اخبار دندانپزشكي اخبار دندانپزشكي .

اخبار دندانپزشكي

مراقبت‌هاي دندانپزشكي در دوران كرونا

مراقبت‌هاي دندانپزشكي در دوران كرونا

 


لابراتوار دندانپزشكي

يك متخصص دندانپزشك گفت: مراجعه به دندانپزشك در دوران كرونا تنها در موارد اضطراري توصيه مي‌شود.

 


قاليشويي ميگون

 


به گزارش خبرنگار حوزه كلينيك گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفي محاوري، متخصص دندانپزشك با حضور در برنامه مادر، كودك، تندرستي اظهار كرد: روزانه حداقل ۲ بار مسواك زدن قبل و بعد از خواب و حداقل يك بار نخ دندان قبل از خواب به همه افراد توصيه مي‌شود تا از پوسيدگي دندان جلوگيري شود.

 


او با اشاره به اينكه كودكان و خردسالان به علت نداشتن مهارت در استفاده از مسواك و نخ دندان احتياج به كمك و راهنمايي افراد بزرگسال دارند افزود: مراجعه بيماران در شرايط ضروري و اورژانسي بايد با مدنظر قرار دادن شيوه نامه‌هاي بهداشتي انجام شود تا بتوان كادر درمان و بيمار را تا حد امكان از انتقال بيماري محافظت كرد.

 


اين متخصص دندانپزشك با اشاره به اينكه بايد اطمينان حاصل كنيم كه وسايل كاملا استريل و يكبار مصرف هستند، ادامه داد: همه سطوح قبل و بعد از درمان به وسيله محلول‌هاي ضدعفوني بايد تميز شود، قبل از شروع درمان، دندان پزشك در صورت امكان از دهانشويه ضد عفوني كننده مثل آب اكسيژنه يك درصد براي شستشوي دهان بيمار بايد استفاده كند و بعد از درمان موارد توصيه شده جهت قطع زنجيره انتقال ويروس كرونا مانند رعايت فاصله گذاري اجتماعي شستن و ضدعفوني كردن دست‌ها نيز توصيه مي‌شود.

 


محاوري تصريح كرد: در صورت لزوم از رفتن به دندانپزشكي در دوران كرونا خودداري كنيد، قبل از اينكه درمان پيچيده‌تر و پر هزينه‌تر شود و يا اينكه دندان غيرقابل درمان شود با رعايت تمامي نكات بهداشتي به دندان پزشك بايد مراجعه كرد.

 


او افزود: گره خوردن دندان درد و دوران كرونا با يكديگر مي‌توان يك چالش اساسي براي هر فرد باشد، رفتن به دندانپزشكي در دوران كرونا تنها در موارد اضطراري كه به بدتر شدن شرايط و يا ناتمام ماندن درمان منتهي شود نيز توصيه شده است.

 


ايت پزشك متخصص تصريح كرد: در پاسخ به اين سوال كه آيا رفتن به دندانپزشكي در دوران كرونا خطرناك است بايد گفت كه در مطب دندانپزشك با افراد زيادي در ارتباط خواهيد بود و كادر درمان به شما نزديك‌تر مي‌شوند. بنابراين در مراجعه حضوري حتما بايد شيوه نامه‌هاي بهداشتي را رعايت كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۸:۳۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

قيمت روكش دندان سال ۱۴۰۰، روكش زيركونيا با سراميك

قيمت روكش دندان سال ۱۴۰۰، روكش زيركونيا با سراميك

 


روكش زيركونيا

قيمت روكش دندان سال ۱۴۰۰، به عوامل مختلفي بستگي دارد. يكي از اين عوامل، نوع مواد استفاده شده در روكش است. در ادامه، ضمن بررسي و مقايسه روكش زيركونيا با سراميك، درباره قيمت روكش دندان سال ۱۴۰۰ نيز صحبت مي‌كنيم.

 


نيني بان

روكش دندان در واقع نوعي كلاهك است كه براي دندان‌هاي آسيب‌ديده استفاده مي‌شود. روكش‌ها را مي‌توان از مواد مختلفي تهيه كرد. انواع روكش دندان شامل روكش‌هاي فلزي، سراميكي، FPM و زيركونيا است كه هر كدام مزاياي مخصوص به خودش را دارد.

 


روكش دندان در واقع نوعي كلاهك است كه براي دندان‌هاي آسيب‌ديده استفاده مي‌شود. روكش‌ها را مي‌توان از مواد مختلفي تهيه كرد.

روكش زيركونيا، يكي از انواع معروف روكش دندان با ظاهري عالي است كه اين روزها، توسط بسياري از دندان‌پزشكان توصيه مي‌شود. اين روكش، در واقع يكي از انواع روكش‌هاي سراميكي محسوب مي‌شود كه داراي فريم‌هاي زيركونيومي است. از طرفي، روكش سراميكي دندان نيز بسيار طبيعي به نظر مي‌رسد. زيرا حاوي فلز نيست و با سراميك خالص ساخته شده است. پس به ‌راحتي مي‌تواند نور را منعكس كند. اين روكش‌ها را با نام روكش‌هاي پرسلن نيز مي‌شناسند.

 


بيشتر بخوانيد: كامپوزيت ونير يا لمينت؟ كدام روش بهتر است؟

 


اما چه كساني به روكش‌هاي دنداني نياز دارند؟

اگر يكي از دندان‌هايتان، حفره‌هايي دارد كه براي پر كردن، زياد از حد بزرگ هستند، ممكن است به روكش‌هاي دنداني نياز داشته باشيد. به طور كلي، دندان‌هايي با مشكلات زير بايد روكش بشوند:

 


دندان‌هاي به شدت فرسوده

دندان‌هاي ترك خورده يا شكسته

دندان‌هاي ضعيف شده

بيشتر بخوانيد: علت درد دندان كودك

 


آيا در بارداري نيز مي‌توانيم دندان‌هاي خود را روكش كنيم؟

در حالت ايده‌آل، اگر فقط به قصد زيبايي مي‌خواهيد اين كار را انجام دهيد، بهتر است تا پايان دوران بارداري خود صبر كنيد. اما اگر به قصد درمان و مثلاً براي جلوگيري از عفونت دندان مي‌خواهيد آن را روكش كنيد، مي‌توانيد با پزشك خود در اين باره مشورت كنيد.

 


 

 


بيشتر بخوانيد: در صورت باردار شدن، جرم‌گيري دندان ضرر دارد؟

 


در ادامه روكش‌هاي زيركونيا و سراميكي را به طور دقيق با هم بررسي مي‌كنيم و سپس، درباره عوامل موثر بر قيمت روكش دندان سال 1400 توضيح مي‌دهيم.

 


بيشتر بخوانيد: سلامت دهان و دندان در بارداري، نكات طلايي

 


روكش زيركونيا

اين روكش‌ها از زيركونيا يا اكسيد زيركونيم ساخته‌ شده‌اند. اكسيد زيركونيوم، فلز پودر شده‌ي سفيدرنگي است كه اغلب به عنوان طلاي سفيد نيز شناخته مي‌شود. افرادي كه بيشتر به زيبايي روكش دندان خود اهميت مي‌دهند، روكش زيركونيا را انتخاب مي‌كنند. اين روكش مي‌تواند در برابر اشعه ايكس يا ساير اشعه‌هاي مشابه نيز مات بماند. هم‌چنين سفيدي زيركونيا از ساير روكش‌ها، به سفيدي دندان‌هاي طبيعي نزديك‌تر است و برخلاف روكش‌هاي سراميكي، هيچ خط بازتاب خاكستري‌رنگي را از خود به جاي نمي‌گذارد.

 


افرادي كه بيشتر به زيبايي روكش دندان خود اهميت مي‌دهند، روكش زيركونيا را انتخاب مي‌كنند.

مزاياي روكش زيركونيا

قبل از بررسي قيمت روكش دندان سال 1400، لازم است با مزاياي مختلف روكش زيركونيا نيز آشنا شويد.

 


ظاهر طبيعي

روكش‌ زيركونيا به طبيعي بودنش معروف است. حتي گاهي اوقات به سختي مي‌توان دنداني كه روكش دارد را از ساير دندان‌هاي طبيعي تشخصي داد.

 


 

 


مقاوم در برابر خوردگي

بعضي از غذاها و نوشيدني‌هايي كه مصرف مي‌كنيم، تا حدودي اسيدي هستند و در طولاني‌مدت باعث خوردگي روكش دندان مي‌شوند. البته روكش زيركونيا از اين قاعده مستثني است و در برابر خوردگي مقاومت مي‌كند. اين ويژگي، يكي از بهترين مزاياي روكش زيركونيا محسوب مي‌شود.

 


زيست‌سازگار

روكش زيركونيوم طوري طراحي شده است كه با دندان‌هاي طبيعي شما به خوبي سازگار باشد و چند روز بعد از عمل بتواند درست مثل يك دندان طبيعي كار كند.

 


مقرون به صرفه

روكش زيركونيوم نسبت به مزايايي كه دارد، بسيار مقرون به صرفه است و به همين جهت، دندان‌پزشكان نيز اغلب آن را توصيه مي‌كنند.

 


 

 


ماندگاري خوب

اگرچه عمر اين روكش‌ها با روكش‌هاي ديگر حدوداً برابر است. اما گفته مي‌شود در صورت نگهداري خوب، ماندگاري خوبي هم دارد.

 


استحكام زياد

روكش‌هاي زيركونيوم استحكام بالايي دارند و عملاً نشكن هستند. پس مي‌توانيد از آن‌ها خاطرجمع باشيد.

 


روكش سراميكي

اين روكش‌ها براي افرادي مناسبند كه طبيعي‌ترين ظاهر با بهترين ساختار را مي‌خواهند.

اين روكش‌ها براي افرادي مناسبند كه طبيعي‌ترين ظاهر با بهترين ساختار را مي‌خواهند. روكش‌هاي تمام سراميك به دليل مزاياي متنوعي كه دارند، انتخاب اول بسياري از افراد محسوب مي‌شوند.

 


مزاياي روكش سراميكي

قبل از بررسي قيمت روكش دندان سال 1400، لازم است با مزاياي مختلف روكش سراميكي نيز آشنا شويد.

 


ظاهر طبيعي

روكش‌ سراميكي از مواد شفافي ساخته شده است كه مي‌تواند مثل دندان‌هاي طبيعي نور را منعكس كند و تقريباً شبيه آن‌ها باشد.‌

 


روكش زيركونيا

 


قرارگيري آسان

روكش سراميكي خيلي راحت و بي‌دردسر روي دندان‌ها قرار مي‌گيرد و اصطلاحاً مي‌توان گفت به خوبي با دندان‌هايتان جفت‌وجور مي‌شود.

 


استحكام زياد

روكش سراميكي نيز مثل روكش زيركونيا از استحكام بالايي برخوردار است. اين روكش‌ها اغلب از چيني خالص و اكسيد آلومينيوم ساخته شده‌اند كه در برابر شكستگي مقاوم هستند.

 


زيست‌سازگار

روكش‌ سراميكي از مواد زيست‌سازگاري ساخته شده كه به رشد لثه‌ها در اطراف دندان كمك مي‌كند. اين ويژگي، يكي از مزاياي بسيار خوب روكش‌هاي سراميكي محسوب مي‌شود.

 


 

 


راحتي زياد

روكش‌هاي سراميكي بسيار مناسب‌تر و راحت‌تر از ساير روكش‌ها هستند. هم‌چنين به تغييرات دما نيز حساسيت ندارند.

 


قيمت روكش دندان سال 1400 به عوامل مختلفي بستگي دارد. از جمله:

 


نوع مواد استفاده شده در روكش دندان

تعداد دندان‌هايي كه نياز به روكش دارند

لابراتور سازنده روكش

تمام تجهيزاتي كه در روكش كردن دندان مورد استفاده قرار مي‌گيرد

قيمت روكش دندان سال 1400 به دندان‌پزشك يا متخصصي كه به آن مراجعه مي‌كنيد هم بستگي دارد. حتي شهري كه در آن زندگي مي‌كنيد هم در تعيين قيمت روكش دندان سال 1400 موثر است.

 


روكش‌هاي تمام سراميكي در مقايسه با روكش‌هاي زيركونيا، هزينه بيشتري دارند. از طرفي نمي‌توان با اطمينان گفت كه روكش‌هاي سراميكي در مقابل گراني خود، مقرون به صرفه هستند. زيرا ممكن است خيلي بيشتر از روكش‌هاي زيركونيا نياز به مراقبت داشته باشند. در حالي كه روكش‌هاي زيركونيا بسيار محكم بوده و ماندگاري بيشتري دارند.

بيشتر بخوانيد: دندان‌پزشك كودك در تهران، چگونه در اينترنت يك دكتر خوب پيدا كنم؟

 


در نتيجه نمي‌توانيم قيمت دقيقي بگوييم. اما به طور كلي مي‌توان گفت كه روكش‌هاي تمام سراميكي در مقايسه با روكش‌هاي زيركونيا، هزينه بيشتري دارند. از طرفي نمي‌توان با اطمينان گفت كه روكش‌هاي سراميكي در مقابل گراني خود، مقرون به صرفه هستند. زيرا ممكن است خيلي بيشتر از روكش‌هاي زيركونيا نياز به مراقبت داشته باشند. در حالي كه روكش‌هاي زيركونيا بسيار محكم بوده و ماندگاري بيشتري دارند.

 


بيشتر بخوانيد: بلچينگ دندان چيست و هزينه آن چقدر است؟

 


البته انتخاب نوع روكش، بيشتر به شرايط دندان و آنچه متخصص دندان‌پزشك به شما پيشنهاد مي‌دهد، بستگي دارد. پس بهترين كار اين است كه با مراكز مختلف دندان‌پزشكي در شهر خود تماس بگيريد و قيمت‌هاي آن‌ها را با هم مقايسه كنيد. سپس با در نظر گرفتن قيمت روكش دندان سال 1400، به دندان‌پزشك مدنظر خود مراجعه كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۳:۰۶ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

جديدترين نانوكامپوزيت جهان با تقليد از ساختار بدني ميگو توليد شد

به منظور استفاده در تاج دندان مصنوعي؛

جديدترين نانوكامپوزيت جهان با تقليد از ساختار بدني ميگو توليد شد

دندان مصنوعي

محققان با الهام از ساختار بدن نوعي ميگو، نانوكامپوزيتي ساختند كه به‌عنوان تاج دندان مصنوعي قابل استفاده است.

دفتر ازدواج شيك غرب تهران

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري دانشجو، پژمان محمدي از محققان مركز تحقيقات فني VTT فنلاند نانوكامپوزيت جديدي را توسعه داده است كه با تقليد از ساختار بدني نوعي ميگو موسوم به peachick mantis shrimp طراحي و توليد شده است. اين ميگو يكي از مرگبارترين ماشين‌هاي كشتار طبيعت است. با توجه به اندازه كوچك آن‌ها، اين ميگو‌ها داراي قوي‌ترين مشت در قلمرو حيوانات هستند. آن‌ها طعمه خود را با پرتاب كردن يك جفت زائده شبيه چكش شكار مي‌كنند. اين ساختار‌هاي چكش مانند، با سرعت و نيروي فوق‌العاده، چيزي فراتر از شليك گلوله‌هاي تفنگ، بدن شكار را تكه تكه مي‌كند.

 


اين نانوكامپوزيت كه با الهام از اين ميگو توليد شده، براي ساخت تاج ايمپلنت دندان در آزمايشگاه استفاده شد. اين كار با همكاري دانشمندان دانشگاه فناوري نانيانگ انجام شده است.

 


اين ماده جديد با الهام از طبيعت و تركيبي از سلولز استخراج شده از درخت توس و دسته‌اي از پروتئين‌هاي مهندسي شده توليد شده است. نتيجه نهايي يك ماده سخت و مقاوم است كه در مقايسه با سراميك‌هاي ساخته دست بشر بسيار سبك‌تر است.

 


طبيعت بينش‌هاي استثنايي در مورد راهبرد‌هاي طراحي مواد مستحكم ارائه مي‌دهد. اين ماده پتانسيل بالايي براي استفاده به‌عنوان يك ماده نسل بعدي در ايمپلنت‌هاي مقاوم در برابر ضربه، زره بدن، تجهيزات ورزشي، لوازم الكترونيكي، اسكلت‌هاي بيروني براي هواپيما يا پوشش براي شيشه‌هاي جلوي خودرو را دارد. از اين مواد جديد مي‌توان براي كاربرد‌هايي استفاده كرد كه ضروري است در عين حفظ يكپارچگي سازه، فشار زيادي را تحمل كند. يافته‌هاي اين پروژه در قالب مقاله‌اي در مجله Advanced Materials به چاپ رسيده است.

 


مطالعات قبلي نشان داده است كه در بدن اين ميگو يك نانوكامپوزيت سلسله مراتبي وجود دارد. بدن اين ميگو داراي يك لايه داخلي نرم است كه باعث جلوگيري از اتلاف انرژي مي‌شود و يك لايه خارجي سفت، سخت و مقاوم دارد كه در برابر ضربه مقاوم است. اين لايه‌ها تحمل ميگو را افزايش مي‌دهند.

 


تيم تحقيقاتي با استفاده از بلوك‌هاي ساختماني مشابه، اين ساختار را بازسازي كردند. آن‌ها كامپوزيت جديدي شامل نانوبلور‌هاي سلولزي و دو نوع پروتئين مهندسي شده را مونتاژ كردند.

 


تجزيه و تحليل بيشتر مي‌تواند به مهندسي پروتئين‌ها در ارائه ويژگي‌هاي جديد به مواد كمك كند. براي كاربرد‌هاي آينده، مقياس پذيري و شرايط پردازش مواد به توسعه بيشتري نياز دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۶:۲۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

آغاز آزمون علوم پايه دندانپزشكي با بيش از ۲۰۰۰ نفر

آغاز آزمون علوم پايه دندانپزشكي با بيش از ۲۰۰۰ نفر

خبرگزاري ميزان - بنا بر اعلام معاونت فرهنگي دانشجويي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، آزمون جامع داروسازي نيز راس ساعت ۱۴ امروز جمعه ۱۹ شهريور ماه ۱۴۰۰ در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي برگزار مي‌شود.

مقالات ديگر: برگزاري مراسم ختم در ايام كرونا

بر اساس آمار در پنجاه و چهارمين دوره آزمون علوم پايه دندانپزشكي تعداد ۲ هزار و ۵۰ نفر، در سومين دوره آزمون جامع داروسازي (۱۸۰ واحدي) تعداد ۸۵۰ نفر، شركت مي‌كنند.

با توجه به شرايط حاد كرونا و محدوديت‌هاي تردد بين شهري در برخي استان‌هاي كشور اين امكان فراهم شد كه دانشجويان بتوانند در حوزه‌هاي امتحاني محل سكونت خود در آزمون شركت كنند.

مقالات ديگر: لمينت دندان اقساطي

اين آزمون‌ها بنابر امكانات دانشگاه به صورت الكترونيك و يا كاغذي و با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي لازم در سطح دانشگاه‌هاي علوم پزشكي برگزار مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۰:۱۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

ارائه خدمات رايگان دندانپزشكي به زندانيان از سوي جهادگران

جهاد ادامه دارد/ ارائه خدمات رايگان دندانپزشكي به زندانيان از سوي جهادگران
اعضاي گروه جهادي منتظران ظهور كه تا كنون به بسياري از نيازمندان و زندانيان خدمات رايگان داندانپزشكي ارائه كرده اند، در روزهاي اخير اردوي جهادي خود را در زندان‌هاي خراسان جنوبي برگزار كردند.
به گزارش خبرنگار تشكل هاي دانشگاهي خبرگزاري فارس، اعضاي گروه جهادي منتظران ظهور متشكل از اساتيد و دانشجويان دندانپزشكي كه تا كنون به بسياري از محرومان و نيازمندان خدمات رايگان داندانپزشكي ارائه كرده اند، در اردوي جهادي اخير خود خراسان جنوبي را براي خدمت‌رساني انتخاب كردند.
شايد بخواهيد بخوانيد: قاليشويي شهرك اميد
هزينه لمينت دندان 1400

اعضاي گروه جهادي منتظران ظهور كه از شهرهاي مختلف كشور به خراسان جنوبي اعزام شده اند به مدت 4 روز به زندانيان، خانواده‌هاي آنها و سربازان وظيفه خدمات تخصصي و رايگان دندانپزشكي ارائه كردند.

در اين دوره از اردوي گروه جهادي منتظران ظهور در خراسان جنوبي ۴۵ نفر از اساتيد و دانشجويان جهادگر حضور داشتند.

گروه جهادي منتظران ظهور بزرگترين گروه جهادي تخصصي دندان پزشكي كشور است كه در آن متخصص ترميمي، متخصص جراحي فك و صورت، متخصص پاتولوژي و متخصص بيماريهاي دهان و دندان حضور دارند.
در مدت چهار روزي كه گروه در زندان هاي خراسان جنوبي حضور داشت مجموعا به بيش از ۱۵۰۰ نفر از زندانيان و خانواده‌هاي آنها و همچنين سربازان خدمات‌رساني شد.اعضاي گروه جهادي منتظران ظهور در سومين روز اردوي خود ضمن ارائه خدمات رايگان دندانپزشكي به جامعه هدف خود، ميان خانواده زندانيان بسته هاي ارزاق توزيع كردند.
مقالات ديگر: گل فروشي اندرزگو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۵:۱۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

چاله چوله‌هايي كه مسوول ندارند!

چاله چوله‌هايي كه مسوول ندارند!/جاده كلينيك دندانپزشكي ايلام در انتظار بهسازي
چاله چوله‌هاي موجود در مسير كلينيك دندانپزشكي ايلام به معضلي جدي تبديل شده و افرادي كه در اين مسير رفت و آمد مي‌كنند را سخت عاصي و معترض كرده اين در حالي است كه هيچ كسي زيربار حل مشكل نمي‌رود و مسووليت رسيدگي به اين مسير را نيز به گردن نمي‌گيرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از ايلام، سال‌هاست كه از تاسيس دانشكده دندانپزشكي ايلام مي‌گذرد اما پس از گذشت اين همه سال هنوز جاده‌ي مناسبي براي اين فضاي فرهنگي ايجاد نشده است و روزانه افراد زيادي به دانشگاه رفت و آمد مي‌كنند.
مقالات ديگر:
قاليشويي بلوارپروين
دندانپزشكي در ايام كرونا
علاوه بر دانشجويان، اساتيد و كاركنان دانشگاه، مردم نيز به دليل وجود كلينيك دندانپزشكي كه در دانشكده دندان پزشكي وجود دارد به آنجا رفت و آمد مي‌كنند؛ پرديس۲ دانشكده دندانپزشكي، پرستاري و مامايي كمي از سايت اصلي دانشگاه علوم پزشكي فاصله دارد و يك جاده‌ي جداگانه به اين دانشكده ختم مي‌شود.

جاده‌ي دانشكده دندانپزشكي علاوه بر خاكي بودن، چاله‌هاي زيادي دارد و همين موضوع مسير را براي تردد بسيار نامناسب كرده و موجب اعتراض افراد به اين وضعيت شده است.

طبق پيگيري‌هاي انجام شده اين دانشكده خارج از محدوده‌ي شهري واقع شده است و در نقشه‌ي شهري جايي ندارد به همين خاطر اداره‌ي راه و شهرسازي خود را در قبال اين موضوع مسوول نميداند و برنامه‌اي براي بهبود اين مسير ندارد.

از طرفي اداره‌ي راهداري و حمل و نقل جاده‌اي نيز خود را مسوول جاده‌ها و فضاهايي كه مربوط به شهر هستند نمي‌داند و طرح و ايده‌اي براي ساخت اين جاده ندارد؛ پس چاره كار چيست؟ چه كسي بايد به اين مسير توجه كند؟! اين در حاليست كه همين اداره مشغول ساخت جاده‌اي در حوالي جاده اصلي دانشگاه است و دليل قبول ساخت اين جاده را احداث بيمارستاني در نزديكي اين دانشگاه ذكر كرده‌اند.
جلوبندي ماشينم خراب شده است!

يكي از كاركنان دانشكده علوم پزشكي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: زماني كه به محل كارم در دانشكده مي‌روم بارها اتومبيلم درون چاله‌هاي جاده مي‌افتد و هر بار آن را به سختي از چاله‌ها خارج مي‌كنم و اين باعث شده جلوبندي ماشينم به كلي خراب شود.

وي افزود: هيچ كسي هم به فكر درست كردن جاده نيست و اين مسير مورد توجه هيچ سازمان و اداره‌اي قرار نگرفته است.
جاده پر از چاله است
ترك اعتياد ستارخان
يكي از دانشجويان اين دانشكده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: جاده‌ي دانشكده پر از چاله است و هيچ جوري نمي‌شود از دست اين چاله‌ها خلاص شد؛ مجبوريم روزي چند مرتبه در اين مسير رفت و آمد داشته باشيم و اين چاله‌ها واقعا كلافه كننده‌اند.

وي افزود: اين جاده مورد استفاده بسياري از مردم است اما نميدونم چرا فكري به حال آن نمي‌كنند؟!
جاده‌ي دانشكده در حوزه فعاليت ما نيست

محمد حسني معاون اداره راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: جاده‌ي اصلي دانشگاه علوم پزشكي در واقع مشكل زيادي ندارد و در حال حاضر هم به خاطر بيمارستان ۳۶۰ تخت خوابي كه در اين مكان در حال ساخته شدن است ما مشغول به ساخت جاده‌اي در اين محدوده هستيم.

وي افزود: اما جاده‌ي دانشكده‌ي دندان پزشكي در حوزه‌ي فعاليت ما نيست و در اصل اگر ما داريم در اين محدوده جاده مي‌سازيم به خاطر احداث بيمارستان است و اين جاده ربطي به دانشگاه علوم پزشكي ندارد.

معاون اداره راهداري و حمل و نقل جاده‌اي گفت: طول اين پروژه هزار و ۸۰۰ متر است كه اين پروژه تا كنون ۳۷ درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و ۲۶۰ ميليارد ريال اعتبار براي آن در نظر گرفته شده است.
ساختمان دانشكده ملكي خريداري شده از بخش خصوصي است

كرمي معاون عمراني استانداري ايلام به فارس گفت: ساختمان دانشكده دندان پزشكي در واقع يك ملك خريداري شده از بخش خصوصي است كه جز سايت اصلي دانشگاه علوم پزشكي نيست همچنين خارج از محدوده شهري قرار دارد به همين خاطر است كه اين مسير تا كنون به اين شكل باقي مانده است.

وي افزود: به خاطر اينكه اين مسير در ملك شخصي قرار دارد اگه ما بخواهيم تغييري در آن ايجاد كنيم ممكن است با مخالفت اين اشخاص مواجه شويم!
زمين دانشكده بايد از محدوده خارج از شهر وارد محدوده شهري شود

يعقوبيان روابط عمومي راه و شهرسازي استان ايلام به فارس گفت: ساختمان دانشكده دندانپزشكي در گذشته متعلق به دانشگاه علمي كاربردي بود كه توسط دانشگاه علوم پزشكي خريداري شد و جاده‌ي آن را نيز خوِد دانشگاه علمي كاربردي ساخته است.

وي افزود: پس از فروش ملك به دانشگاه علوم پزشكي جاده هم به عنوان بخشي از ملك به آنها فروخته شده و در حال حاضر اين جاده به عنوان ملك اختصاصي دانشگاه علوم پزشكي است و زير مجموعه راهداري و راه و شهرسازي نيست.

روابط عمومي راه و شهرسازي استان ايلام گفت: مگر اينكه زماني اين زمين در ماده ۵ طرح تبديلي شهر ايلام از محدوده خارج از شهر وارد محدوده شهري شود و مثل خياباني در سطح شهر براي آن جاده‌اي در نظر گرفته شود.

در اين ميان افرادي كه مجبور به استفاده از جاده‌ي دانشكده علوم پزشكي هستند به دليل رسيدگي نكردن به شرايط بسيار بد جاده معترض هستند و انتظار بهبود اين شرايط را دارند اما تاكنون كسي زير بار بهسازي آن نرفته است.

رفت ‌و آمد در اين مسير در زمستان بسيار سخت بوده چرا كه چاله‌ها به دليل بارش باران پر از آب مي‌شوند؛ اميدواريم كه اين معضل به صورت جدي مرتفع شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۲:۴۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

اعطاي مجوز دانش‌بنيان براي ۶ محصول حوزه دندانپزشكي

اعطاي مجوز دانش‌بنيان براي ۶ محصول حوزه دندانپزشكي
اعطاي مجوز دانش‌بنيان براي ۶ محصول حوزه دندانپزشكي
محققان يكي از شركت‌هاي دانش‌بنيان از ميان ۲۲ محصول در حوزه دندانپزشكي توانستند براي ۶ محصول خود مجوز دانش‌بنياني دريافت كنند كه عرضه آنها به بازار از خروج ارز از كشور جلوگيري كرده است.

اميد عرب، مدير برنامه‌ريزي و توليد يكي از شركت‎هاي دانش‌بنيان در گفت‎وگو با ايسنا با بيان اينكه اين شركت در سال ۱۳۸۵ در حوزه دندانپزشكي فعاليت خود را آغاز كرد، گفت: در سال ۹۷ توانستيم ۲۲ محصول در اين حوزه به بازار عرضه كنيم و زنجيره و سبد محصولات اين شركت ارتقا يافت.

وي ادامه داد: از اين تعداد برخي از محصولات توليد شده مجوز دانش بنيان را كسب كردند كه شامل ""اِندوكَل"، "كلسيم هيدروكسايد" (Calcium Hydroxide)،" ژل انعقاد خون (Alumstop)"، "اسيد اچ (Etching)"، "اسيد اچ پرسلن (Cera-Etch)" و "مروا پِرپ (Morva-Prep)" مي‌شود.

عرب، كلسيم هيدروكسايد را ماده‌ پركننده موقت ريشه دندان دانست و ادامه داد: Alumstop يك ژل خون بند دنداني است كه در جراحي‌هاي دندان از آن استفاده مي‌شود.

مقالات ديگر ما: قاليشويي خيابان دماوند

اسنپ آن اسمايل

مدير برنامه‌ريزي اين شركت با بيان اين كه اسيد اچ پر مصرف‌ترين ماده دندانپزشكي است كه در ترميم دندان‌ها كاربرد دارد و يادآور شد: محصول سرا اچ (Cera-Etch) توليد شده در اين شركت كار اسيد اچ را انجام مي‌دهد با اين تفاوت كه از اين ماده در ترميم‌هاي سراميكي و كامپوزيتي استفاده مي شود.

وي خاطر نشان كرد: "مروا پرپ" ماده‌اي براي فايلينگ دندانپزشكي است كه براي پر كردن ريشه كانال دندان‌ها و ضد عفوني كردن از آن استفاده مي‌شود.

عرب يادآور شد: برآوردهاي انجام شده در سال ۹۷ نشان داد كه با توليد اين محصولات يك تا يك و نيم ميليون دلار از هدر رفتن ارز جلوگيري شده است.

شايد بخواهيد بخوانيد: آموزشگاه سه تار غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۶:۲۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)