك و درمان بيمار دارد بايد از كيفيت بالايي برخوردار باشد. در صورت انتخاب يونيت مناسب، روند درمان بيمار سرعت ببخشده مي شود. همچنين بيمار نيز در طول درمان به راحتي در آن مستقر مي شود. در اين مقاله به نكاتي مهم در خريد و قيمت يونيت دندانپزشكي مي پردازيم تا پزشكان بتوانيد از بين يونيت هاي دندانپزشكي ايراني و خارجي مناسب ترين يونيت را انتخاب نمايند. همچنين پزشكان مي توانند به سايت دنت لند مراجعه و اطلاعات كامل درباره يونيت ها مختلف را دريافت نمايند.

مهمترين نكات در خريد يونيت دندانپزشكي

در هنگام خريد اين محصول بايد به عوامل مختلفي توجه كنيد و تمامي آن ها را مورد بررسي قرار دهيد تا انتخابي درست داشته باشيد. برخي از اين عوامل مهم عبارتند از:

دقت در موتور يونيت

يونيت خود متشكل از چندين يك موتور مي باشد. دو موتور آن اختصاص به صندلي دارد كه باعث بالا و پايين شدن آن مي شود. موتور هاي ديگر نيز جهت كنترل ديگر بخش هاي فرمان بردار آن طراحي شده اند. اين موتور ها بايد به صورت اصل باشند و به درستي كار كنند. وجود هر نقصي در اين بخش از يونيت دندانپزشكي كار را براي دندانپزشك دشوار و در برخي مواقع غير قابل انجام خواهد كرد. موتور يونيت در دو مدل 24 ولت و 220 ولت توليد مي شود و موتورهاي 24 ولت از طول عمر بالاتري برخوردار هستند.

 


حافظه صندلي يونيت

صندلي يونيت پزشكي، قسمتي از آن است كه شخص بيمار بر روي آن مستقر مي شود. اين صندلي ابزاري به جهت حركات پشتي و بخش پاييني آن دارد تا در هنگام مداوا با توجه به زاويه قرارگيري پزشك تنظيم شود. شما در هنگام خريد بايد از چند نظر آن را مورد بررسي قرار دهيد. اولين نكته اين است كه به راحتي تنظيم شود و همچنين حافظه آن سالم باشد تا بتواند در حالت تنظيم شده به صورت ثابت باقي بماند. صندلي بايد راحت باشد و نشيمنگاه آن نرم باشد تا بيمار را اذيت نكند.

سطح آن بايد كاملا صاف باشد زير سري صندلي هم بايد به راحتي تنظيم شود. علاوه بر بخش هاي گفته شده بهتر است آداپتور، كفي صندلي، پدال مولتي كالكشن و ديگر بخش هاي آن را مورد بررسي قرار دهيد و از سالم بودن و كيفيت آن ها مطمئن شويد. ناگفته نماند كه صندلي ها خود نيز براساس حوه كنترل آن ها به سه دسته، نيمه هيدروليكيف مكانيكي و الكترومكانيكي تقسيم ميشوند.

مقالات ديگر: جراحي دندان نهفته

نوع اتصال به زمين يا خود يونيت

به طور كلي يونيت هاي دندانپزشكي در دو مدل متصل به صندلي و متصل به زمين هستند. در مدل متصل به زمين، صندلي از يونيت دندانپزشكي جداست و يونيت به كمكي پيچ هايي به زمين متصل مي شود. در اين حالت، هنگام استفاده از دستگاه صندل لرزشي ندارد. در مدل ديگر كه يونيت متصل به صندلي است و هنگام جا به جايي صندلي، يونيت دستگاه نيز جا به جا مي شود. در اين مدل موتور صندلي مي بايست بسيار قوي باشد تا وزن صندلي را نيز تحمل كرده و آن را جا به جا كند.

كشور ساخت يونيت

يكي از معيار هاي مهم در زمان خريد كه بايد مورد بررسي قرار گيرد، كشور سازنده يونيت و برند آن است. سوابق يك برند و كشور در ساخت يونيت پزشكي اعتبار آن است و ميتواند به تنهايي كيفيت آن را تضمين نمايد. اين روزها كه بازار پر است از نمونه هاي تقلبي يافتن نمونه اصل از كشور سازنده محصول كار دشواري است و بايد بسيار دقت كنيد. برترين برندهاي سازنده يونيت پزشكي از تكنولوزي روز دنيا نيز در ساخت آن استفاده ميكنند كه به دنبال آن يونيتي باكيفيت، راحت و پيشرفته خواهيد داشت كه به راحتي نياز شما را برآورده مي كند.

يونيت دندانپزشكي زيگر يكي از پر فروش ترين يونيت هاي چيني مي باشد كه علاوه بر كيفيت بالا از قيمت مناسبي برخوردار مي باشد. پزشكان مي توانند با مراجعه به فروشگاه اينترنتي دنت لند اقدام به مشاهده ويژگي هاي يونيت هاي مختلف مانند يونيت زيگر نمايند. اين برند معروف داراي مدل هاي معروف يونيت زيگر V1000 و يونيت زيگر U100 و همچنين يونيت زيگرS30 مي باشد.

ساير موارد مهم در انتخاب يونيت دندانپزشكي

تعداد شكلنگ هاي يونيت دندانپزشكي : به طور معمول يونيت ها داراي 3 – 4 و 5 شلنگ هستند. هر چه تعداد اين شلنگ ها بيشتر باشد، پزشكان مي توانند امكانات بيشتري را به آن اضافه كنند. از اين رو كار دندانپزشكان بسيار راحت تر مي شود.

خدمات و گارانتي دستگاه : يكي از مهمترين فاكتورهايي كه در خريد يونيت دندانپزشكي مي بايست به آن توجه كرد، مدت زمان گارانتي و خدمات آن مي باشد. معمولا يونيت ها از گارانتي 1 تا 2 ساله برخوردارند و خدمات پس از فروش آنها تا 10 سال مي باشد.

تشك صندلي و تابوره : از آنجايي كه بيمار و دندانپزشك در طول درمان بر روي صندلي و تابوره مي نشينند، مي بايست ابر استفاده شده براي تشك صندلي يونيت و تابوره از الياف مناسب تهيه شده باشد تا علاوه بر انعطاف مناسب، از كيفيت بالا برخوردار باشد

مقالات ديگر: قاليشويي لواسان

خريد يونيت دندانپزشكي

يونيت دندانپزشكي داراي انواع مختلفي است كه داراي امكانات و ويژگي هاي متنوعي مي باشد. از اين رو قيمت آن ها با يكديگر متفاوت است. شما ميتوانيد با توجه به نياز و قيمت يونيت دندانپزشكي ايراني و خارجي ، مناسب ترين يونيت را انتخاب و خريداري نماييد. ميتوانيد براي صرفه جويي در وقت و هزينه به صورت آنلاين خريد يونيت دندانپزشكي را از سايت دنت لند انجام دهيد. در هنگام خريد براي زيبايي فضاي مطب خود بهتر است رنگ آن را متناسب با ساير لوازم و مبلمان مطب خود انتخاب كنيد.

مقالات ديگر: باغ تالار شرق تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۵:۴۷ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

پودر استخوان و كاربرد آن در دندانپزشكي

پودر استخوان و كاربرد آن در دندانپزشكي

سلامت نيوز: براي كساني كه تمايل به درمان و جايگزيني دندان از دست رفته خود هستند، دندانپزشكي نوين راه حل‌هاي بسيار خوبي دارد. يكي از اين راه‌ها درمان ايمپلنت است. درمان ايمپلنت با توجه به قيمت مواد دندانپزشكي ، تجهيزات و مهارت دندانپزشك معالج جزو بهترين راه حل‌هاست. يكي از مواردي كه ممكن است در حين فرايند كاشت ايمپلنت دندان، به آن نياز باشد، پيوند پودر استخوان است.

 


زماني كه افراد به دلايل مختلفي ناچار به خارج كردن ريشه دندان خود مي‌شوند، به كارگيري ايمپلنت دندان يكي از بهترين راه‌هاي بازگرداني دندان از دست رفته است. اما اين عمل نيازمند استخوان فك محكم و داراي تراكم مورد نياز است.

 


در نتيجه در شرايطي كه استخوان فك بيمار تحليل رفته باشد و يا به دليل نداشتن ارتفاع مورد نياز جهت كاشت پايه ايمپلنت، مناسب نباشد و يا از تراكم لازم برخوردار نباشد، ناچار به انجام پيوند پودر استخوان در فك خواهد بود.

 


خصوصيات ساختاري پودر استخوان

ايمپلنت دندان فوري

اين ماده از استخوان گاوي تهيه شده است و طي فرآينده گرمايي كليه پروتين‌ها و مواد ناخواسته آن به طور كامل حذف مي‌شود تا از انتقال عفونت و ايجاد واكنش‌هاي آلرژيك به انسان جلوگيري كند. اين فرآيند به صورتي اتفاق مي‌افتد كه ساختار طبيعي هيدروكسي آپاتيت و تخلخل‌هاي مرتبط به هم آن كاملا حفظ شود، اين فرآيند به تشكيل سريع‌تر استخوان كمك زيادي مي‌كند.

 


كاربرد پودر استخوان در دندانپزشكي

 


تخلخل‌هاي مضرس و ساختار مرتبط به هم اين ماده مشابه ساختار استخوان طبيعي انسان است كه اين ويژگي به اتصال پروتين‌هاي سرم و سلول‌ها بسيار كمك مي‌كند. چون تنها سلول‌هاي استئوبلاست متصل به سطح مي‌توانند باعث تشكيل استخوان شوند.

 


كاربردهاي باليني پودر استخوان

 


نگهداري از ريج

حفظ ساختار و كانتور مناسب فك در نواحي زيبايي

بالا بردن كف سينوس

آگمنتاسيون افقي و عمودي آلوئولار

حفظ ساكت دنداني خارج شده

درمان ضايعات پريودنتال

درمان ضايعات اطراف ايمپلنت شما

پيوند استخوان

 


پيوند استخوان يك عمل جراحي است كه نقص استخواني با مواد موجود در بدن خود بيمار يا يك ماده مصنوعي و سنتيك جايگزين و بازسازي مي‌شود. بافت استخوان توانايي بازسازي كامل را دارد. وقتي استخوان طبيعي رشد مي‌كند، به طور كلي مواد پيوند را به طور كامل جايگزين مي‌كند و در نتيجه يك منطقه كاملاً يكپارچه از استخوان جديد ايجاد مي‌شود.

گل فروشي اندرزگو

كاربردهاي پيوند استخوان

 


در دندانپزشكي از پيوند استخوان براي دستيابي به اهداف زير استفاده مي‌شود:

 


الف) حفظ دندان‌ها

 


هنگامي‌كه شدت بيماري لثه باعث از دست رفتن استخوان مي‌شود، دندان‌ها شل شده و در معرض خطر از دست رفتن قرار مي‌گيرند. در چنين وضعيتي مي‌توان با بازسازي استخوان اطراف دندان‌ها از طريق پيوند استخوان، دندان‌ها را حفظ كرد؛ اين كار تكيه‌گاه استخواني بيشتري براي دندان‌ها فراهم كرده و به حفظ آن‌ها كمك مي‌كند.

 


ب) كشيدن دندان

 


امروزه، قرار دادن پودر استخوان ايمپلنت در ساكت دندان‌‌ها بعد از كشيدن آن‌ها به امري كاملاً عادي تبديل شده است. اين كار به شخص امكان مي‌دهد تا بعدها در صورت تمايل بتواند دندان كشيده شده را با يك ايمپلنت جايگزين كند.

 


ج) ايمپلنت‌هاي دندان

 


در اين سيستم بهينه جايگزيني دندان، يك ميله تيتانيومي‌كوچك كه در استخوان فك قرار داده شده به يك روكش دندان كه كاملاً شبيه به دندان واقعي است متصل مي‌شود تا به اين ترتيب يك دندان دائمي‌جاي دندان از دست رفته قرار ‌گيرد. استفاده موفقيت‌آميز از ايمپلنت‌هاي دنداني نيازمند وجود چگالي و حجم خوبي از استخوان است. اگر استخوان فكتان تحليل رفته است مي‌توان با روشهاي پيوند استخوان دندان، آن را به اندازه مورد نياز براي يك ايمپلنت موفق بازسازي كرد.

 


ايمپلنت دندان به كمك پيوند پودر استخوان

 


چه مواقعي پيوند استخوان انجام ميدهيم؟

 


مواقعي كه خيلي وقت هست كه دندان كشيده شده است.

وجود بيماري لثه

اگر به علتي به ناحيه مورد نظر براي ايمپلنت شما ضربه وارد شده است. (ورزشهاي رزمي)

وجود نقايص تكاملي در منطقه ايمپلنت دندان

پيوند پودر استخوان چقدر هزينه به دنبال دارد؟

 


با توجه به مهارت دندانپزشك معالج و نوع درمان شما هزينه درمان متفاوت خواهد بود. اما اين نكته را فراموش نكنيد كه قيمت مواد اوليه مانند قيمت پودر استخوان ساز نيز در هزينه نهايي تاثير گذار خواهد بود.

 


روش هاي استفاده از پودر استخوان

 


پودر استخوان به سه روش هدايت استخوان، تحريك استخوان و جوش خوردن با استخوان پيش از كاشت ايمپلنت به كار مي‌رود:

 


هدايت استخوان (Osteoconduction)

 


در روش هدايت استخوان، گرافت استخواني به عنوان اسكافولد براي رشد استخوان جديد مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در حقيقت گرافت استخواني يك چارچوب را تشكيل مي‌دهد كه استخوان جديد بايد در همان چارچوب توليد شده و رشد كند.

 


تحريك استخوان (Osteoinduction)

 


در روش تحريك استخوان، سلول‌هاي گرافت استخواني، استئوبلاست‌ها را تحريك ميكنند كه شروع به رشد و تشكيل استخوان جديد كنند. در حقيقت گرافت استخواني موجب تحريك تشكيل سلول‌هاي استخواني جديد و يكپارچه شدن آنها با گرافت استخواني مي‌شود.

قاليشويي دردشت

پيوند پودر استخوان دندانپزشكي

 


جوش خوردن با استخوان (Osteogenesis)

در روش جوش خوردن با استخوان استئوبلاست هاي ضروري كه از گرافت استخواني، گرفته شده‌اند موجب رشد استخوان جديد و تشكيل استخوان فك مي‌شود.

 


آيا ايمپلنت و پيوند پودر استخوان تنها درمان زيبايي است؟

 


هنگامي‌كه دندان پوسيده است يا آنقدر آسيب نديده كه لازم به جايگزيني دندان باشد، دندانپزشك به سراغ راه حل‌هاي ديگري مانند پر كردن دندان مي‌رود. البته اگر زيبايي براي شما اولويت دارد، با صلاحديد دندانپزشك معالج خود مي‌توانيد سراغ خريد كامپوزيت زيبايي برويد. اين ماده كه براي پر كردن دندان‌ها كاربرد دارد، پس از درمان هم رنگ دندان شده و اصلا معلوم نخواهد بود.

 


مراقبتهاي بعد از پيوند استخوان چيست؟

 


ادامه نكات ضروري براي مراقبت از درمان پيوند استخوان را خواهيم گفت:

 


معمولا بعد از پيوند استخوان دندان براي شما آنتي بيوتيك تجويز ميشود. حتما همان تعدادي كه براي شما تجويز ميشود را استفاده كنيد.

هرچند دربسياري موارد نيازي به مسكن نيست، اما اگر جراح شما برايتان مسكن تجويز كرد، طبق دستور از آن استفاده كنيد.

كمپرس آب سرد بلافاصله بعد از پيوند استخوان، ميتواند به كاهش تورم كمك كند.

دهانشويه با كلرهگزدين به طور معمول به مدت يكهفته توصيه ميشود.

احساس خرده ريزه‌هايي در دهان، ميتواند طبيعي باشد.

بخيه جراحي پيوند استخوان دندان، معمولا بسته به نوع جراحي بين يك تا دو هفته ميتواند در دهان باقي بماند.

ازكشيدن سيگار در اين مدت پرهيز كنيد.

منبع: فروشگاه اينترنتي خريد پودر استخوان پيشرودنت

 

 

 

سلامت نيوز: پودر استخوان و كاربرد آن در دندانپزشكي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۶:۲۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

افتتاح «انجمن يزد پژوهي» در مجموعه تالار شهر

افتتاح «انجمن يزد پژوهي» در مجموعه تالار شهر
انجمن يزد پژوهي با برنامه‌ريزي كميسيون فرهنگي شوراي شهر و به همت سازمان فرهنگي اجتماعي ورزشي شهرداري يزد در مجموعه تالار شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين از يزد؛ انجمن يزدپژوهي با حضور رئيس و برخي از اعضاي شوراي شهر، شهردار و رئيس سازمان فرهنگي اجتماعي ورزشي شهرداري، اصحاب رسانه و جمعي از پژوهشگران تاريخ و فرهنگ استان و با برنامه ريزي هاي انجام شده در كميسيون فرهنگي شوراي شهر و با همت سازمان فرهنگي، اجتماعي ورزشي شهرداري آغاز به كار كرد.

ونوس عامري، نايب رئيس كميسيون فرهنگي شوراي پنجم شهر يزد در مراسم افتتاح انجمن يزد پژوهي با بيان اين‌كه هويت بخشي يكي از جدي‌ترين اقداماتي است كه مديريت شهري بايد براي توسعه فرهنگي در دستور كار خود قرار دهد، اظهار كرد: توسعه در هربعد و مكان در درجه اول به توسعه فرهنگي نياز دارد.
مقالات ديگر: باغ تالار شرق تهران
وي با اشاره به اهميت وجود مورخين، استاتيد برجسته علمي و پژوهشگران عالي در استان يزد، افزود: مديريت شهري بايد بيش از پيش استفاده از ظرفيت‌هاي بومي و داخلي را در دستور كار خود قرار دهد.

اين عضو شوراي شهر در ادامه تقويت حوزه انتشارات را از ديگر الزامات اجرايي براي توسعه فرهنگي دانست و بيان كرد: انجمن يزدپژوهي اين مهم را بايد در اولويت اجرايي خود قرار دهند.

عامري مطالبه گري اصحاب رسانه را يكي ديگر از ابزارهاي حائز اهميت در توسعه فرهنگي عنوان و خاطرنشان كرد: تاريخ يزد بايد براي آيندگان بماند و مسئولان در حوزه هاي مختلف بايد با تمام وجود از اين مهم حراست كنند.

جمال‌الدين عزيزي شهردار يزد نيز با بيان اين‌كه انجمن يزدپژوهي بعد از يك سال در اين شهر ميراث جهاني راه‌اندازي شده است، گفت: توسعه و مديريت شهري چون يزد بيش از هر چيز در مرحله اول به پژوهشي هاي ميداني و مستمر نياز دارد.
قاليشويي سبلان
وي شناخت درست نيازهاي شهري و رفع سريع مطالبات مردم از مديريت شهري را در گرو انجام تحقيقات و مطالعات موثر دانست و بيان كرد: برخورداري از انجمن يزدپژوهي اقدامي موثر براي حراست از ظرفيت هاي مختلف اين شهر ميراث جهاني است.

عباس ملازينلي، رئيس سازمان فرهنگي اجتماعي ورزشي شهرداري يزد نيز با بيان اين كه انجمن يزد يزدپژوهي داراي يك هيأت امناي ۹ نفر از استادي مجرب و برجسته استان و كشور است، گفت: دكتر پاپلي يزدي، استاد اصغري، دكتر ماندگاري، استادحسين مسرت، استاد سيدعبدالعظيم پويا، ستاد جعفري ندوشن، استاد پيام شمس الديني، پرفسور سمسار يزدي و دكتر تشكري، اعضاي هيأت امناي انجمن يزدپژوهي هستند.

معاون فرهنگي شهردار يزد در ادامه با اشاره به اهميت جهاني شدن بافت تاريخي يزد، تأكيد كرد: فعاليت‌هاي پژوهشي هدفمند توسط اساتيد مجرب نيازهاي جدي شهر و مردم را احصاء كرده و آن طور كه بايد مديريت شهري را در اختيار رفع نياز جامعه قرار مي‌دهد.

وي افزود: محل اين انجمن در ساختمان سابق فرهنگي ورزشي شهرداري يزد بوده كه بعد از مرمت و بازسازي كامل با تخصيص ۳۵۰ ميليون تومان اعتباري موقت براي امسال فعاليت خود را در شهر ميراث جهاني يزد آغاز كرده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۲۵ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

روش‌هاي سنتي جِرم‌گيريِ دندان در خانه

روش‌هاي سنتي جِرم‌گيريِ دندان در خانه

باوجودي كه بهترين روش براي از بين بردن جرم دندان ها رفتن به دندانپزشكي و جرم گيري حرفه اي است مي توان اين كار را به راحتي در منزل انجام داد.

به گزارش گروه اجتماعي يكتا پرس، اگر دندان هايتان زود به زود جرم ميگيرند و زرد مي شوند هر روز سيب بخوريد اين ميوه دندان ها را جرم گيري مي كند البته روش هاي ديگري براي رفع زردي دندان ها وجود دارد.

جرم دندان در حقيقت جرم تجمع محكم و سخت شده پلاك‌هاي ميكروبي است كه به دندان‌ها چسبيده‌اند و با مسواك زدن نيز تميز نمي‌شوند. پلاك ميكروبي نه تنها باعث پوسيدگي دندان مي‌شود، بلكه فعاليت ميكروب‌هاي موجود در آن باعث آسيب به لثه و ايجاد التهاب در ناحيه لثه (ژنژيويت) نيز خواهد شد. اگر شخصي خوب مسواك نزند، پلاك‌هاي ميكروبي كاملاً حذف نمي‌شوند و به تدريج بر ضخامت آن‌ها افزوده مي‌شود، پلاك‌هاي ميكروبي ضخيم شده، تحت تأثير كلسيم بزاقي مي‌توانند به مواد معدني موجود در دندان اتصال شيميايي پيدا كنند. اين فرايند منجر به تشكيل جرم مي‌شود.

تم تولد غرب تهران

تفاوت بين پلاك و جرم دندان

اصطلاحات پلاك دندان و جرم دندان اغلب به جاي يكديگر مورد استفاده قرار مي‌گيرند، اما دقيقاً يكسان نيستند. در ادامه درباره تفاوت پلاك دندان و جرم دندان بيشتر توضيح داده‌ايم.

 


جرم دندان چيست؟

جرم به رنگ زرد يا قهوه‌اي مايل به زرد است و بصورت سخت، متخلل و شكننده مي‌باشد. جرم مي‌تواند ظاهر بسيار ناخوشايندي داشته باشد و در امتداد خط لثه شكل بگيرد. جرم از پلاك سخت شده‌اي تشكيل شده كه از بين نرفته است. دليل سختي آن اين است كه از رسوبات معدني موجود در بزاق، حاصل شده است.

مقالات ديگر: قاليشويي پيروزي

اگر جرم دندان از بين نرود، به رشد و آهكي شدن خود ادامه مي‌دهد و مي‌تواند مشكلات زير را ايجاد كند:پوسيدگي دندان

 


بيماري لثه

 


افتادن دندان

 


جوش شيرين و نمك

جوش شيرين يك ماده قدرتمند است كه خاصيت ضد باكتريايي دارد و در سفيد شدن دندان‌ها نقش موثري ايفا مي‌كند. ۱ قاشق غذاخوري جوش شيرين را با يك قاشق نمك مخلوط كنيد و اين مخلوط را روي مسواك خود بريزيد. همچنين مي‌توانيد مخلوط نمك و جوش شيرين را روي خمير دندان خود بريزيد. توجه داشته باشيد كه بيش از يك بار در هفته از جوش شيرين براي دندان‌ها استفاده نكنيد، چرا كه اين امر مي‌تواند منجر به آسيب ميناي دندان شود.

 


پوست پرتقال موثر در از بين بردن جرم دندان

آيا تا به حال فكر كرده ايد كه با بقاياي پوست پرتقال چه كار‌هايي مي‌توانيد انجام دهيد؟ مركبات به طور كلي براي از بين بردن پلاك دندان بسيار مناسب هستند، چرا كه خاصيت اسيدي دارند. شما مي‌توانيد به مدت ۲ الي ۳ دقيقه پوست پرتقال را روي دندان خود قرار دهيد. همچنين مي‌توانيد از آن يك خميري به دست آوريد و آن را روي دندان هايتان قرار دهيد. پس از گذشت ۲ الي ۳ دقيقه دهان خود را با آب ولرم بشوييد. چندين بار در هفته اين عمل را تكرار كنيد.

 


آب ليمو

براي به دست آوردن نتيجه بهتر مي‌توانيد به جاي پرتقال از آب ليمو استفاده كنيد. اسيد‌هاي ليمو نه تنها پلاك را در خود حل مي‌كنند، بلكه موجب سفيد شدن دندان‌ها نيز مي‌شوند. مسواك خود را در آب ليمو تازه فرو كنيد و آن را به آرامي روي دندان هايتان بماليد. به مدت يك دقيقه صبر كنيد. توجه داشته باشيد كه ليمو يك ماده‌اي بسيار قوي است و مي‌تواند باعث فرسايش دندان‌ها شود، به همين دليل با دقت از آن استفاده كنيد.

بهترين كلينيك لمينت دندان در تهران

جوش شيرين و روغن نارگيل براي جرم گيري دندان

روغن نارگيل يكي از تركيبات بسيار خوب براي سلامتي دهان است. تركيب منحصر به فرد روغن نارگيل، قادر به از بين بردن استرپتوكوكي يكي از باكتري هايي است كه منجر به از بين رفتن ميناي دندان مي شود. تركيب روغن نارگيل با جوش شيرين براي جرم گيري دندان هاي زرد يكي از راه هايي است كه بسياري از افراد استفاده مي كنند.

 


مواد لازم :

جوش شيرين، روغن نارگيل و كمي آب

 


طريقه استفاده :

يك قاشق چاي خوري جوش شيرين، 2 - 3 قطره روغن نارگيل و كمي آب را آماده كنيد.

 


جوش شيرين را با آب مخلوط كنيد تا مخلوط سفتي را شكل دهيد، سپس روغن نارگيل را اضافه كنيد و خوب هم بزنيد.

 


جرم گيري دندان با نمك دريا:

اين درمان يكي از درمان هاي خانگي شناخته شده براي جرم گيري دندان ها است. نمك دريايي حاوي 60 عنصر مورد نياز بدن مي باشد و به طور عمده غني از معدني مي باشد و اثر خوبي بر زيبايي دارد.

 


چنانچه در بخش سلامت دهان و دندان در نمناك اشاره كرده ايم بسياري از مردم از نمك براي جرم زدايي استفاده مي كنند هنگامي كه خمير دندان درست نشده بود از نمك دريا به عنوان خمير دندان استفاده مي شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۱۲:۲۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

ارائه خدمات دندانپزشكي به يك هزار زنداني اصفهاني توسط يك گروه جهادي

ارائه خدمات دندانپزشكي به يك هزار زنداني اصفهاني توسط يك گروه جهادي

حدود يك هزار زنداني مركزي اصفهان با حضور گروه جهادي شهيد رداني پوراز خدمات دندانپزشكي بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني اداره كل زندان‌هاي استان اصفهان، در راستاي اجراي سند تحول قضايي در كشور و فعاليت‌هاي جهادي در زندان‌ها،گروه جهادي شهيد رداني‌پور با حضور در زندان مركزي اصفهان به درمان و رفع مشكلات دندانپزشكي زندانيان پرداختند.

 


عليرضا مهتري با اعلام اين خبر اظهار داشت: بسياري از مددجويان محبوس در زندان‌ها بدليل مشكلات مالي و عدم پرداخت هزينه‌هاي دندانپزشكي نيازمند كمك و مساعدت در اين خصوص هستند كه اين بار با حضور گروه جهاي شهيد رداني‌پور حدود ۱۰۰۰ نفر از اين خدمات بهره مند شدند.

مقالات ديگر: دندانپزشكي ديجيتال

معاون مديركل زندان هاي استان گفت: اين گروه جهادي زكات علم خود را براي كمك به نيازمندان و زندانيان در نظر گرفته‌اند و طي دو روز استقرار در زندان،با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در خصوص ترميم-عصب كشي -كشيدن دندان و رفع ديگر مشكلات مربوط به دندان زندانيان با حركتي خود جوش و جهادي، باري از توشه و رضايت الهي را براي خود مهيا كردند.

شايد بخواهيد بخوانيد: خريدار فرش دست دوم

وي در پايان ضمن قدرداني، اعلام آمادگي مجموعه زندان‌ها استان را ازحضور تمامي گروه‌هاي جهادي استان در زمينه‌هاي پزشكي-دندانپزشكي-فرهنگي-مذهبي-آموزشي- اشتغال و هرآنچه كه براي زندانيان وخانواده‌هاي آنان موثرهست ، اعلام داشت.

مقالات مشابه: قاليشويي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۵:۵۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)