اخبار دندانپزشكي اخبار دندانپزشكي .

اخبار دندانپزشكي

معرفي خدمات كلينيك دندانپزشكي و نحوه انتخاب آن

معرفي خدمات كلينيك دندانپزشكي و نحوه انتخاب آن

دندانپزشكي كارگر شمالي

شما نيوز

خدمات كلينيك دندانپزشكي شامل: ترميم دندان، دندانپزشكي براي كودكان، ايمپلنت دندان، بهبود سلامت ريشه دندان، جراحي لثه، پروتز دندان مي شود. كلينيك هاي دندانپزشكي در سراسر ايران خدمات متعددي را ارائه مي دهد. شما هم مي توانيد با مراجه به اين مراكز، از سلامت و زيبايي دندان هايتان اطمينان داشته باشيد.


در كلينيك دندانپزشكي، با ارائه خدمات مربوط به كامپوزيت دندان، لمينيت دندان، ترميم دندان و بليچينگ دندان، مي توان از زيبايي و سلامت دندان اطمينان داشت.


با بليچينگ دندان، بسيار آسان و راحت، دندان هاي شما از هرگونه بد رنگي عاري مي شوند و دندانپزشك، بدون هيچ آسيبي به دندان، دندان هاي شما را سفيد مي كند.

با طراحي لبخند، هرگونه ناهماهنگي در شكل، رنگ و ترتيب رنگ ها، اصلاح شده و با انجام انواع لمينت كامپوزيتي و سراميكي، زيبايي شما را تامين مي نمايد.

خدمات كلينيك دندانپزشكي براي كودكان

در گذشته والدين خيال مي كردند كه دندان هاي شيري خودشان مي افتند و سپس دندان هاي دائمي در ميشوند. اما رفته رفته دريافتند كه براي آنكه فرزندشان دندان هاي زيبايي داشته باشد، بايد از زماني كه دندان هاي شيري شروع به رويش مي كنند، يا حتي قبل از آن، براي زيبايي دندان هاي فرزندانشان اقدام نمايند. دندانپزشكي كودكان از زمان قبل از رويش اولين دندان هاي شيري آغاز شده و تا زماني كه دندان هاي دائمي جايگزين دندان هاي شيري شود، ادامه مي يابد.ليست كلينيك دندانپزشكي در شيراز ، تهران وساير شهرهاي ايران را در سايت دندانپزشكان ايران مشاهده نماييد.


كلينيك دندانپزشكي

ايمپلنت دندان

از دست دادن دندان ها به دليل عدم مراقبت صحيح، از جمله رعايت نكردن بهداشت دندان، دغدغه بسياري از افراد است. لذا ايمپلنت، يك شيوه مناسب براي حل اين نقص است. ايمپلنت دندان، شامل كاشتن دندان، ترميم دندان و جراحي فك مي شود.متخصص ايمپلنت دندان در شيراز ، تهران وساير شهرهاي ايران را در سايت نوبت دهي دندانپزشكان ايران مشاهده نماييد.

 

بهبود سلامت ريشه دندان

شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه از شدت درد دندان به خودتان پيچيده باشيد. اين درد ها از عفونت ها و آبسه هاي مربوط به ريشه دندان ناشي مي شوند. با كمك درمان ريشه دندان، منشا اين درد ها درمان شده و شما ديگر از درد دندان رنج نخواهيد برد.

جراحي لثه

علي رغم نام ترسناكي كه دارد، جراحي لثه مي تواند براي شما خيلي هم مفيد باشد. جراحي لثه زماني انجام مي شود كه جرم ها در لابه لاي دندان ها باقي مانده باشند و روي هم انبار شده باشند، اين جرم ها حتي با مسواك و نخ دندان هم جدا نمي شوند و به تدريج ميكروب ها را جذب مي كند.

ميكروب ها لثه و استخوان هايي كه دندان ها را دربر گرفته اند، مورد آسيب قرار مي دهند. تا جايي كه، دندان با اينكه هنوز سالم است شروع به لق شدن و افتادن ميكند. در واقع، آسيب به استخوان موجب مي شود كه ديگر نتواند دندان را در خود نگه دارد.

در جراحي لثه، با ايجاد يك چاك كوچك در لثه، اين جرم ها را خارج مي كنند و از پيشرفت آسيب جلوگيري مي نمايند.ليست پزشكان متخصص لمينت دندان در شيراز ، تهران وساير شهرهاي ايران را در سامانه دندانپزشكان ايران مشاهده نماييد.


پروتز دندان

دنداني كه كشيده مي شود يا ميافتد، جاي آن خالي مي شود. اين جاي خالي را مي توان با پروتز دندان يا دندان مصنوعي كه به دو نوع ثابت و متحرك تقسيم مي شوند، پر كرد.

نحوه انتخاب كلينيك دندانپزشكي


براي انتخاب كلينيك دندانپزشكي بايد به چندين نكته از جمله موارد ذيل، توجه نماييد.

كلينيك دندانپزشكي بايد از فضاي مناسب و كافي بهره مند باشد.
پرسنلي كه در كلينيك دندانپزشكي مشغول به كار هستند بايد در ارتباط و تعامل اجتماعي، توانمند باشند و با مخاطبشان به خوبي رفتار نمايند.
دسترسي به كلينيك دندانپزشكي بايد آسان باشد. به عبارتي، افراد بايد كلينيكي را برگزينند كه از نظر زماني و فاصله مكاني، مي توانند به راحتي به آن دسترسي داشته باشند.

نوار مغز كودكان تهران

به مجرب و متبحر بودن دندانپزشك دقت كنيد. هرچند كه كلينيك دندانپزشكي شرايط فوق را داشته باشد، بازهم مهارت و توانايي دندانپزشك براي درمان بيمار موضوع بسيار مهمي است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۱:۴۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

تأثير كامپوزيت و لمينت دندان بر زيبايي لبخند

تأثير كامپوزيت و لمينت دندان بر زيبايي لبخند

لمينت بدون تراش دندان

فوت و فن

اطلاعات جامع و كامل در مورد كامپوزيت و لمينت دندان

بي­‌شك ظاهر دندان­‌هاي هر فرد تأثير قابل توجهي در چهره او مي‌­تواند داشته باشد و بطور كلي كساني كه دندان­‌هاي زيبا، مرتب و سالم­‌تري دارند نه تنها صورتشان جوان‌تر و شاداب­‌تر به نظر مي‌­رسد بلكه لبخند زيباتري هم دارند و همين‌طور از عزت نفس و اعتماد به نفس بالاتري از حضور در اجتماع برخوردار هستند. حال اگر شما جزو كساني هستيد كه به خاطر بدشكلي، فرم نامناسب يا فضاي خالي بين دندان­‌هايتان احساس خوبي در زمان خنديدن يا لبخند زدن نداريد لازم نيست تا هميشه اين احساس نگراني را در خود داشته باشيد زيرا روش­‌هاي دندانپزشكي زيبايي و ترميمي وجود دارد كه مي­‌تواند مشكل شما را برطرف كند. كامپوزيت دندان و لمينت دندان از جمله راه حل­‌هاي پيشرفته دندانپزشكي هستند كه براي حفاظت از دندان­‌هاي آسيب‌ ­ديده و پوشاندن نواقص دندان بكار مي­‌روند. هر يك از روش­‌هاي دندانپزشكي لمينت دندان و كامپوزيت دندان ويژگي­‌هاي خاص خودشان را دارند. قبل از انتخاب يكي از اين دو راه­ حل ابتدا بايد بتوانيد بهترين دكتر لمينت دندان را براي طرح لبخند زيباي خود انتخاب كنيد تا درمان شما بدون هيچ مشكلي اتفاق بيفتد.

 


متخصص لمينت دندان چه ويژگي‌­هايي بايد داشته باشد؟

لمينت دندان و كامپوزيت دندان براي اصلاح بدشكلي يا اصلاح دندان­‌هاي كج، از بين بردن فاصله بين دندان­‌ها، ترميم دندان­‌هاي شكسته، پوشاندن لكه‌­هاي روي دندان يا اصلاح دندان‌­هايي كه تغيير رنگ داده‌­اند و همين‌طور اصلاح دندان‌­هايي كه دچار سايش و كوتاهي شده‌­اند بكار مي­‌رود. در واقع هر يك از مشكلات دنداني ذكر شده زيبايي لبخند را از شخص مي‌­گيرد و اين موضوع مي‌­تواند در روحيه افراد خصوصاً آنهايي كه بيشتر در جامعه حضور دارند اثر بگذارد البته تمامي خدمات زيبايي دندانپزشكي داراي هزينه نسبتاً بالايي مي­‌باشد و اين هزينه­‌ها براي كساني كه تحت پوشش بيمه نيستند يا بيمه خدمت موردنظر را پشتيباني نمي­‌كند بسيار حائز اهميت است. بنابراين پيدا كردن متخصص لمينت دندان باتجربه و با مهارت بالا يكي از مهمترين دغدغه‌­هاي افرادي است كه مي‌­خواهند هزينه درمان خود را از جيب پرداخت نمايند زيرا چنانچه متخصص موردنظر از دانش و مهارت كافي برخوردار نباشد و در اجراي لمينت دندان دچار اشتباه شود هزينه­‌هاي فرد به هدر خواهد رفت و علاوه بر آن ممكن است سلامت دندان­‌ها هم به خطر بيفتد.

 


دكتر سيد رضا خسرواني متخصص دندانپزشكي ترميمي و زيبايي در تهران يكي از بهترين متخصصين لمينت دندان تهران هستند كه بهترين خدمات زيبايي دندان از جمله لمينت دندان، كامپوزيت ونير، اصلاح لبخند لثه‌­اي و ساير خدمات زيبايي و درماني را با قيمت مناسب ارائه مي‌­دهند. زماني كه بيمار به يك متخصص حرفه‌­اي مراجعه مي­‌كند تا حد زيادي نگراني او بابت دريافت خدمات درماني، كاسته خواهد شد اما بيمار چگونه مي­‌تواند به متخصص لمينت دندان يا دكتر كامپوزيت دندان خود اعتماد كند. از جمله فاكتورهايي كه مي­‌توان آنها را مورد توجه قرار داد رده تخصص و سطح دانش اوست. دكتر خسرواني داراي رتبه برتر بورد تخصصي كشور، عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي، مدرس و سخنران دوره‌­هاي آموزشي دندانپزشكي زيبايي مي‌­باشند كه اين سطح از تخصص روي نتيجه كار تأثيرات مثبتي دارد. همچنين دلسوز بودن و داشتن اخلاق حرفه‌­اي در كنار تحصيلات بالا، استفاده از مواد مناسب و باكيفيت براي لمينت دندان و تجهيزات به روز دندانپزشكي از ديگر ويژگي­‌هايي يك متخصص حرفه‌­اي و باوجدان مي‌­باشد كه بيمار را ترغيب به مراجعه مي­‌كند.

 

 

 

لمينت دندان و كامپوزيت ونير چه تفاوتي دارند؟

حال كه با بهترين متخصص كامپوزيت و لمينت دندان تهران آشنا شديد بهتر است درباره تفاوت بين دو روش دندانپزشكي زيبايي يعني كامپوزيت دندان و لمينت دندان اطلاعاتي را بدست آوريد و درباره آن با متخصص دندانپزشك خود مشاوره بگيريد. همچنين هدف از طرح اين موضوع بيان تأثيري است كه از لحاظ روانشناختي بر روحيه و اعتماد به نفس بيمار مي­‌گذارد مي‌­باشد زيرا مشكلات ظاهري دندان در فواصل زماني باعث گوشه­‌گيري افراد و پرهيز از معاشرت با افراد ديگر خواهد شد زيرا نگران ديده شدن دندان‌هايشان هستند هر چند نبايد كسي را به خاطر يك عيب در چهره تمسخر كرد اما اين موضوع اتفاقي است كه شايد شما هم آن را در اطرافيان خود ديده باشيد. به هر حال از نظر روانشناسي تأثيري كه افراد جامعه از ظاهر فرد و لبخند زيباي او در نگاه اوليه مي­‌گيرند بر روابط اجتماعي آنها اثرگذار است زيرا علاوه بر زيبايي چهره، دندان­‌هاي مرتب و سفيد نشان دهنده رعايت بهداشت فردي و سبك زندگي اوست كه ذهنيت خوبي را در مخاطبين او ايجاد مي­‌كند و اين باعث اعتماد بنفس و حس آرامش دروني در فرد مي‌­شود و تفاوتي بين زن و مرد در مورد اهميت دادن به زيبايي لبخند و بهره­‌مندي از مزاياي لمينت دندان وجود ندارد.

 


اما تفاوت كامپوزيت و لمينت دندان چيست؟ ونيرهاي كامپوزيت در يك جلسه طي چند ساعت خارج از آزمايشگاه ساخته مي­‌شود اما ساخت لمينت سراميكي در لابراتواردندانپزشكي و طي سه هفته ساخته مي‌­شود. همچنين نياز به تراش و قالب­‌گيري دارد در حالي‌كه كامپوزيت ونير نيازي ندارد. ديگر اينكه ماده‌­اي كه براي لمينت سراميكي استفاده مي­‌شود از لحاظ كيفيت و دوام قوي­‌تر از رزين كامپوزيت مي‌باشد به همين دليل از لحاظ هزينه لمينت دندان گران‌تر از كامپوزيت ونير مي­‌باشد. كامپوزيت در فواصل زماني يكسال يا بيشتر نياز به پاليش شدن دارد ولي لمينت سراميكي نيازي به پاليش ندارد. لمينت سراميكي اگر دچار لب پريدگي شود قابل ترميم نيست ولي ونير كامپوزيت در چنين شرايطي قابل ترميم است. انتخاب اينكه كداميك از اين دو روش بهتر است، به انتخاب خودتان بستگي دارد. به هرحال هر كدام مزايا و معايب خودشان را دارند چيزي كه بيشتر از همه اهميت دارد انتخاب بهترين متخصص كامپوزيت دندان تهران يا لمينت دندان تهران مي­‌باشد كه با استفاده از مواد باكيفيت و مرغوب طرح لبخند بيمار را انجام دهد زيرا عدم ظرافت كاري و استفاده از مواد نامرغوب مشكلاتي را براي بيمار فراهم خواهد كرد.

كلينيك فيزيوتراپي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۸:۳۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

روكش كامپوزيت دندان يا روكش لمينت دندان؟ كدام بهتر است؟

روكش كامپوزيت دندان يا روكش لمينت دندان؟ كدام بهتر است؟

لمينت بدون تراش


سلامت نيوز: يكي از اجزاي اصلي زيبايي افراد لبخند زيبا است. ظاهردندان ها تأثير زيادي براعتماد به نفس دارد وباعث جذابيت بيشتر مي شود. اگر به دليل فضاهاي ناهموار بين دندانهاي خود احساس خوبي از خنده ي خود نداريد به لطف دندانپزشكي زيبايي مدرن، ميتوانيد از يك لبخند زيبا در ارتباطات خود لذت ببريد.

دكتر مانوشا اميري معتقد است تصميم گيري درمورد اينكه كدام تكنيك مناسب شماست بستگي به معيار هاي شما دارد. شناخت كامل از ويژگي هاي هركدام از روكش ها مي تواند به انتخاب درست تر و دقيق تر شما كمك كند.

روكش كامپوزيت دندان در رشت و روكش لمينت دندان در رشت قسمتي از خدماتي است كه در مركز تخصصي ترميمي و زيبايي دندان دكتر مانوشا اميري ارائه ميگردد كه يك روش پيشرفته دندانپزشكي زيبايي است كه دندانهاي سفيد مرواريدي و سالم را به شما ارائه مي دهد. اين روكش ها لايه هاي نازك و ظريف،هم رنگ دندان هستند كه به صورت سفارشي براي هر فردي طراحي و ساخته مي شوند.

دكتر مانوشا اميري بهترين دندانپزشك زيبايي در رشت در ادامه اين مطلب شما را با خصوصيات و مزايا و معايب هر كدام از اين روكش هاي دنداني آشنا ميكند.

براي آشنايي بيشتر ميتوانيد به وبسايت drmanoosha.com مراجعه نماييد.

روكش كامپوزيت دندان در رشت،دكتر مانوشا اميري

موارد استفاده از روكش لمينت و كامپوزيت

اصلاح دندانهاي كج يا بدشكل

ترميم دندانهاي شكسته ياترك خورده

دندانهاي لكه دار يا تغيير رنگ داده زماني كه روش درماني سفيدكننده روي دندان جواب نميدهد

دندانهاي كوتاه

دندانهاي فاصله دار

دندانپزشك زيبايي در رشت،دكتر مانوشا اميري

مزاياي روكش كامپوزيت

قيمت

روكش هاي كامپوزيت مزاياي بيشتري نسبت به لمينت دارند كه مهمترين آن هزينه آن است. به طورمتوسط،هر ورقه از روكش لمينت دوبرابر گرانتر از كامپوزيت هاهستند. اين تفاوت قيمت براي خيلي ها داراي اهميت است چون اكثر اين درمان ها تحت پوشش بيمه نيستند و بايد توسط خود فرد پرداخت شوند.

تكميل درمان درمدت كم

روكش هاي كامپوزيت معمولا ميتوانند دريكجلسه ويزيت تكميل شوند. متخصص زيبايي دندانهاي شما را براي رزين آماده ميكند وسپس روكش ها مستقيماً درقسمت جلوي دندان قرار مي دهند و با استفاده ازنور شديد سفت مي كنند ودرآخر روكشها راجلامي دهند. اين روش نسبت به لمينت حالت تهاجمي كمتري دارد.

انجام روكش لمينت طولاني تر است، چون روكش هاي شما بايد در آزمايشگاه دندانپزشكي آماده شده و قبل از قرار بعدي به مركز تخصصي ترميمي و زيبايي دندان فرستاده مي شود. همچنين دندانها قبل از نصب روكش نسبت به كامپوزيت نياز به آماده سازي بيشتري دارند و همچنين حالت تهاجمي بيشتري نسبت به كامپوزيت دارد.

برگشت پذيري

قطعا بزرگترين و مهم ترين مزيت روكش كامپوزيت نسبت به لمينت برگشت پذيري است. براي انجام روكش لمينت و تناسب آن با دندان هاي طبيعي لازم به تغيير شكل بيشتر دندان هاي طبيعي است ولي در روكش كامپوزيت حداقل آماده سازي روي دندان هاي طبيعي لازم است يعني دندان ها به ميزاني تغيير كرده اند كه بتوان روكش كامپوزيت را برداشت و در صورت نياز جايگزين كرد.

روكش لمينت دندان در رشت،دكتر مانوشا اميري

مزاياي لمينت

ماندگاري

روكش هاي كامپوزيت مزاياي زيادي دارند،اما يك مورد وجود دارد و آن اين است كه كامپوزيت نميتواند با ماندگاري بالاي لمينت رقابت كنند. لمينت يك ماده خيلي قويتر از رزين كامپوزيت است. لمينت ها به طور متوسط​ ​بين ده تا پانزده سال ماندگاري دارند، در صورتي كه عمر روكش كامپوزيت تقريبا نصف لمينت است يعني بين پنج تا هفت سال ماندگاري دارند.

اگرتصميم به نصب روكش دندان داريد بايد اين نكته را در نظر داشته باشيد كه درست است كه هزينه ي روكش كامپوزيت نصف روكش لمينت است اما به همان ميزان ماندگاري كامپوزيت نصف لمينت دوام دارد.

اكثر متخصصان زيبايي دندان معتقدند كه روكش لمينت ظاهر طبيعي و زيبايي به دندان ها ارائه مي دهد. همچنين لمينت داراي شفافيتي شبيه به ميناي دندان است. همچنين به دليل استحكام مواد و لعابي كه بعداز نصب انجام مي شود،در برابر لكه ها و شكستگي بسيار مقاوم است. روكش هاي كامپوزيت بيشتر مستعد لكه دار شدن هستند،يعني ممكن است به منظورجلوگيري از لكه هاي خاصي كه از غذاها ناشي مي شود از مصرف بعضي از غذاها و نوشيدني ها خودداري شود. همچنين كامپوزيت براي اينكه زيبايي دندان را به دست آورد نياز به صيقل دارد.

هزينه روكش هاي لمينت

فرايند انجام روكش لمينت گسترده تر از كامپوزيت است و معمولا مدت زمان مشخصي براي آماده سازي روكش ها در آزمايشگاه لازم است. با اين حال، روز به روز متخصصان بيشتري از فناوريهاي cad/cam استفاده مي كنند كه با ايجاد ساخت روكش در مطب به تسريع روند كمك مي كند. اگر مي خواهيد روكش لمينيت انجام دهيد بهتر است به فناوري و تجهيزات مركز تخصصي ترميمي و زيبايي مورد نظر خود دقت كنيد.

درمان مناسب

روكش هاي لمينت راه حل درماني مناسب براي خيلي از مشكلات دندان مثل ميناي فرسوده، پوشيده شدن دندان ها توسط لثه ،نقص هاي ژنتيكي، دندان هاي ناهموار و غيره ارائه مي دهند. اما كامپوزيت ها نمي توانند گزينه ي مناسبي براي مشكلات شديد باشند مثلا،ممكن است تغيير رنگ يا مسائل مربوط به فاصله ي دندان ها با روكش هاي كامپوزيت به درستي درمان نشود. در مركز تخصصي ترميمي و زيبايي دندان دكتر مانوشا اميري بعد از بررسي وضعيت دندان ها مشاوره هاي لازم در جهت انتخاب درست و مناسب براي مراجعين گرامي ارائه مي شود و تمامي نگراني ها و دغدغه مراجعين گرامي نسبت به انتخاب روش درماني مناسب از هر نظر رفع ميگردد.

بهترين دندانپزشكي زيبايي در رشت،دكتر مانوشا اميري


روكش كامپوزيت

در چه مواردي روكش لمينت و كامپوزيت براي افراد مناسب نيستند؟

مواردي وجود دارد كه روكش دندان نمي تواند درمان مناسبي براي فرد يا دندان ها باشد. مواردي از جمله:

دندان هايي كه درگير پوسيدگي يا بيماري لثه هستند كه بايد قبل از ساخت و اتصال روكش دندان درمان شود.

دندانهاي ضعيف شده. اگر مقدار قابل توجهي از ساختار دندان از دست رفته باشد يا دچار پركردگي مكرر شده باشد، دندانها آنقدر قوي نيستند كه بتوان روكش دندان را انجام داد. در اين شرايط تاج دندان گزينه ي درماني مناسب تري مي باشد.

دندانهايي كه داراي موقعيت نامناسب هستند يا دندانهاي نامرتب، اوربايت و آندربايت. درمان ارتودنسي براي اصلاح اين مورد ضروري است.

عادت به دندان قروچه و فشردن دندان ها روي هم مي تواند باعث آسيب و شكستگي روكش و دندان ها شود و قبل از نصب بايد درمان شوند. ممكن است محافظ هاي شبانه دندان به اين مشكل كمك كند.

ترميم و نگهداري روكش كامپوزيت و لمينت

روش حفظ و نگهداري روكش هاي دندان نسبتا ساده و آسان است.

مثلا براي جلوگيري از مشكلات بهداشت دهان و دندان بايد مسواك بزنيد و از نخ دندان استفاده كنيد. معمولا روكش كامپوزيت و لمينت بهترين نوع ترميم كننده بافت هاي لثه اي هستند كه در حال حاضر در حيطه پروتزهاي خود داريم. مسواك و نخ دندان به روكش هاي دندان آسيب نمي رسانند. از خمير دندان ساينده قوي استفاده نكنيد. يك رژيم خوب غذايي و مراقبت خانگي از روكش هاي خود مي تواند ماندگاري آنها را تا سالهاي طولاني تضمين كنند.

ممكن است بعد از قرار دادن روكش ها دندان ها دچار حساسيت به سرما و گرما شوند. بعضي از حساسيت ها كاملاً طبيعي است و معمولاً پس از يك و دو هفته از بين مي رود. اگر اين حساسيت ادامه دار شود بايد با متخصص خود تماس بگيريد.

لمينت ها به اندازه ي كافي محكم هستند و در برابر نيروهاي وارد شده از غذاها به خوبي مقاومت مي كنند. با اين حال، ممكن است شكستن آجيل پسته با دندان، جويدن استخوان يا سيب مي تواند آسيب رسان باشد.

مثل هر چيز ديگري در دهان روكش هاي كامپوزيت مي توانند كمي شكسته شوند. خوشبختانه در بيشتر موارد ترميم آنها بسيار آسان است.

اگر تغييرات چشمگيري در شكل دندان هاي شما ايجاد شده است ممكن است دچار Lisp شده باشيد كه حدود يك هفته طول مي كشد.در موارد نادري اگر خود به خود برطرف نشد، متخصص مي تواند آن را درمان كند.


ماندگاري و دوام لمينت چقدر است؟

كدام روكش براي برطرف كردن مسائل شديدتر مناسب است؟

هرچقدر دندان ها لكه دار تر، آسيب ديده تر، نامرتب تر باشند يا شكاف هاي بزرگتري داشته باشند،ممكن است متخصص زيبايي روكش لمينت را پيشنهاد كند. روكش هاي كامپوزيت براي مسائل خفيف تا متوسط ​​مناسب ترند. اگر بيمار دچار مشكلات شديد تري باشد، ممكن است پزشك گزينه هاي درماني مانند تاج يا درمان ارتودنسي را به جاي روكش توصيه كند.

كدام يكي از روكش ها قوي تر هستند؟

لمينت ها بسيار قوي تر از كامپوزيت ها هستند، يعني آنها كمتر مستعد شكستگي هستند ولي مانند روكش كامپوزيت قابليت تعمير و ترميم را ندارند. روكش لمينت در صورت خراب شدن بايد جايگزين شود و اين مي تواند پرهزينه باشد.

جراحي مغز و اعصاب

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۵۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

ساماندهي تعرفه‌هاي دندانپزشكي + جزئيات

ساماندهي تعرفه‌هاي دندانپزشكي + جزئيات

 


دندانپزشكي در ايام كرونا


پارسينه: عضو كميسيون امور داخلي كشور گفت: يكي از اولويت‌هاي مهمي كه بايستي به آن بپردازيم موضوع بهداشت دهان و دندان است و پذيرفتني نيست كه خدمات دندانپزشكي و تعرفه‌هاي آن چنان گران باشد كه كمتر كسي توان مراجعه به دندانپزشكي را داشته باشد.

 

 


علي حدادي عضو كميسيون امور داخلي كشور و شورا‌هاي مجلس شوراي اسلامي درباره گران بودن تعرفه‌هاي خدمات دندانپزشكي اظهار داشت: يكي از وظايف مجلس رسيدگي به بهداشت، سلامت و درمان مردم است كه همواره تلاش كرديم در بودجه سنواتي اين موضوع را مدنظر قرار داده و نظارت بيشتري بر هزينه كرد آن داشته تا اهداف برنامه‌هاي پنج ساله و اسناد بالادستي تحقق پيدا كند.

 


وي افزود: نمايندگان مجلس همواره مشكلات موجود در جامعه را تفكيك مي‌كنند و برهمين اساس اولويت‌بندي كرده و مي‌كوشند با ارائه طرح‌هاي مختلف و همچنين نظارت بر بخش‌هاي مختلف قوه مجريه مشكلات را رفع كنند.

 

 

عضو كميسيون امور داخلي كشور گفت: يكي از اولويت‌هاي مهمي كه بايستي به آن بپردازيم موضوع بهداشت دهان و دندان است و پذيرفتني نيست كه خدمات دندانپزشكي و تعرفه‌هاي آن چنان گران باشد كه كمتر كسي توان مراجعه به دندانپزشكي را داشته باشد.

 

 


حدادي اظهار داشت: نظارت بر تعرفه‌هاي دندانپزشكان و پزشكان از وظايف كميسيون بهداشت و درمان است، ولي ساير نمايندگان مجلس هم در اين باره دغدغه دارند و به نظر مي‌رسد ساماندهي لازم در اين زمينه وجود ندارد و تعرفه‌هاي دندانپزشكي نسبت به درآمد‌هاي مردم گران‌تر از تورم ساليانه است.

 


وي خاطرنشان كرد: مردم هم‌اكنون دغدغه معيشت و سفره خود را دارند و عملاً ديگر پولي باقي نمي‌ماند كه بخواهند به دندانپزشكي مراجعه كنند كه البته همين موضوع در آمار‌هاي وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكي هم وجود دارد كه مراجعه مردم به مطب‌هاي دندانپزشكي كمتر شده است.


متخصص مغز و اعصاب

 


عضو كميسيون امور داخلي كشور گفت: قطعاً كميسيون بهداشت بايد به موضوع تعرفه‌هاي دندانپزشكي ورود كند تا بتوانيم با ساماندهي اين موضوع مشكلات تعرفه‌هاي دندانپزشكي را با استفاده از ظرفيت بيمه‌ها حل و فصل كنيم./


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۶:۰۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

بحران دندان كشي؛ 95 درصد مراجعات براي كشيدن دندان!

بحران دندان كشي؛ 95 درصد مراجعات براي كشيدن دندان! / 70 درصد ايراني ها توان رفتن به دندانپزشكي را ندارند

لابراتوار دندانپزشكي


ركنا: تصور كنيد يكي از اعضاي خانواده يك كارگر يا كارمند بخواهد يكي از اين خدمات درماني را در شرايط شكننده اقتصادي انتخاب كند؛ به نظر مي‌رسد گزينه ناگزير پيش روي او كشيدن دندان پوسيده، آن هم در ارزان‌ترين شرايط كه نياز به عكس گرفتن از دندان نباشد، خواهد بود.

بحران دندان كشي؛ 95 درصد مراجعات براي كشيدن دندان! / 70 درصد ايراني ها توان رفتن به دندانپزشكي را ندارند
علي بابا
به گزارش ركنا، پرونده وام در دستش است و كلافه منتظر است مدارك تكميلي را دخترش بياورد؛ با كلافه گي مي‌گويد ۸ دندانش در طي ساليان از دست رفته است و آمده وام بگيرد براي ترميم دندان‌هايش. مي‌گويد ديگر آن قدر وضعيت بد شده است كه ناچار است دندان جديد بگذارد و هزينه اش ۲۰ ميليون تومان مي‌شود و صاحبكار دخترش كمك كرده كه وام بگيرند و ماهيانه خودش از حقوق دختر بردارد تا بتواند دندان هايش را درست كند.

تدبير نشود، خط فقر به 25 ميليون تومان مي رسد / سقوط ماهيانه 600 هزار نفر از طبقه متوسط به فرودست
تدبير نشود، خط فقر به 25 ميليون تومان مي رسد / سقوط ماهيانه 600 هزار نفر از طبقه متوسط به فرودست
او در رديف خوش شانس هاست، چون توانسته وامي بگيرد كه حداقل دوباره صاحب دندان شود، اما به گواه امار رسمي حالا هزاران ايراني نه دنداني در دهان دارند و نه پولي در جيب و نه حتي شانسي براي گرفتن وام كه بتوانند به ترميم دندان بپردازند يا نزد دندانپزشكي بروند.

دندان‌هايي كه كنده مي شوند و ترميم نمي شوند
ايراني‌ها اين روز‌ها مصداق بارز آن ضرب المثل قديمي خودشان شده اند كه «دندان پوسيده (لق) را بايد كند و دور انداخت». هر چقدر علم پزشكي پيشرفت كرده است و در جهان راه‌هاي بهتر و مناسب تري براي ترميم و نگهداري دندان يافت مي‌شود، در ايران وضعيت اين طور شده كه حدود ۷۰ درصد جامعه آن قدر با دندان پوسيده مدارا مي‌كنند تا در نهايت بدون اميدي براي بهبود آن را از ريشه بكنند و دور بياندازند.

اين شرايط در حالي است كه اكنون بخش بزرگي از شهروندان به دليل مشكلات به جاي درمان دندان تنها براي كشيدن دندان به دندانپزشكي‌ها مراجعه مي‌كنند.

زماني اگر بحران بي دنداني مربوط به جامعه سالمندان ايراني بود، اما در دو سال اخير بار‌ها اخطار‌هاي جدي داده شده است كه حتي كودكان ايراني نيز حالا با دندان خراب رشد مي‌كنند و بزرگ مي‌شوند و وضعيت از هيشه اسفبارتر است. بررسي‌ها اخيرا نشان داده كه شاخص سلامت دهان كودكان ايراني در سال‌هاي ۸۷ تا ۹۷ بدتر شده است، به طوري كه هر كودك ۵ ساله ايراني حداقل ۵ دندان شيري پوسيده، كشيده شده و يا ترميم شده دارد. در حالي كه اين شاخص در برخي كشور‌ها بين عدد يك تا يك و نيم دندان پوسيده، يا كشيده شده و يا ترميم شده است.

۸۰ ميليون نفر با ۴۰۰ ميليون دندان پوسيده
در سال ۹۸، وزارت بهداشت تعداد دندان‌هاي خراب يا پوسيده را ۲۰۰ ميليون اعلام كرده بود. آماري كه در همان زمان نيز با واكنش مواجه شد و براي مثال «سيدجلال پورهاشمي» متخصص دندانپزشكي كودكان در همان زمان اين عدد را ۴۰۰ ميليون دندان پوسيده برآورد كرده بود. يعني به طور تقريبي سهم هر ايراني ۵ دندان پوسيده است.

اين آمار در حالي است كه تا اواسط دهه ۹۰، حدود ۲۵ هزار دندانپزشك در كشور فعاليت مي‌كردند و در سال‌هاي اخير نيز تعداد دانشكده‌هاي دندانپزشكي افزايش پيدا كرد، اما سلامت دهان و دندان مردم، تفاوت محسوسي نداشته است.

۷۰ درصد ايراني‌ها توان رفتن به دندانپزشكي را ندارند
در همين شرايط نيز بحران دندان و از بين رفتن آن در ميان ايرانيان حالا ديگر وارد مرحله تازه‌اي شده است. عضو شوراي عالي نظام پزشكي در آبان سال ۹۸ خبر داده بود كه اغلب بيماران براي رهايي از درد دندان به مراكز دولتي مراجعه مي‌كنند. وي تصريح كرده بود كه ۷۰ درصد مردم كه اكثريت را تشكيل مي‌دهند توان پرداخت هزينه‌هاي دندانپزشكي را ندارند و زماني به مراكز درماني مراجعه مي‌كنند كه ديگر چاره‌اي جز كشيدن دندان خود ندارند.

قابل تصور است كه از آبان سال ۱۳۹۸ با افزايش بحران‌هاي اقتصادي احتمالا اين آمار و ارقام حتي از قبل نيز ترسناك‌تر شده است. حال اين موضوع را نيز در نظر بگيريد كه ۵۵ درصد سالمندان بالاي ۶۵ سال كشور در وضعيت بي دنداني به سر مي‌برند.

ايراني‌ها و رنج دندان‌هاي پوسيده مانده در دهان
كافي است سري كوتاه به يكي از مراكز درماني دولتي دندانپزشكي در شهر‌ها بزنيد يا سراغ كلينيك‌ها و دانپزشكي‌ها بزنيد تا با موجي از بيماراني مواجه شويد كه درد به استخوانشان رسيده و حالا فقط به دنبال كشيدن دندان هستند و هيچ انگيزه و توان مالي براي ترميم يا بهبود شرايط دندانشان ندارند.

يكي از دندان پزشكاني كه هفته‌اي دو روز از تهران به شهريار مي‌رود تا در يكي از كلينك‌هاي خيريه در شهريار به مداواي بيماران بپردازد، گفت كه تقريبا از ۱۰۰ مراجع، ۹۵ نفر براي كشيدن دندان مراجعه مي‌كنند نه ترميم و بازسازي و برخي از آنان نيز اساسا چنان وضعيت اسفباري دندان هايشان دارد كه يا بايد هزينه بالاي مواد را بپردازند يا ايمپلنت كنند يا اين كه دندان را بكشند و با جاي خالي دندان در دهانشان زندگي كنند. اين پزشك مي‌گويد كه درمانگاه خيريه است، اما خب هزينه مواد اوليه سر جاي خودش است كه باز هم حتي اگر نصف هزينه مواد را بخواهند بپردازند نيز از توانشان خارج است.

براي درك بهتر ارقام بد نيست نگاهي به قيمت‌ها خدمات دندان پزشكي در سال ۱۴۰۰ نيز بياندازيم.

معمولا در ابتداي هر سال وزارت بهداشت تعرفه‌اي را اعلام مي‌كند، اما در مورد خدمات دندان پزشكي، بسياري از دندان پزشكان فارغ از تعرفه اعلام شده عمل مي‌كنند.

تفاوت نجومي تعرفه با قيمت حقيقي خدمات
براي سال ۱۴۰۰ تعرفه خدمات در بخش دندانپزشكي و كشيدن دندان رقمي حدود ۱۳۶ هزار تومان تا ۱۷۰ هزار تومان را اعلام كرده است؛ اما كمتر مطب يا كلينيك دندانپزشكي اساسا با چنين رقمي در شهر‌هاي بزرگ‌تر كار را انجام مي‌دهد. براي مثال كافي است سري به نوبت دهي‌هاي آنلاين بزنيد يا با مطب چند دندان پزشك تماس بگيريد تا به رقمي بين ۲۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان براي كشيدن دندان بر بخوريد.

در يك مورد نيز زماني كه از منشي سوال كرديم رقم تعرفه بسيار كمتر است پاسخ داد با يكي از همان‌ها كه به تعرفه عمل مي‌كند هماهنگ كنيد و به مطبشان برويد و اينجا رقم اين است.

در مورد كشيدن دندان عقل نيز تعرفه رقمي بين ۱۹۶ هزار تومان تا ۲۴۰ هزار تومان را پيش بيني كرده، اما پيگيري‌ها و تماس با كلينيك‌هاي دندان پزشكي ما را به رقم از ۶۰۰ هزار تومان تا يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان نيز رساند. به نظر مي‌رسد بنا به محل مطب دندانپزشك و تجربه و اين كه در كدام محله يا شهر باشد ارقام مي‌تواند كاملا متفاوت شود.

در مرحله پر كردن و ترميم دندان كه با رقم‌هاي بسيار متفاوت تري نيز رو به رو شديم. در اين مرحله آن قدر تنوع‌هاي در مواد و متريال و انواع مختلف آن وجود دارد كه تقريبا تعرفه كاركرد چنداني پيدا نمي‌كند. كما اين كه بنا به تعرفه رقمي كه قيد شده بين ۲۸۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان است. اما در اين بخش نيز زماني كه با مطب دندانپزشكان تماس گرفتيم در نهايت بنا به تنوع مواد با قيمتي بين ۸۰۰ هزار تومان تا يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان مواجه شديم.

نكته اين كه تمام اين قيمت‌ها بدون احتساب حدود ۵۰ هزار تومان بيمه و هزينه عكس از فك و دندان است كه بر اساس تعرفه بين ۲۵ هزار تومان تا ۶۵ هزار تومان نيز در نوسان است.

يك چهارم حقوق هر كارگر يا كارمند هزينه ترميم دندان
حال تصور كنيد يكي از اعضاي خانواده يك كارگر يا كارمند، يا خود وي با حقوقي حدود ۵ ميليون تومان بخواهد يكي از اين خدمات درماني را در شرايط شكننده اقتصادي انتخاب كند؛ به نظر مي‌رسد گزينه ناگزير پيش روي او كشيدن دندان پوسيده، آن هم در ارزان‌ترين شرايط كه نياز به عكس گرفتن از دندان نباشد، خواهد بود. وگرنه كه بخواهد به سراغ ترميم و پر كردن دندان برود بايد تا يك چهارم حقوقش را براي اين كار كنار بگذارد و تازه اين در شرايطي است كه دندان نياز به جراحي ريشه نداشته باشد، چرا كه در اين صورت هزينه ترميم بين دو تا سه برابر نيز مي‌تواند افزايش يابد.

با اين شرايط شايد ديگر عجيب نيست كه بخش بزرگي از جامعه ايراني روز‌ها درد دندان را تحمل مي‌كند تا اين كه در نهايت به سراغ دندانپزشك براي كشيدن دندان مي‌رود.

هزينه‌هاي ترميم زيبايي دندان، سرسام آور و متنوع
در اين ميان هزينه‌هاي برشمرده شده تقريبا ساده‌ترين بخش در ترميم دندان محسوب مي‌شوند. تعرفه‌هاي مختلف هم، چون تعرفه جراحي لثه؛ جراحي ريشه، درمان ريشه كه بنا به چند كاناله بودن ريشه دندان تعرفه آن از ۴۰۰ هزار تومان تا دو ميليون و ۲۰۰ هزار تومان در نوسان است، از عمده دلايل ديگري است كه باعث مي‌شود شخص به جاي هر هزينه‌اي اضافي كه مي‌تواند براي ترميم دندان به اقتصاد خانواده اش تحميل شود، براي كشيدن دندان خراب و پوسيده اقدام كند.

در اين ميان، اما هزينه‌هاي ديگري نيز هستند كه با وابستگي كامل به قيمت دلار هر روز افزايش پيدا مي‌كنند.

ايمپلنت يا كاشت دندان يكي از روش‌هاي فراگير در سال‌هاي اخير براي پر كردن جاي خالي دندان از دست رفته است. در اين روش كه توسط متخصص انجام مي‌گيرد متريال ويژه جاي ريشه‌ي دندان را مي‌گيرد و بر روي آن تاجي كه شبيه دندان است وصل مي‌گردد. بنا به درخواست ايمپلنت تك دندان و يا ايمپلنت تمام فك به صورت جداگانه انجام مي‌شود. عوامل ديگري د ر تعيين قيمت ايمپلنت دندان وجود دارند مثلا تعداد ايمپلنت‌هاي مورد نياز شما قطعا در هزينه نهايي تاثيرگذار خواهد بود يا در برخي موارد كه استخوان بيمار كم شده است و اصطلاحا تحليل رفته است يا بيمار داراي پوكي استخوان باشد، نياز به روش پيوند استخوان مي‌باشد كه به هزينه نهايي اضافه خواهد شد.

هزينه ايپملنت براي هر واحد دندان (هر يك دندان) بنا به مواد مصرفي و هم چنين كشوري كه از آن وارد شده است متفاوت است. گران‌ترين مدل‌هاي آن متعلق به سويس است كه هر واحد حدود دوازده ميليون و ۹۰۰ هزار تومان هزينه دارد. يعني براي ۱۰ دندان شما بايد رقمي حدود ۱۲۹ ميليون تومان پرداخت كنيد.

ارزان‌ترين مدل‌هاي آن نيز در هر واحد حدود چهارميليون و چهارصد هزار تومان است. قيمت‌هاي ديگري هم، چون هر واحد از ۶ ميليون تا ۹ ميليون تومان آن نيز مدل‌هاي فرانسوي، كره‌اي، آلماني و بزريلي هستند كه هر كدام ضمانت جداگانه‌اي دارند.

اما اين همه ماجرا نيست. برخي روي همين ايمپلنت‌ها نيز روكش مي‌كشند كه اين روكش‌ها براي هر واحد از ۳۰۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان در نوسان است و بنا به انتخاب مراجع براي او انتخاب مي‌شود.

روش استفاده از ايمپلنت در حال محو كامل روش‌هاي كاشت ديگر دندان است، اما در ايران به دليل قيمت‌هاي بسيار بالاي اين مدل هنوز نيز برخي هم چنان از روش‌هاي قديمي‌تر كاشت دندان استفاده مي‌كنند كه با توجه به افزايش قيمت در همه بخش‌ها در دندان پزشكي خود اين روش‌هاي قديمي نيز تا سه برابر نسبت به اواسط دهه ۹۰، افزايش يافته است.

در اين بين، اما يكي از مواردي كه بار‌ها باعث گلايه بسباري از شهروندان شده است عدم پذيرش هزينه‌هاي بالاي دندان پزشكي در تامين اجتماعي است. دفترچه‌هاي بيمه تامين اجتماعي در ميان دندانپزشكان تقريبا فاقد هر نوع اعتبار و اهميت است و در سال‌هاي اخير تا حدودي خدمات بيمه دندان بوده است كه توانسته اندكي از بحران را پوشش دهد، اما همين بيمه‌هاي خصوصي نيز تنها معدودي درمانگاه و بخشي از خدمات درمان را پوشش مي‌دهند و مشكل جدي عدم پوشش بيمه در خدمان درمان دهان و دندان به قوت خود پابرجا است.

از سوي ديگر وقتي گلايه قيمت‌هاي نجومي خدمان دندانپزشكي به جامعه دندانپزشكان منتقل مي‌شود يك پاسخ ساده براي بيش از يك دهه است كه تكرار مي‌شود و آن افزايش عجيب قيمت مواد اوليه است.

البته اين پاسخ كاملا خارج از حيطه انصاف نيست چرا كه طي ۵ سال اخير، بخشي از مواد اوليه لازم براي كار دندان پزشكان، حداقل ۱۰ تا ۱۵ برابر قيمت‌ها افزايش داشته و واقعاً براي دندانپزشكان ايران در شرايط كنوني، سر پا نگه‌داشتن مطب، بسيار سخت و دشوار شده است. در همين حال دندانپزشكان بايد ازيك سو جوابگوي بيماران باشند و از طرف ديگر هزينه‌هاي سرسام‌آور مواد و تجهيزات را متقبل شوند، به قول ساده‌تر و به گفته برخي از خود دندانپزشكان در شرايط كنوني، آنان انگار كه براي شركت‌هاي وارد كننده مواد اوليه و كالا‌هاي پزشكي كار مي‌كنند، تا سود آن‌ها را تضمين كنند.


كلينيك توانبخشي

اين همان بحراني است كه به نظر مي‌رسد زير فشار بحران‌هاي متفاوت دولت ديده نمي‌شود. مساله بهداشت دهان و دندان از سوي دولت‌هاي ايران تقريبا به طور كامل به فراموشي سپرده شده است و اين در حالي است كه در كشور‌هاي پيشرفته و كشور‌هايي كه بيمه دندانپزشكي همگاني دارند ويزيت دو بار در سال اجباري است و اگر فردي در وقت مقرر در مطب مشخص شده حضور پيدا نكند باعث ازدست‌رفتن بيمه دندانپزشكي او خواهد شد، اما در ايران احتمالا وزارت بهداشت ترجيح مي‌دهد كسي اصلا سراغ دندان پزشك نرود تا نه هزينه‌اي براي بيمه شود و نه ارزي براي مواد اوليه از كشور خارج شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۷:۱۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

علاقمندي افراد به انجام لمينت دندان چيست ؟

علاقمندي افراد به انجام لمينت دندان چيست ؟

 


قيمت لمينت دندان 1400

سلامت نيوز: لمينت دندان يكي از روش هاي جديد دندانپزشكي است و با انجام آن شما مي توانيد صاحب دندان ها و لبخند زيبا شويد. از كاربردهايي آن مي توانيم برطرف كردن ترك هاي دندان، تغيير رنگ دندان و همچنين دندان شكسته اگر داشته باشيد براي شما ترميم مي كند و به حالت اوليه و طبيعي در مي آورد.

 


لمينت به دندان هاي طبيعي بسيار نزديك است و كساني كه از اين روش استفاده مي كنند لازم نيست كه پرهيزهاي غذايي داشته باشند و يا حتي بهداشت خاصي را رعايت كنند. شمايي كه لمينت دندان را انجام مي دهيد همان كارها و مراقبت هايي كه در قبال دندان هاي طبيعي داريد را بايد نسبت به آن داشته باشيد.

 


لمينت نسبت به دندان هاي طبيعي شما نيز مقاومت بيشتري دارد و بسيار بادوام هستند. شما با بهداشت صحيح و كامل به عمر آن اضافه مي نماييد.

 


از نظر ظاهري لمينت يك پوسته نازكي است كه بر روي دندان شما قرار مي گيرد و براي اين قرارگيري كمي از ميناي دندانتان تراشيده ميشود تا لمينت بتواند بر آن قرار بگيرد. شما با استفاده از اين روش مي تواند هرگونه تغييرات را بر روي دندان هايتان اعمال كنيد و آن را به گونه اي كه دوست داريد بسازيد و از داشتن دندان هاي زيباي خود لذت ببريد.

 


اگر بخواهيم درباره قيمت اين نوع از زيباسازي دندان ها صحبت نماييم، بايد گفت كه لمينت دندان از روش هاي ترميمي گرانقيمت است و هزينه زيادي براي انجام آن بايد صرف نماييد. اما اگر تمايل شديدي براي اين كار داريد و از نظر مالي براي شما مشكل است مي توانيد از شرايط اقساطي و يا روش هاي ديگر پيشنهادي دندانپزشكتان استفاده نماييد.

 

 

 

 


ارتودنسي دندان و نتيجه ديدني آن

استفاده از روش ارتودنسي دندان درايران بسيار صورت مي گيرد و يك درمان مهم در دندانپزشكي محسوب مي شود.

 


طول درمان ارتودنسي دندان طولاني است و چند سال طول مي كشد تا به حد دلخواه خود برسيد. برخي افراد اين روش را براي زيبايي خود انجام مي دهند و برخي جنبه درمان دارد و براي آنان بسيار واجب است و بر صورتشان تاثير دارد.

 


وقتي دندان ها در جاي درست خود قرار نمي گيرند، علاوه بر اينكه ظاهر زيبايي ندارند مشكلات بهداشتي را هم به دنبال خود دارد.

 


مشكلات بهداشتي را از اين نظر مي گوييم كه وقتي دندان در جاي درست نيست تميز كردن و نگهداري از آن نيز سخت تر مي شود و پوسيدگي دندان ها از عوارض آن خواهد شد.

 


براي شمايي كه قصد انجام ارتودنسي دندان را داريد از اولين اقدامات مهم اين است كه با دندانپزشك مورد نظرتان مشاوره لازم را انجام دهيد و با او در مورد دندان هاي خود صحبت نماييد.

 


در نظر داشته باشيد كه انجام ارتودنسي دندان حتما بايد نزد متخصص اين رشته انجام شود تا نتيجه به بهترين حالت براي شما پيش آيد چون زمان و هزينه زيادي براي اين كارخواهيد گذاشت و نتيجه آن بسيار مهم خواهد بود.

 


حتما در زمان مشاوره از دندانپزشك خود بخواهيد به طور كامل از مزايا و معايب آن براي شما بگويد و توضيحات كامل نحوه انجام آن را بازگو نمايند تا شما با اطلاعات كاملي نسبت به آن اقدام نماييد.

 


بعد از صحبت و مشاوره نوبت به معاينه بيمار مي رسد. معاينات از اين جهت انجام مي شود كه چه تعداد دندان احتياج به ترميم و مرتب سازي دارد و اينكه كدام روش ارتودنسي براي بيمار مناسب است و نتيجه بهتري خواهد داشت.

 


براي اينكه معاينات دقيق تر انجام شود لازم است از دندان شما عكسبرداري شود و جزئيات دندان بهتر مشخص خواهد شد. عكسبرداري كه براي ارتودنسي انجام مي شود OPG است كه دقيق است و هر اطلاعاتي كه دندانپزشك به آن نياز دارد در اين عكس مشخص است و دوره درمان دندان و همچنين هزينه هاي مشخص خواهد شد.

 


ارتودنسي دندان چند مرحله دارد كه شامل:

 


قالب گيري

عكسبرداري از دندان

فتوگرافي يا عكس رنگي دندان

معاينه مجدد بيمار

نصب براكت

شما در هر مرحله از درمان كه هستيد بايد حتما هر سوالي داريد از دندانپزشك خود بپرسيد تا بعد انجام ارتودنسي دندان مشكلي برايتان پيش نيايد.

 

 

 

 


درمان ريشه دندان يا همان عصب كشي چگونه انجام مي شود؟

زماني كه دندان شما دچار پوسيدگي عميق مي شود و در برخي موارد ترك ميخورد نياز هست كه به درمان ريشه آن پرداخت. اگر دندانپزشك شما بعد از معاينه به شما گفت كه احتياج است شما عصب كشي انجام دهيد شايد نگران كننده باشد. اما بدانيد ترس در اينجا معني ندارد، مهم است كه شما به درمان ريشه دندان خود بپردازيد و با خارج كردن قسمت عفوني دندان درد آن ناحيه را براي هميشه از خود دور كنيد و سلامت دندان خود را تامين نماييد.

 


در حال حاضر تنها راه قطعي و موفقيت آميزي كه مي شود دندان خود را ترميم كنيد و درد آن را از بين ببريد، عصب كشي است و هر كسي كه از اين درمان را استفاده كرده نتيجه خوبي گرفته است.

 


دندانپزشك در ابتدا براي عصب كشي دهان شما را بي حس مي كند و بعد از اينكه مطمئن شد دندان بي حس كامل شد سوراخي در تاج دندان ايجاد مي كنند تا دسترسي به پالپ آسان شود.

 


بعد از ايجاد سوراخ با ابزارهاي مخصوص دندانپزشكي آن قسمت را تخليه مي كند و ديواره هاي پالپ و ريشه مخصوصا نوك ريشه را مي تراشند و كامل تميز مي كنند.

 


بعد از اينكه كامل پاكسازي شد با مواد مخصوص بايد آن حفره ايجاد شده را پر كند و به گونه اي كه راهي براي ورود باكتري يا آلودگي به آن وارد نشود.

 


در آخر كار نيز دندان را روكش مي كنند و باعث مي شود از شكستگي آن كم شود. چند روزي بايد با آن مدارا كنيد تا دندان در دهان براي شما عادي شود.

 


مركز بيوفيدبك

كلينيك قلهك در تهران يكي از مراكز تخصصي دندان مي باشد كه داراي دندانپزشكان متخصص است و اين براي كساني كه به دنبال درمان دندان هاي خود در كنار دندانپزشك با تجربه هستند فرصت مناسبي است تا از خدمات اين مجموعه بهره مند شويد.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۷:۲۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)