اخبار دندانپزشکی اخبار دندانپزشکی .

اخبار دندانپزشکی

اطلاعات جامع در مورد ایمپلنت دندان

اطلاعات جامع در مورد ایمپلنت دندان

روکش ایمپلنت یک روزه

روش درمان ایمپلنت روشی کاملا ایمن و قابل پیش بینی است. ایمپلنت‌ها در حقیقت جایگزینی برای دندان از دست رفته‌ی بیمار هستند. ایمپلنت‌ها از بخش‌های مختلفی تشکیل شده اند. پایه‌ی ایمپلنت‌ها که نقش ریشه‌ی دندان را دارند از جنس فلز تیتانیوم هستند. بعد از قرار دادن این پایه در فک روکش مورد نظر را روی آن قرار می‌دهند. این روکش حکم تاج دندان را دارد.

فرادید

 


افراد ممکن است بر اثر عوامل مختلفی یک یا چند دندان خود را از دست بدهند. از دست دادن دندان ها می تواند مشکلات زیادی را پیش روی افراد قرار دهد. این مشکلات ممکن است اثرات جبران ناپذیری داشته باشند. یکی از مهم ترین مشکلات ظاهری می تواند از دست رفتن لبخند زیبای فرد باشد. بی دندانی تاثیر بسیار زیادی بر فرم لبخند و چهره ی افراد دارد. افرادی که دندانی را از دست می دهند زمان غذا خوردن با مشکلات زیادی رو به رو می شوند. این مشکلات باعث می شود فرد از میل کردن بعضی خوراکی ها و غذاها منصرف شود. در این موارد فرد تغذیه ی مناسب و کافی نخواهد داشت و با مشکلات تغذیه ای زیادی مواجه خواهند شد. علاوه بر این موارد که به آن اشاره کردیم تحلیل و از بین رفتن حجمی از بافت استخوان فک بیمار می تواند نتیجه ی از دست رفتن دندان ها باشد. این عوارض بی دندانی باعث می شود بیشتر به ضرورت درمان آن پی ببریم. یکی از بهترین روش های درمان می تواند ایمپلنت دندان باشد.

 


 

 


ایمپلنت دندان

 


روش درمان ایمپلنت روشی کاملا ایمن و قابل پیش بینی است. ایمپلنت‌ها در حقیقت جایگزینی برای دندان از دست رفته‌ی بیمار هستند. ایمپلنت‌ها از بخش‌های مختلفی تشکیل شده اند. پایه‌ی ایمپلنت‌ها که نقش ریشه‌ی دندان را دارند از جنس فلز تیتانیوم هستند. بعد از قرار دادن این پایه در فک روکش مورد نظر را روی آن قرار می‌دهند. این روکش حکم تاج دندان را دارد.

 


ایمپلنت مزایای بی شماری دارد که باعث شده افراد زیادی به انجام این درمان ترغیب شوند. در ادامه به تعدادی از این مزیت‌ها و ویژگی‌های ایمپلنت دندان اشاره می‌کنیم:

 


حفظ سلامت و کیفیت دندان‌های کناری دندان از دست رفته، بریج یکی از روش‌های درمان بی دندانی است. در این روش دندان‌های مجاور دندان از دست رفته را تراش می‌دهند تا روکشی یک تکه برای همه‌ی آن‌ها قرار دهند. این کار آسیب زیادی به دندان‌های مجاور وارد می‌کند. مینای دندان‌ها در این درمان تراش داده می‌شود. تراش مینای دندان به مرور باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود و ممکن است این دندان‌ها بعد از گذشت مدت زمانی از بین بروند. در این روش کیفیت دندان‌های مجاور برای پر کردن جای خالی یک دندان از دست رفته به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این در حالی است که طی انجام ایمپلنت دندان کیفیت سایر دندان‌ها تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

 


ایمپلنت دندان ساختاری شبیه به دندان طبیعی فرد دارد. هر ایمپلنت از دو بخش فیکسچر و اباتمنت ساخته شده است. طی جراحی ایمپلنت پایه‌ی ایمپلنت یا همان فیکسچر را درون استخوان فک قرار می‌دهند. این بخش از ایمپلنت دقیقا مشابه ریشه‌ی دندان طبیعی عمل می‌کند. وقتی دندانی از دست می‌رود نبود ریشه‌ی دندان باعث می‌شود استخوان فک در آن ناحیه تا حد زیادی تحلیل برود. این موضوع از تحلیل استخوان فک جلوگیری می‌کند.

 

 


مراحل انجام ایمپلنت دندان

 


ایمپلنت دندان با استفاده از جراحی جزئی در فک قرار داده می‌شود. روند کار به این شکل است که در مرحله‌ی اول فرد باید توسط پزشک به دقت ارزیابی شود. وضعیت عمومی سلامت بیمار و دندان‌های بیمار بررسی می‌شود. برای انجام ایمپلنت دندان داشتن تصاویری مانند CBCT لازم و ضروری است. این تصاویر اطلاعات دقیقی از تعداد ایمپلنت‌های لازم، ابعاد و اندازه‌های مورد نیاز و محل دقیق کاشت ایمپلنت دندان را در اختیار پزشک قرار می‌دهد. علاوه براین موارد این تصویر می‌تواند میزان حجم و کیفیت بافت استخوان فک را به پزشک نشان دهد. بررسی دقیق تصویر CBCT برای انجام ایمپلنت دندان بسیار ضروری و کمک کننده خواهد بود.

 


بعد از بررسی دقیق بیمار پایه‌ی ایمپلنت با کمک جراحی بسیار جزئی در استخوان فک قرار داده می‌شود. این جراحی در مطب پزشک انجام می‌شود. برای انجام جراحی بیمار بی حس می‌شود و در انجام آن دردی را حس نمی‌کند. پزشک بعد از جراحی، ممکن است برای جلوگیری از درد و عفونت برای بیمار مسکن و آنتی بیوتیک تجویز کند. بیمار باید این دارو‌ها را طبق دستور پزشک مصرف کند.

 


بعد از کاشت پایه‌ی ایمپلنت باید مدت ۳ تا ۴ ماه زمان بگذرد تا بافت استخوان فک به مرور رشد کند و با پایه‌های ایمپلنت جوش بخورد. بعد از این که از استحکام و جوش خوردن پایه‌ها اطمینان پیدا کنیم می‌توانیم پروتز مناسب را برای فرد قرار دهیم. برای قرار دادن پروتز ابتدا از ایمپلنت‌های درون فک بیمار قالب گیری می‌کنیم و طبق قالب گرفته شده پروتز مناسب را می‌سازیم. این پروتز‌ها باتوجه به شرایط بیمار می‌تواند ثابت و متحرک باشند.

 


از این مرحله به بعد مراقبت‌های بیمار در میزان موفقیت این درمان بسیار مهم و تاثیرگزار خواهد بود. ایمپلنت‌های دندانی علاوه بر ظاهر طبیعی که دارند از نظر ساختاری و عملکردی نیز مشابه دندان‌های طبیعی فرد هستند. مراقبت‌ها از ایمپلنت دندان همانند دندان‌های طبیعی خواهد بود. افراد باید بعد از کاشت ایمپلنت بهداشت دندان‌ها را به دقت رعایت کنند. مسواک زدن و نخ دندان به صورت منظم در حفظ ایمپلنت‌ها بسیار ضروری است. علاوه بر حفظ بهداشت دندان‌ها مراقبت‌های دوره‌ای برای بررسی وضعیت ایمپلنت‌ها نیز پیشنهاد می‌شود.

 


 

 


درمان ایمپلنت دندان را برای چه افرادی نمی توان استفاده کرد؟

 


محدودیت‌های انجام ایمپلنت دندان بسیار زیاد و گسترده نیست. شاید این درمان در افرادی که مبتلا به دیابت هستند و بیماری آن‌ها به صورت کنترل نشده است مناسب نباشد. بیمارانی که پوکی استخوان دارند و یا بیماران مبتلا به سرطان که از درمان شیمی درمانی استفاده می‌کنند شاید گزینه‌های مناسبی برای انجام ایمپلنت نباشند. علاوه بر این بیماری‌ها مصرف سیگار و الکل ممکن است التیام بافت‌های مجاور ایمپلنت‌ها را تحت تاثیر قرار دهند.

 


محدودیت‌های سنی خاصی برای انجام ایمپلنت وجود ندارد. فقط باید دقت کرد که ایمپلنت برای سن کم‌تر از ۱۸ سال مناسب نیست، زیرا قبل از ۱۸ سالگی استخوان‌ها به رشد کامل خود نرسیده اند.

 


در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که انتخاب درمان مناسب برای فرد باید متناسب با شرایط بیمار باشد. پس بیمار باید به دقت ارزیابی شود و پزشک درمان مناسب را انتخاب می‌کند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۵:۱۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

۷ نکته که قبل از انجام لمینت دندان باید بدانید

آیا می دانستید که یک لبخند زیبا می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد؟

 


قیمت لمینت دندان 1400

۷ نکته که قبل از انجام لمینت دندان باید بدانید

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا, امروزه، یکی از رایج ترین مواردی که در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنید، عکس های کامل و خندان از افراد تأثیرگذار است. می توانید ببینید که همه افراد مشهور و سلبریتی دندان های سفید و لبخندی جذاب دارند. راز پشت این دندانهای کاملا سفید، لمینت است.

 


آیا می خواهید لبخند کاملی داشته باشید، اما همچنان از خود بپرسید آیا لمینت ارزش انجام دادن دارد یا نه؟ در اینجا پنج نکته را که باید قبل از انجام لمینت برای دندان ها مورد توجه قرار گیر، ذکر کرده ایم.

 


۱- قیمت لمینت

قیمت لمینت دندان بسته به نوع آن، ناحیه ای که در آن زندگی می کنید و تخصص دندانپزشک شما متفاوت است.

 


تعرفه و هزینه لمینت ‌دندان در کلینیک ‌های دندانپزشکی متفاوت است. در برخی تعرفه‌ ها قیمتی در حدود ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و در برخی از آن ‌ها رقم ۲ الی ۳ میلیون و حتی بیشتر برای هر واحد لمینت دندان قیمت گذاری شده است. قیمت لمینت دندان در مناطق مختلف یک استان نیز متفاوت است و در مناطق لاکچری تر باید هزینه های بیشتری برای لمینت بپردازید. موارد بعدی موثر بر قیمت لمینت، تخصص، سابقه کاری و تجربه متخصص لمینت است که به صورت مستقیم بر کیفیت کار نیز موثر خواهد بود.

 


۲- چه نوع لمینت باید انتخاب کنید؟

دو نوع لمینت رایج وجود دارد:

 


لمینت سرامیکی

لمینت های پرسلن پوسته های نازکی هستند که از سرامیک ساخته شده اند. آنها معمولاً به جلوی سطح دندان ها متصل شده اند تا یک لبخند سفید و زیبا به شما بدهند. این لمینت ها راه حل مناسبی برای ترک خوردگی و تغییر رنگ دندان ها هستند.

 


موارد استفاده از لمینت های روکش سرامیکی

دندانهای تیره و لکه دار

بستن فاصله بین دندان ها

رفع شلوغی جزئی یا متوسط

برای رفع دندان های ساییده یا شکسته

لکه های مادر یا فلوروز

برای دندانهایی که به سمت زبان متمایل هستند

کامپوزیت

لمینت های کامپوزیتی ساخته شده از رزین، برای بهبود ظاهر دندان شکل گرفته و به دندان متصل می شوند. معمولاً از آنها برای پر کردن شکاف های کوچک و دندان های شکسته استفاده می شود. اغلب موقت هستند مهم است بدانید که لمینت ها با کاشت دندان متفاوت هستند. لمینت ها فقط سطح جلوی دندان را می پوشانند، در حالی که تاج دندان و ایمپلنت جایگزین کل دندان می شود.

 


۳- چه مدت دوام خواهند داشت؟

لمینت های پرسلن دوام بیشتری دارند. آنها می توانند تا ۱۵ سال دوام بیاورند. در همین حال، لمینت های کامپوزیت فقط ۷ سال دوام دارند. برای افزایش طول عمر لمنیت، باید بهداشت دهان و دندان خوبی داشته باشید. نگهداری دندانپزشکی کامپوزیت ونیر و لمینت نسبتاً ساده است. با این حال ، چند پیشنهاد وجود دارد:

 


برای جلوگیری از مشکلات بهداشت دهان و دندان معمولاً مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. روکش کامپوزیت و لمینت به طور معمول، بهترین نوع ترمیم کننده بافت های لثه ای هستند که در حال حاضر وجود دارد. با نخ دندان یا مسواک زدن به روکش های خود آسیب نمی رسانید. هرگونه خمیر دندان غیر ساینده قابل قبول است.

بعد از قرار دادن روکش های شما ممکن است حساسیت به سرما و گرما احساس شود. برخی از حساسیت ها کاملاً طبیعی است و معمولاً پس از یک یا دو هفته از بین می رود. اگر این حساسیت باید باقی بماند باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید. همچین از خوردن خوراکی های مانند آجیل که فشار زیادی روی لمینت وارد می کنند، خودداری کنید.

 


۴- آیا انجام لمینت درناک است؟

روند لمینت معمولاً به سه نوبت مراجعه به دندانپزشکی نیاز دارد.

 


جلسه اول مشاوره ای است که نوع لمینت مناسب شما را تعیین می کند. دندانپزشک شما همچنین دندان های شما را معاینه می کند تا مشخص شود که آیا گزینه مناسبی هستید یا خیر. در نوبت دوم، پزشک دندان شما را حدود نیم میلی متر کوتاه می کند تا از دندان ها قالب گرفته شود. چند هفته بعد، برای آخرین قرار ملاقات که لمینت ها روی دندان شما نصب می شوند، به دندانپزشکی می روید. آنها ممکن است با اشعه ماوراء بنفش سفت شوند تا در جای خود باقی بمانند. می توانید انتظار کمی درد فک و لثه داشته باشید.

 


۵- آیا جایگزین هایی برای لمینت وجود دارد؟

اگر به سفید شدن و تراز کردن دندان های خود نیاز دارید، لمینت ممکن است مناسب ترین گزینه برای شما نباشد. سایر گزینه های مطلوب ممکن است شامل روش های سفید کردن دندان ها و استفاده از بریس های سنتی برای تراز کردن دندان ها باشد.

 


۶- کدامیک برای آسیب های شدیدتر مناسب است؟

اگر دندان های شما به طور شدیدتر لکه دار، آسیب دیده، نامرتب و یا شکاف های بزرگتری دارند، دندانپزشک شما ممکن است لمینت سرامیکی را توصیه کند. لیمنت های کامپوزیتی برای مسائل خفیف تا متوسط مناسب ترند. اگر مشکل شما حاد باشد، دندانپزشک شما ممکن است گزینه هایی مانند تاج یا درمان ارتودنسی را توصیه کند.

 


۷- کدام قوی تر است؟

لیمنت ها ها بسیار قوی تر از رزین کامپوزیت هستند و احتمال خرد شدن آن ها کمتر است. با این حال، آنها نمی توانند مانند روکش های کامپوزیت تعمیر شوند. اگر لمینت سرامیکی خراب شود، باید جایگزین شود و این می تواند نسبتاً پرهزینه باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۸:۰۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

مراقبت‌های دندانپزشکی در دوران کرونا

مراقبت‌های دندانپزشکی در دوران کرونا

 


لابراتوار دندانپزشکی

یک متخصص دندانپزشک گفت: مراجعه به دندانپزشک در دوران کرونا تنها در موارد اضطراری توصیه می‌شود.

 


قالیشویی میگون

 


به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی محاوری، متخصص دندانپزشک با حضور در برنامه مادر، کودک، تندرستی اظهار کرد: روزانه حداقل ۲ بار مسواک زدن قبل و بعد از خواب و حداقل یک بار نخ دندان قبل از خواب به همه افراد توصیه می‌شود تا از پوسیدگی دندان جلوگیری شود.

 


او با اشاره به اینکه کودکان و خردسالان به علت نداشتن مهارت در استفاده از مسواک و نخ دندان احتیاج به کمک و راهنمایی افراد بزرگسال دارند افزود: مراجعه بیماران در شرایط ضروری و اورژانسی باید با مدنظر قرار دادن شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود تا بتوان کادر درمان و بیمار را تا حد امکان از انتقال بیماری محافظت کرد.

 


این متخصص دندانپزشک با اشاره به اینکه باید اطمینان حاصل کنیم که وسایل کاملا استریل و یکبار مصرف هستند، ادامه داد: همه سطوح قبل و بعد از درمان به وسیله محلول‌های ضدعفونی باید تمیز شود، قبل از شروع درمان، دندان پزشک در صورت امکان از دهانشویه ضد عفونی کننده مثل آب اکسیژنه یک درصد برای شستشوی دهان بیمار باید استفاده کند و بعد از درمان موارد توصیه شده جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها نیز توصیه می‌شود.

 


محاوری تصریح کرد: در صورت لزوم از رفتن به دندانپزشکی در دوران کرونا خودداری کنید، قبل از اینکه درمان پیچیده‌تر و پر هزینه‌تر شود و یا اینکه دندان غیرقابل درمان شود با رعایت تمامی نکات بهداشتی به دندان پزشک باید مراجعه کرد.

 


او افزود: گره خوردن دندان درد و دوران کرونا با یکدیگر می‌توان یک چالش اساسی برای هر فرد باشد، رفتن به دندانپزشکی در دوران کرونا تنها در موارد اضطراری که به بدتر شدن شرایط و یا ناتمام ماندن درمان منتهی شود نیز توصیه شده است.

 


ایت پزشک متخصص تصریح کرد: در پاسخ به این سوال که آیا رفتن به دندانپزشکی در دوران کرونا خطرناک است باید گفت که در مطب دندانپزشک با افراد زیادی در ارتباط خواهید بود و کادر درمان به شما نزدیک‌تر می‌شوند. بنابراین در مراجعه حضوری حتما باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنید


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۸:۳۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

قیمت روکش دندان سال ۱۴۰۰، روکش زیرکونیا با سرامیک

قیمت روکش دندان سال ۱۴۰۰، روکش زیرکونیا با سرامیک

 


روکش زیرکونیا

قیمت روکش دندان سال ۱۴۰۰، به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل، نوع مواد استفاده شده در روکش است. در ادامه، ضمن بررسی و مقایسه روکش زیرکونیا با سرامیک، درباره قیمت روکش دندان سال ۱۴۰۰ نیز صحبت می‌کنیم.

 


نینی بان

روکش دندان در واقع نوعی کلاهک است که برای دندان‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شود. روکش‌ها را می‌توان از مواد مختلفی تهیه کرد. انواع روکش دندان شامل روکش‌های فلزی، سرامیکی، FPM و زیرکونیا است که هر کدام مزایای مخصوص به خودش را دارد.

 


روکش دندان در واقع نوعی کلاهک است که برای دندان‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شود. روکش‌ها را می‌توان از مواد مختلفی تهیه کرد.

روکش زیرکونیا، یکی از انواع معروف روکش دندان با ظاهری عالی است که این روزها، توسط بسیاری از دندان‌پزشکان توصیه می‌شود. این روکش، در واقع یکی از انواع روکش‌های سرامیکی محسوب می‌شود که دارای فریم‌های زیرکونیومی است. از طرفی، روکش سرامیکی دندان نیز بسیار طبیعی به نظر می‌رسد. زیرا حاوی فلز نیست و با سرامیک خالص ساخته شده است. پس به ‌راحتی می‌تواند نور را منعکس کند. این روکش‌ها را با نام روکش‌های پرسلن نیز می‌شناسند.

 


بیشتر بخوانید: کامپوزیت ونیر یا لمینت؟ کدام روش بهتر است؟

 


اما چه کسانی به روکش‌های دندانی نیاز دارند؟

اگر یکی از دندان‌هایتان، حفره‌هایی دارد که برای پر کردن، زیاد از حد بزرگ هستند، ممکن است به روکش‌های دندانی نیاز داشته باشید. به طور کلی، دندان‌هایی با مشکلات زیر باید روکش بشوند:

 


دندان‌های به شدت فرسوده

دندان‌های ترک خورده یا شکسته

دندان‌های ضعیف شده

بیشتر بخوانید: علت درد دندان کودک

 


آیا در بارداری نیز می‌توانیم دندان‌های خود را روکش کنیم؟

در حالت ایده‌آل، اگر فقط به قصد زیبایی می‌خواهید این کار را انجام دهید، بهتر است تا پایان دوران بارداری خود صبر کنید. اما اگر به قصد درمان و مثلاً برای جلوگیری از عفونت دندان می‌خواهید آن را روکش کنید، می‌توانید با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

 


 

 


بیشتر بخوانید: در صورت باردار شدن، جرم‌گیری دندان ضرر دارد؟

 


در ادامه روکش‌های زیرکونیا و سرامیکی را به طور دقیق با هم بررسی می‌کنیم و سپس، درباره عوامل موثر بر قیمت روکش دندان سال 1400 توضیح می‌دهیم.

 


بیشتر بخوانید: سلامت دهان و دندان در بارداری، نکات طلایی

 


روکش زیرکونیا

این روکش‌ها از زیرکونیا یا اکسید زیرکونیم ساخته‌ شده‌اند. اکسید زیرکونیوم، فلز پودر شده‌ی سفیدرنگی است که اغلب به عنوان طلای سفید نیز شناخته می‌شود. افرادی که بیشتر به زیبایی روکش دندان خود اهمیت می‌دهند، روکش زیرکونیا را انتخاب می‌کنند. این روکش می‌تواند در برابر اشعه ایکس یا سایر اشعه‌های مشابه نیز مات بماند. هم‌چنین سفیدی زیرکونیا از سایر روکش‌ها، به سفیدی دندان‌های طبیعی نزدیک‌تر است و برخلاف روکش‌های سرامیکی، هیچ خط بازتاب خاکستری‌رنگی را از خود به جای نمی‌گذارد.

 


افرادی که بیشتر به زیبایی روکش دندان خود اهمیت می‌دهند، روکش زیرکونیا را انتخاب می‌کنند.

مزایای روکش زیرکونیا

قبل از بررسی قیمت روکش دندان سال 1400، لازم است با مزایای مختلف روکش زیرکونیا نیز آشنا شوید.

 


ظاهر طبیعی

روکش‌ زیرکونیا به طبیعی بودنش معروف است. حتی گاهی اوقات به سختی می‌توان دندانی که روکش دارد را از سایر دندان‌های طبیعی تشخصی داد.

 


 

 


مقاوم در برابر خوردگی

بعضی از غذاها و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنیم، تا حدودی اسیدی هستند و در طولانی‌مدت باعث خوردگی روکش دندان می‌شوند. البته روکش زیرکونیا از این قاعده مستثنی است و در برابر خوردگی مقاومت می‌کند. این ویژگی، یکی از بهترین مزایای روکش زیرکونیا محسوب می‌شود.

 


زیست‌سازگار

روکش زیرکونیوم طوری طراحی شده است که با دندان‌های طبیعی شما به خوبی سازگار باشد و چند روز بعد از عمل بتواند درست مثل یک دندان طبیعی کار کند.

 


مقرون به صرفه

روکش زیرکونیوم نسبت به مزایایی که دارد، بسیار مقرون به صرفه است و به همین جهت، دندان‌پزشکان نیز اغلب آن را توصیه می‌کنند.

 


 

 


ماندگاری خوب

اگرچه عمر این روکش‌ها با روکش‌های دیگر حدوداً برابر است. اما گفته می‌شود در صورت نگهداری خوب، ماندگاری خوبی هم دارد.

 


استحکام زیاد

روکش‌های زیرکونیوم استحکام بالایی دارند و عملاً نشکن هستند. پس می‌توانید از آن‌ها خاطرجمع باشید.

 


روکش سرامیکی

این روکش‌ها برای افرادی مناسبند که طبیعی‌ترین ظاهر با بهترین ساختار را می‌خواهند.

این روکش‌ها برای افرادی مناسبند که طبیعی‌ترین ظاهر با بهترین ساختار را می‌خواهند. روکش‌های تمام سرامیک به دلیل مزایای متنوعی که دارند، انتخاب اول بسیاری از افراد محسوب می‌شوند.

 


مزایای روکش سرامیکی

قبل از بررسی قیمت روکش دندان سال 1400، لازم است با مزایای مختلف روکش سرامیکی نیز آشنا شوید.

 


ظاهر طبیعی

روکش‌ سرامیکی از مواد شفافی ساخته شده است که می‌تواند مثل دندان‌های طبیعی نور را منعکس کند و تقریباً شبیه آن‌ها باشد.‌

 


روکش زیرکونیا

 


قرارگیری آسان

روکش سرامیکی خیلی راحت و بی‌دردسر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و اصطلاحاً می‌توان گفت به خوبی با دندان‌هایتان جفت‌وجور می‌شود.

 


استحکام زیاد

روکش سرامیکی نیز مثل روکش زیرکونیا از استحکام بالایی برخوردار است. این روکش‌ها اغلب از چینی خالص و اکسید آلومینیوم ساخته شده‌اند که در برابر شکستگی مقاوم هستند.

 


زیست‌سازگار

روکش‌ سرامیکی از مواد زیست‌سازگاری ساخته شده که به رشد لثه‌ها در اطراف دندان کمک می‌کند. این ویژگی، یکی از مزایای بسیار خوب روکش‌های سرامیکی محسوب می‌شود.

 


 

 


راحتی زیاد

روکش‌های سرامیکی بسیار مناسب‌تر و راحت‌تر از سایر روکش‌ها هستند. هم‌چنین به تغییرات دما نیز حساسیت ندارند.

 


قیمت روکش دندان سال 1400 به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

 


نوع مواد استفاده شده در روکش دندان

تعداد دندان‌هایی که نیاز به روکش دارند

لابراتور سازنده روکش

تمام تجهیزاتی که در روکش کردن دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد

قیمت روکش دندان سال 1400 به دندان‌پزشک یا متخصصی که به آن مراجعه می‌کنید هم بستگی دارد. حتی شهری که در آن زندگی می‌کنید هم در تعیین قیمت روکش دندان سال 1400 موثر است.

 


روکش‌های تمام سرامیکی در مقایسه با روکش‌های زیرکونیا، هزینه بیشتری دارند. از طرفی نمی‌توان با اطمینان گفت که روکش‌های سرامیکی در مقابل گرانی خود، مقرون به صرفه هستند. زیرا ممکن است خیلی بیشتر از روکش‌های زیرکونیا نیاز به مراقبت داشته باشند. در حالی که روکش‌های زیرکونیا بسیار محکم بوده و ماندگاری بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: دندان‌پزشک کودک در تهران، چگونه در اینترنت یک دکتر خوب پیدا کنم؟

 


در نتیجه نمی‌توانیم قیمت دقیقی بگوییم. اما به طور کلی می‌توان گفت که روکش‌های تمام سرامیکی در مقایسه با روکش‌های زیرکونیا، هزینه بیشتری دارند. از طرفی نمی‌توان با اطمینان گفت که روکش‌های سرامیکی در مقابل گرانی خود، مقرون به صرفه هستند. زیرا ممکن است خیلی بیشتر از روکش‌های زیرکونیا نیاز به مراقبت داشته باشند. در حالی که روکش‌های زیرکونیا بسیار محکم بوده و ماندگاری بیشتری دارند.

 


بیشتر بخوانید: بلچینگ دندان چیست و هزینه آن چقدر است؟

 


البته انتخاب نوع روکش، بیشتر به شرایط دندان و آنچه متخصص دندان‌پزشک به شما پیشنهاد می‌دهد، بستگی دارد. پس بهترین کار این است که با مراکز مختلف دندان‌پزشکی در شهر خود تماس بگیرید و قیمت‌های آن‌ها را با هم مقایسه کنید. سپس با در نظر گرفتن قیمت روکش دندان سال 1400، به دندان‌پزشک مدنظر خود مراجعه کنید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۳:۰۶ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

جدیدترین نانوکامپوزیت جهان با تقلید از ساختار بدنی میگو تولید شد

به منظور استفاده در تاج دندان مصنوعی؛

جدیدترین نانوکامپوزیت جهان با تقلید از ساختار بدنی میگو تولید شد

دندان مصنوعی

محققان با الهام از ساختار بدن نوعی میگو، نانوکامپوزیتی ساختند که به‌عنوان تاج دندان مصنوعی قابل استفاده است.

دفتر ازدواج شیک غرب تهران

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پژمان محمدی از محققان مرکز تحقیقات فنی VTT فنلاند نانوکامپوزیت جدیدی را توسعه داده است که با تقلید از ساختار بدنی نوعی میگو موسوم به peachick mantis shrimp طراحی و تولید شده است. این میگو یکی از مرگبارترین ماشین‌های کشتار طبیعت است. با توجه به اندازه کوچک آن‌ها، این میگو‌ها دارای قوی‌ترین مشت در قلمرو حیوانات هستند. آن‌ها طعمه خود را با پرتاب کردن یک جفت زائده شبیه چکش شکار می‌کنند. این ساختار‌های چکش مانند، با سرعت و نیروی فوق‌العاده، چیزی فراتر از شلیک گلوله‌های تفنگ، بدن شکار را تکه تکه می‌کند.

 


این نانوکامپوزیت که با الهام از این میگو تولید شده، برای ساخت تاج ایمپلنت دندان در آزمایشگاه استفاده شد. این کار با همکاری دانشمندان دانشگاه فناوری نانیانگ انجام شده است.

 


این ماده جدید با الهام از طبیعت و ترکیبی از سلولز استخراج شده از درخت توس و دسته‌ای از پروتئین‌های مهندسی شده تولید شده است. نتیجه نهایی یک ماده سخت و مقاوم است که در مقایسه با سرامیک‌های ساخته دست بشر بسیار سبک‌تر است.

 


طبیعت بینش‌های استثنایی در مورد راهبرد‌های طراحی مواد مستحکم ارائه می‌دهد. این ماده پتانسیل بالایی برای استفاده به‌عنوان یک ماده نسل بعدی در ایمپلنت‌های مقاوم در برابر ضربه، زره بدن، تجهیزات ورزشی، لوازم الکترونیکی، اسکلت‌های بیرونی برای هواپیما یا پوشش برای شیشه‌های جلوی خودرو را دارد. از این مواد جدید می‌توان برای کاربرد‌هایی استفاده کرد که ضروری است در عین حفظ یکپارچگی سازه، فشار زیادی را تحمل کند. یافته‌های این پروژه در قالب مقاله‌ای در مجله Advanced Materials به چاپ رسیده است.

 


مطالعات قبلی نشان داده است که در بدن این میگو یک نانوکامپوزیت سلسله مراتبی وجود دارد. بدن این میگو دارای یک لایه داخلی نرم است که باعث جلوگیری از اتلاف انرژی می‌شود و یک لایه خارجی سفت، سخت و مقاوم دارد که در برابر ضربه مقاوم است. این لایه‌ها تحمل میگو را افزایش می‌دهند.

 


تیم تحقیقاتی با استفاده از بلوک‌های ساختمانی مشابه، این ساختار را بازسازی کردند. آن‌ها کامپوزیت جدیدی شامل نانوبلور‌های سلولزی و دو نوع پروتئین مهندسی شده را مونتاژ کردند.

 


تجزیه و تحلیل بیشتر می‌تواند به مهندسی پروتئین‌ها در ارائه ویژگی‌های جدید به مواد کمک کند. برای کاربرد‌های آینده، مقیاس پذیری و شرایط پردازش مواد به توسعه بیشتری نیاز دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۶:۲۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

آغاز آزمون علوم پایه دندانپزشکی با بیش از ۲۰۰۰ نفر

آغاز آزمون علوم پایه دندانپزشکی با بیش از ۲۰۰۰ نفر

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون جامع داروسازی نیز راس ساعت ۱۴ امروز جمعه ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود.

مقالات دیگر: برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا

بر اساس آمار در پنجاه و چهارمین دوره آزمون علوم پایه دندانپزشکی تعداد ۲ هزار و ۵۰ نفر، در سومین دوره آزمون جامع داروسازی (۱۸۰ واحدی) تعداد ۸۵۰ نفر، شرکت می‌کنند.

با توجه به شرایط حاد کرونا و محدودیت‌های تردد بین شهری در برخی استان‌های کشور این امکان فراهم شد که دانشجویان بتوانند در حوزه‌های امتحانی محل سکونت خود در آزمون شرکت کنند.

مقالات دیگر: لمینت دندان اقساطی

این آزمون‌ها بنابر امکانات دانشگاه به صورت الکترونیک و یا کاغذی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۰:۱۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به زندانیان از سوی جهادگران

جهاد ادامه دارد/ ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به زندانیان از سوی جهادگران
اعضای گروه جهادی منتظران ظهور که تا کنون به بسیاری از نیازمندان و زندانیان خدمات رایگان داندانپزشکی ارائه کرده اند، در روزهای اخیر اردوی جهادی خود را در زندان‌های خراسان جنوبی برگزار کردند.
به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اعضای گروه جهادی منتظران ظهور متشکل از اساتید و دانشجویان دندانپزشکی که تا کنون به بسیاری از محرومان و نیازمندان خدمات رایگان داندانپزشکی ارائه کرده اند، در اردوی جهادی اخیر خود خراسان جنوبی را برای خدمت‌رسانی انتخاب کردند.
شاید بخواهید بخوانید: قالیشویی شهرک امید
هزینه لمینت دندان 1400

اعضای گروه جهادی منتظران ظهور که از شهرهای مختلف کشور به خراسان جنوبی اعزام شده اند به مدت 4 روز به زندانیان، خانواده‌های آنها و سربازان وظیفه خدمات تخصصی و رایگان دندانپزشکی ارائه کردند.

در این دوره از اردوی گروه جهادی منتظران ظهور در خراسان جنوبی ۴۵ نفر از اساتید و دانشجویان جهادگر حضور داشتند.

گروه جهادی منتظران ظهور بزرگترین گروه جهادی تخصصی دندان پزشکی کشور است که در آن متخصص ترمیمی، متخصص جراحی فک و صورت، متخصص پاتولوژی و متخصص بیماریهای دهان و دندان حضور دارند.
در مدت چهار روزی که گروه در زندان های خراسان جنوبی حضور داشت مجموعا به بیش از ۱۵۰۰ نفر از زندانیان و خانواده‌های آنها و همچنین سربازان خدمات‌رسانی شد.اعضای گروه جهادی منتظران ظهور در سومین روز اردوی خود ضمن ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به جامعه هدف خود، میان خانواده زندانیان بسته های ارزاق توزیع کردند.
مقالات دیگر: گل فروشی اندرزگو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۵:۱۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

چاله چوله‌هایی که مسوول ندارند!

چاله چوله‌هایی که مسوول ندارند!/جاده کلینیک دندانپزشکی ایلام در انتظار بهسازی
چاله چوله‌های موجود در مسیر کلینیک دندانپزشکی ایلام به معضلی جدی تبدیل شده و افرادی که در این مسیر رفت و آمد می‌کنند را سخت عاصی و معترض کرده این در حالی است که هیچ کسی زیربار حل مشکل نمی‌رود و مسوولیت رسیدگی به این مسیر را نیز به گردن نمی‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سال‌هاست که از تاسیس دانشکده دندانپزشکی ایلام می‌گذرد اما پس از گذشت این همه سال هنوز جاده‌ی مناسبی برای این فضای فرهنگی ایجاد نشده است و روزانه افراد زیادی به دانشگاه رفت و آمد می‌کنند.
مقالات دیگر:
قالیشویی بلوارپروین
دندانپزشکی در ایام کرونا
علاوه بر دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه، مردم نیز به دلیل وجود کلینیک دندانپزشکی که در دانشکده دندان پزشکی وجود دارد به آنجا رفت و آمد می‌کنند؛ پردیس۲ دانشکده دندانپزشکی، پرستاری و مامایی کمی از سایت اصلی دانشگاه علوم پزشکی فاصله دارد و یک جاده‌ی جداگانه به این دانشکده ختم می‌شود.

جاده‌ی دانشکده دندانپزشکی علاوه بر خاکی بودن، چاله‌های زیادی دارد و همین موضوع مسیر را برای تردد بسیار نامناسب کرده و موجب اعتراض افراد به این وضعیت شده است.

طبق پیگیری‌های انجام شده این دانشکده خارج از محدوده‌ی شهری واقع شده است و در نقشه‌ی شهری جایی ندارد به همین خاطر اداره‌ی راه و شهرسازی خود را در قبال این موضوع مسوول نمیداند و برنامه‌ای برای بهبود این مسیر ندارد.

از طرفی اداره‌ی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز خود را مسوول جاده‌ها و فضاهایی که مربوط به شهر هستند نمی‌داند و طرح و ایده‌ای برای ساخت این جاده ندارد؛ پس چاره کار چیست؟ چه کسی باید به این مسیر توجه کند؟! این در حالیست که همین اداره مشغول ساخت جاده‌ای در حوالی جاده اصلی دانشگاه است و دلیل قبول ساخت این جاده را احداث بیمارستانی در نزدیکی این دانشگاه ذکر کرده‌اند.
جلوبندی ماشینم خراب شده است!

یکی از کارکنان دانشکده علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: زمانی که به محل کارم در دانشکده می‌روم بارها اتومبیلم درون چاله‌های جاده می‌افتد و هر بار آن را به سختی از چاله‌ها خارج می‌کنم و این باعث شده جلوبندی ماشینم به کلی خراب شود.

وی افزود: هیچ کسی هم به فکر درست کردن جاده نیست و این مسیر مورد توجه هیچ سازمان و اداره‌ای قرار نگرفته است.
جاده پر از چاله است
ترک اعتیاد ستارخان
یکی از دانشجویان این دانشکده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: جاده‌ی دانشکده پر از چاله است و هیچ جوری نمی‌شود از دست این چاله‌ها خلاص شد؛ مجبوریم روزی چند مرتبه در این مسیر رفت و آمد داشته باشیم و این چاله‌ها واقعا کلافه کننده‌اند.

وی افزود: این جاده مورد استفاده بسیاری از مردم است اما نمیدونم چرا فکری به حال آن نمی‌کنند؟!
جاده‌ی دانشکده در حوزه فعالیت ما نیست

محمد حسنی معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: جاده‌ی اصلی دانشگاه علوم پزشکی در واقع مشکل زیادی ندارد و در حال حاضر هم به خاطر بیمارستان ۳۶۰ تخت خوابی که در این مکان در حال ساخته شدن است ما مشغول به ساخت جاده‌ای در این محدوده هستیم.

وی افزود: اما جاده‌ی دانشکده‌ی دندان پزشکی در حوزه‌ی فعالیت ما نیست و در اصل اگر ما داریم در این محدوده جاده می‌سازیم به خاطر احداث بیمارستان است و این جاده ربطی به دانشگاه علوم پزشکی ندارد.

معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طول این پروژه هزار و ۸۰۰ متر است که این پروژه تا کنون ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.
ساختمان دانشکده ملکی خریداری شده از بخش خصوصی است

کرمی معاون عمرانی استانداری ایلام به فارس گفت: ساختمان دانشکده دندان پزشکی در واقع یک ملک خریداری شده از بخش خصوصی است که جز سایت اصلی دانشگاه علوم پزشکی نیست همچنین خارج از محدوده شهری قرار دارد به همین خاطر است که این مسیر تا کنون به این شکل باقی مانده است.

وی افزود: به خاطر اینکه این مسیر در ملک شخصی قرار دارد اگه ما بخواهیم تغییری در آن ایجاد کنیم ممکن است با مخالفت این اشخاص مواجه شویم!
زمین دانشکده باید از محدوده خارج از شهر وارد محدوده شهری شود

یعقوبیان روابط عمومی راه و شهرسازی استان ایلام به فارس گفت: ساختمان دانشکده دندانپزشکی در گذشته متعلق به دانشگاه علمی کاربردی بود که توسط دانشگاه علوم پزشکی خریداری شد و جاده‌ی آن را نیز خوِد دانشگاه علمی کاربردی ساخته است.

وی افزود: پس از فروش ملک به دانشگاه علوم پزشکی جاده هم به عنوان بخشی از ملک به آنها فروخته شده و در حال حاضر این جاده به عنوان ملک اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی است و زیر مجموعه راهداری و راه و شهرسازی نیست.

روابط عمومی راه و شهرسازی استان ایلام گفت: مگر اینکه زمانی این زمین در ماده ۵ طرح تبدیلی شهر ایلام از محدوده خارج از شهر وارد محدوده شهری شود و مثل خیابانی در سطح شهر برای آن جاده‌ای در نظر گرفته شود.

در این میان افرادی که مجبور به استفاده از جاده‌ی دانشکده علوم پزشکی هستند به دلیل رسیدگی نکردن به شرایط بسیار بد جاده معترض هستند و انتظار بهبود این شرایط را دارند اما تاکنون کسی زیر بار بهسازی آن نرفته است.

رفت ‌و آمد در این مسیر در زمستان بسیار سخت بوده چرا که چاله‌ها به دلیل بارش باران پر از آب می‌شوند؛ امیدواریم که این معضل به صورت جدی مرتفع شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۲:۴۸ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

اعطای مجوز دانش‌بنیان برای ۶ محصول حوزه دندانپزشکی

اعطای مجوز دانش‌بنیان برای ۶ محصول حوزه دندانپزشکی
اعطای مجوز دانش‌بنیان برای ۶ محصول حوزه دندانپزشکی
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان از میان ۲۲ محصول در حوزه دندانپزشکی توانستند برای ۶ محصول خود مجوز دانش‌بنیانی دریافت کنند که عرضه آنها به بازار از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده است.

امید عرب، مدیر برنامه‌ریزی و تولید یکی از شرکت‎های دانش‌بنیان در گفت‎وگو با ایسنا با بیان اینکه این شرکت در سال ۱۳۸۵ در حوزه دندانپزشکی فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: در سال ۹۷ توانستیم ۲۲ محصول در این حوزه به بازار عرضه کنیم و زنجیره و سبد محصولات این شرکت ارتقا یافت.

وی ادامه داد: از این تعداد برخی از محصولات تولید شده مجوز دانش بنیان را کسب کردند که شامل ""اِندوکَل"، "کلسیم هیدروکساید" (Calcium Hydroxide)،" ژل انعقاد خون (Alumstop)"، "اسید اچ (Etching)"، "اسید اچ پرسلن (Cera-Etch)" و "مروا پِرپ (Morva-Prep)" می‌شود.

عرب، کلسیم هیدروکساید را ماده‌ پرکننده موقت ریشه دندان دانست و ادامه داد: Alumstop یک ژل خون بند دندانی است که در جراحی‌های دندان از آن استفاده می‌شود.

مقالات دیگر ما: قالیشویی خیابان دماوند

اسنپ آن اسمایل

مدیر برنامه‌ریزی این شرکت با بیان این که اسید اچ پر مصرف‌ترین ماده دندانپزشکی است که در ترمیم دندان‌ها کاربرد دارد و یادآور شد: محصول سرا اچ (Cera-Etch) تولید شده در این شرکت کار اسید اچ را انجام می‌دهد با این تفاوت که از این ماده در ترمیم‌های سرامیکی و کامپوزیتی استفاده می شود.

وی خاطر نشان کرد: "مروا پرپ" ماده‌ای برای فایلینگ دندانپزشکی است که برای پر کردن ریشه کانال دندان‌ها و ضد عفونی کردن از آن استفاده می‌شود.

عرب یادآور شد: برآوردهای انجام شده در سال ۹۷ نشان داد که با تولید این محصولات یک تا یک و نیم میلیون دلار از هدر رفتن ارز جلوگیری شده است.

شاید بخواهید بخوانید: آموزشگاه سه تار غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۶:۲۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی یک گروه جهادی به خانواده‌های نیازمند در مناطق کم برخوردار

ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی یک گروه جهادی به خانواده‌های نیازمند در مناطق کم برخوردار

مسئول گروه جهادی شهید مهدی عسگری از برگزاری اردوی جهادی و ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی به خانواده‌های نیازمند در مناطق کم برخوردار کشور خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات مردم، تلاش می‌کنیم تا با ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی بخشی از مشکلات خانواده‌های نیازمند را مرتفع کنیم.
محدثه داوودی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به خدمات گروه جهادی شهید مهدی عسگری، گفت: هدف از تشکیل این گروه جهادی، محرومیت‌زدایی، خدمت به مردم و خانواده‌های نیازمند در عرصه‌های مختلف در مناطق کم برخوردار است.
مقالات مرتبط: پرکردن دندان
مسئول گروه جهادی شهید مهدی عسگری ادامه داد: به لطف خدا و نگاه ویژه شهید مهدی عسگری، این گروه در تمامی عرصه‌های مختلف جهادی، بهداشت و درمان، فرهنگی، آموزشی، کارآفرینی، عمرانی و... فعالیت دارد و در زمینه بهداشت و درمان به‌صورت تخصصی خدمات ارائه می‌دهد.
داوودی تأکید کرد: خیرین بزرگوار و عزیزانی که تمایل دارند با گروه جهادی ما همکاری داشته باشند، از طریق صفحه‌ ما در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با ما در ارتباط باشند.
مسئول گروه جهادی شهید مهدی عسگری تصریح کرد: این گروه بیشتر در مناطق حاشیه‌ای استان البرز و مناطق کم برخوردار در خارج از استان مانند زابل، کرمانشاه و... فعالیت می‌کند و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کمک مؤمنانه در دوران شیوع ویروس کرونا، گروه ما بیش از ۱۵۰۰ بستۀ معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع کرد.

داوودی از برگزاری اردوی جهادی و ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی به خانواده‌های نیازمند در مناطق کم برخوردار کشور خبر داد و اضافه کرد: ان‌شاءالله در این راه ثابت‌قدم باشیم و خالصانه و برای رضای خدا کار کنیم و با اتحاد و عزم جهادی بتوانیم مشکلات کشور و مردم را حل کنیم و به فرموده مقام معظم رهبری، جز با کار جهادی و انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.
مقالات دیگر: گل فروشی زعفرانیه
قالیشویی قنات کوثر
وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات مردم، تلاش می‌کنیم تا با ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی بخشی از مشکلات خانواده‌های نیازمند را مرتفع کنیم و برای ارائه این خدمات، نیاز به تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی داریم، از تمامی خیرین عزیز دعوت می‌کنیم که ما را در انجام این کار خیر، یاری کنند تا ما هم با تجهیز کردن گروه، بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری رو به مردم عزیزمان ارائه دهیم.
مسؤل گروه جهادی شهید مهدی عسگری تصریح کرد: خیلی به شهدا و خانواده‌های معظم آن‌ها مدیونیم و این آرامش و امنیت را مدیون رشادت‌ها، ازخودگذشتگی‌ها و فداکاری‌های آن عزیزان هستیم و ان‌شاءالله همه مردم، نهادها، ارگان‌ها دست‌به‌دست هم مشکلات کشور را مرتفع کنند و زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۹:۳۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)