اخبار دندانپزشکی اخبار دندانپزشکی .

اخبار دندانپزشکی

نمایشگاه دستاوردهای پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی برگزار می‌شود

در اصفهان؛
نمایشگاه دستاوردهای پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی برگزار می‌شود

دندانپزشکی در ایام کرونا

 


نمایشگاه دستاوردهای پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی برگزار می‌شود

ایسنا/اصفهان نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در روزهای ۲۸ بهمن تا یکم اسفند ۱۴۰۰ میزبان پانزدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، دندانپزشکی و شیمیایی خواهد بود.

 


این نمایشگاه که با رویکرد و محوریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا برگزار می‌شود، شرایطی را فراهم می‌آورد که ۱۲۵ شرکت از استان‌های مختلف کشور، توانمندی‌ها، محصولات، خدمات و پتانسیل‌های خود را به نمایش بگذارند.

 


این نمایشگاه که با رویکرد کاملاً تخصصی برپا می‌شود، شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی (مواد شیمیایی آزمایشگاهی، وسایل و دستگاه‌ها، کابینت ویژه برای آزمایشگاه‌ها، شیشه‌های آزمایشگاهی)، وسایل و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی (دستگاه‌ها و لوازم دندانپزشکی، وسایل بیمارستانی، تجهیزات توانبخشی، مهندسی تجهیزات پزشکی، گازهای طبی، محصولات اپتیکی و...)، محصولات مقابله با بیماری کرونا (تولیدکنندگان الکل و مواد ضدعفونی‌کننده، تولیدکنندگان انواع ماسک، دستکش، گان و...) و تجهیزات اورژانس، آمبولانس و امداد و نجات را گرد هم جمع کرده تا جدیدترین محصولات خود را در معرض بازدید عمومی قرار دهند.

 


به گزارش ایسنا، شرکت‌هایی از استان‌های اصفهان، تهران، زنجان، آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان و البرز در پانزدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، دندانپزشکی و شیمیایی اصفهان که بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی وسعت دارد، حضور یافته‌اند.

 


حضور برندهای برتر از شش استان کشور، حضور پاویون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و حضور پاویون فن بازار به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در نمایشگاه، از جمله ویژگی‌های بارز نمایشگاه امسال به شمار می‌رود.

 


از جمله برندهای مطرحی که در این نمایشگاه حضور یافته‌اند می‌توان به تجهیزات اوحد، تریتا صنعت بارمان، ساینا تجهیزات سلامت دی، صا ایران، پویندگان راه سلامت، بهیار صنعت سپاهان، سینا حمد آریا، ایفا فراز آوینا، بهتا دارو آفرینش و مهندسی فرا تجهیز سپنتا اشاره کرد.

 


در کنار این برندها، نمایندگان شرکت‌های خارجی نیز در نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، دندانپزشکی و شیمیایی اصفهان حضور یافته‌اند که از آن جمله می‌توان از سپهر تابان طب (وارد کننده محصولات دندانپزشکی)، آریا سلامت آیریک (واردکننده تجهیزات مصرفی پزشکی)، پارنا شیمی (واردکننده مواد شیمیایی و آزمایشگاهی)، شاهکار درمان جهان (واردات تجهیزات پزشکی)، کامیاب نارون (واردات تجهیزات پزشکی) ، فرصان طب آریا (واردات تجهیزات دندانپزشکی) نام برد.

 


در کنار این نمایشگاه برنامه‌های جانبی متعددی نیز برپا می‌شود که از آن جمله می‌توان به برگزاری همایش فن بازار منطقه‌ای اصفهان و دانشگاه آزاد واحد اصفهان، همایش ابزارهای نوین صنعت و بررسی آخرین پژوهش‌های انجام شده در صنعت تجهیزات پزشکی و همایش معرفی زخم و روش‌های نوین وکیوم تراپی اشاره کرد.

 


علاقمندان به بازدید از پانزدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، دندانپزشکی و شیمیایی می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۸ روزهای ۲۸ بهمن تا یکم اسفندماه به نمایشگاه بین‌المللی اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت مراجعه کنند

 


تست نوار عصب عضله

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۸:۰۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

قطره آهن نانویی دندان کودکان را سیاه نمی‌کند

با تلاش فناوران داخلی؛
قطره آهن نانویی دندان کودکان را سیاه نمی‌کند

لابراتوار دندانپزشکی

یک شرکت دانش‌بنیان قطره آهنی تولید کرده که فرمولاسیون نانویی آن دندان کودکان را سیاه نمی‌کند.

 


قطره آهن نانویی دندان کودکان را سیاه نمی‌کندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس هیئت‌مدیره یک شرکت داروسازی دلیل سیاه نشدن دندان کودکان بعد از استفاده از قطره آهن فروزومال را فرمولاسیون نانویی این محصول می‌داند.

شرکت داروسازی سیمرغ داروی عطار یکی از شرکت‌های فعال در حوزه داروهای گیاهی است که محصولات متعددی را تولید و به بازار عرضه کرده است. این شرکت در لیست محصولات خود، نانومحصولاتی از جمله قطره آهن فروزومال را دارد.

 


مسعود سعیدی، رئیس هیئت‌مدیره این شرکت می‌گوید: «این شرکت در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و تولیدات خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرده است. تاکنون ما بیش از ۱۰۰ محصول گیاهی و مکمل را تولید و به بازار عرضه کرده‌ایم. ما در منطقه شرق کشور یک شرکت منحصر به فرد هستیم چرا که هم خط تولید پودر و هم خط تولید قطره های خوراکی و شربت‌ها را داریم. همچنین محصولات مربوط به کرم را نیز در سبد تولید خود داریم. در ابتدای کار ما داروهای گیاهی را در اولویت تولید قرار دادیم و بعد هم داروهای شیمیایی را به فرآیند توسعه اضافه کردیم».

 


وی می‌افزاید: «البته ما در حال حاضر محصولات گیاهی را به بازار عرضه می‌کنیم و در آینده نزدیک ترکیبات شیمیایی نیز به این لیست اضافه خواهد شد. در بخش فراورده‌های گیاهی تقریبا ۵۰ قلم دارو داریم که به بازار عرضه شده است. انتخاب این داروها نیز براساس نیاز بازار بوده است. برای بخش کودکان انواع داروهای سرماخوردگی به شکل شربت داریم. یک شربت دارویی گیاهی ضدویروس داریم که قبل از کرونا تولید و عرضه کرده‌ایم که در دوران کرونا بسیار پر فروش بوده است».

 


سعیدی درباره محصولات نانویی این شرکت می‌گوید: «در قسمت مکمل‌ها، محصولات مختلفی داریم به ویژه در بخش کودکان مکمل‌های متعددی داریم. از جمله این محصولات، قطره آهن است. کودکان بعد از هفت ماهگی نیاز به مکمل آهن دارند زیرا شیر مادر آهن کافی برای تامین نیاز کودکان بعد از ۷ ماهگی ندارند. به صورت رایج از ترکیبات سولفات آهن استفاده می‌شود که عوارض جانبی متعددی دارد. سیاهی دندان، ایجاد مشکلات گوارشی و یبوست از جمله عوارض ناخواسته قطره‌های آهن رایج در بازار است. ما در این محصول جدید از ساختاری به نام آهن لیپوزومال استفاده کرده‌ایم. در این محصول که با نام تجاری فروزومال وارد بازار شده است، آهن درون غشاء فسفولیپیدی محاط شده است که از تماس با دندان جلوگیری می‌کند در نهایت سیاهی دندان رخ نمی‌دهد. از آنجایی که در این محصول آهن درون ساختار فسفولیپیدی محصور شده، در بدن واکنش ناخواسته نمی‌دهد، به خوبی جذب شده و طعم بد نمی‌دهد. در واقع ساختار نانویی موجب شده تا این قطره آهن مشکلات قطر‌‌ه‌های رایج را نداشته باشد. در حال حاضر قطره‌های آهن ۷ و ۱۰ میلی‌گرمی تولید می‌شود که به زودی قطره‌های آهن ۱۵ میلی‌گرمی نیز تولید و عرضه خواهد شد».

 


رییس هیئت‌مدیره این شرکت درباره محصولات آتی این شرکت گفت: «علاوه براین، به‌دنبال تولید کپسول‌های حاوی آهن فروزومال هستیم که امیدواریم تا پایان سال این کپسول‌ها را نیز وارد بازار کنیم. این کپسول‌های مکمل آهن نیز موجب مشکلات گوارشی نمی شود و به دلیل فرمولاسیون نانویی که دارد عوارض مکمل‌های رایج در بازار را ندارد. همچنین قطره فروزومال به همراه ویتامین A و D را نیز در دست توسعه داریم. بنابراین در بخش نانومحصولات مکمل آهن ما ۸ محصول را توسعه داده‌ایم».

 


تحریک الکتریکی مغز

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۷:۳۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ارتودنسی نامرئی (شفاف)

ارتودنسی نامرئی (شفاف)

ارتودنسی نامرئی

جهان نیوز

ارتودنسی کردن دندانها یک درمان خیلی رایج و مهم در دندانپزشکی امروزی است و بیشتر مردم میدانند اگر دندانهای خودشان یا فرزندشان کج و نامرتب است، به ارتودنسی نیاز دارند.


شاید بسیاری از مردم هدفشان از این درمان زیبایی دندانها و لبخند باشد اما در واقع ارتودنسی کارایی مهمتری دارد و آن حفظ سلامت دهان و دندان است. دندانهایی که کج و نامرتب هستند مشکلات متعددی برایتان ایجاد میکنند.

ارتودنسی نامرئی چیست؟
برخی افراد به خصوص در بزرگسالی، به دلیل موقعیت شغلی یا اجتماعی خود دوست ندارند با براکت فلزی در عموم ظاهر شوند و معاشرت کنند. بسیاری از مردم تنها به همین دلیل، از انجام درمان ارتودنسی صرف نظر میکنند. به همین دلیل ارتودنسی نامرئی طراحی شده است تا این دسته از افراد هم بتوانند از مزیت های درمان ارتودنسی بهره مند شوند. در ارتودنسی نامرئی، وسیله ای در دهان استفاده میکنید که شفاف و بیرنگ است و کسی متوجه آن نمیشود. این وسیله، الاینر شفاف نام دارد که بیشتر مردم آن را با برند مشهور اینویزالاین میشناسند.

الاینر شفاف یک پلاک پلاستیکی بیرنگ است که روی دندانها میگذارید. بر خلاف براکت، الاینر به دندانها چسبانده نمیشود و هر موقع که خواستید میتوانید آن را در بیاورید.

 

ارتودنسی نامرئی یا شفاف چه فوایدی دارد؟
فواید ارتودنسی شفاف بخشی به دلیل درمان ارتودنسی و بخش دیگر به دلیل شفاف و نامرئی بودن آن است:

الف- فواید درمان ارتودنسی
• صاف و مرتب شدن دندانها و زیبایی لبخند
• راحت تر شدن حفظ تمیزی دندانها و لثه
• کاهش احتمال پوسیدگی دندانها و عفونت لثه
• کم شدن فشار بر مفصل فک و کاهش احتمال اختلال مفصل
• رفع دندان قروچه
• جویدن بهتر غذا
• گاهی اوقات برطرف شدن مشکلات تلفظ حروف
• حل مشکل گاز گرفتن گونه در حین جویدن غذا

ب- فواید و مزیتهای الاینر شفاف
نامرئی بودن و عدم تاثیر بر زیبایی لبخند
ثابت نبودن و قابلیت درآوردن
عدم وجود بخش فلزی و در نتیجه عدم مشکل آلرژی به فلز
سهولت مسواک زدن دندانها و تمیز کردن الاینر
عدم ایجاد محدودیت در برنامه غذایی


نمونه کارهای ارتودنسی دکتر ستاره خسروی متخصص ارتودنسی

روش درمان ارتودنسی شفاف چگونه است؟
برای این منظور ابتدا باید از دهان قالب گیری شود. بر اساس وضعیت دندانهایتان، یک مجموعه الاینر ساخته میشود که هر کدام یک مرحله از درمان را انجام میدهند بنابراین باید آنها را به نوبت استفاده کنید. معمولا دو هفته از الاینر استفاده میکنید و سپس آن را کنار گذاشته و الاینر جدید را در دهان میگذارید.

هر الاینر به دقت طوری طراحی شده که دائما فشار ملایمی به دندانها وارد می آورد تا آنها را حرکت بدهد و به سمتی بکشاند که در نهایت همه دندانها صاف و مرتب در کنار یکدیگر ردیف شوند.

الاینر را چه مدت باید استفاده کنم؟
باید این وسیله را 20 الی 22 ساعت در روز استفاده کنید. در واقع تنها برای مسواک زدن و غذا خوردن میتوانید آن را در بیاورید.

ارتودنسی شفاف چقدر طول میکشد؟
در بیشتر موارد، دوره کامل درمان بین ده ماه تا بیست و چهار ماه زمان میبرد.

مراقبت از الاینر شفاف چگونه است؟
همان طور که گفته شد الاینر را به راحتی میتوانید در بیاورید و دوباره در جای خود بگذارید در نتیجه مراقبت از آن کار سختی نیست. هر بار که الاینر را در می آورید باید آن را تمیز کنید. همچنین دندانهای خود را پیش از گذاشتن الاینر، مسواک بزنید.

این پلاک پلاستیکی را نباید تحت حرارت قرار دهید بنابراین مراقب باشید نزدیک بخاری، اجاق گاز، شوفاژ و یا زیر آب داغ نگیرید چون تغییر شکل میدهد و دیگر قابل استفاده نیست.

زمانی که این وسیله در دهانتان است هیچ چیزی به جز آب نمیتوانید بخورید.

همیشه جعبه مخصوص آن را همراه داشته باشید تا در صورتی که میخواهید آن را از دهان در بیاورید، در جعبه اش بگذارید تا گم یا خراب نشود.

هنگامی که الاینر بیرون از دهانتان است، مراقب باشید در دسترس کودکان یا حیوانات خانگی نباشد.

معایب ارتودنسی شفاف چیست؟
اگر چه این درمان مزیتهای زیادی دارد اما باید حواستان به معایب آن هم باشد تا درست تصمیم گیری کنید:

زمانی که پلاک در دهانتان است نمیتوانید چیزی بخورید

ممکن است گرانتر از براکت باشد

نتیجه این درمان وابسته به تعهد شما به استفاده از الاینر است و اگر نتوانید مرتبا آن را استفاده کنید، هیچ نتیجه ای نمیگیرید

در درمانهای پیچیده ممکن است براکت موثرتر باشد

آیا ارتودنسی شفاف برای من مناسب است؟
این بستگی به وضعیت دندانهایتان دارد. هنگامی که به متخصص ارتودنسی مراجعه میکنید، به وقت وضعیت دندانها را بررسی میکند. اگر درمان پیچیده ای نیاز نداشته باشید میتوانید با ارتودنسی شفاف، دندانهای خود را صاف و همردیف کنید. همچنین پایبندی شما به رعایت دستورات ارتودنتیست اهمیت دارد به همین علت این درمان برای کودکان توصیه نمیشود.

فیزیوتراپی قیطریه

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۰:۲۱ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ایمپلنت تیتانیوم یا زیرکونیا

ایمپلنت تیتانیوم یا زیرکونیا

روکش زیرکونیا

شریان

قطعا برای هر یک از افرادی که می‌خواهد دندان‌های جلوی خود را ایمپلنت کنند این سوال پیش می‌اید که ایمپلنت تیتانیوم بهتر است یا زیرکونیا ؟

 

قطعا برای هر یک از افرادی که می‌خواهد دندان‌های جلوی خود را ایمپلنت کنند این سوال پیش می‌اید که ایمپلنت تیتانیوم بهتر است یا زیرکونیا ؟ کدام یک می‌تواند گزینه مناسبی برای ایمپلنت دندان‌های جلو باشد. فقط 6 درصد از مردم دنیا هستند که به فلز تیتانیوم حساسیت دارند و به همین علت ایمپلنت زیرکونیا انتخاب میکنند. بهرحال هر نوع ایمپلنت زیر کونیا یا تیتانیوم دارای باید و نباید مخصوص خود هستند. البته پزشک متخصص با توجه به شرایط شما گزینه مناسب را تعیین خواهد کرد. ایمپلنت زیرکونیا به دلیل زیبایی، سفیدی و درخشندگی که دارد برای دندان‌های جلو بسیار مناسب‌تر است. با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله برخی از ویژگی‌های ایمپلنت زیرکونیا را برای شما شرح ‌دهیم:

قیمت ایمپلنت زیرکونیا
قیمت ایمپلنت زیرکونیا از قیمت ایمپلنت تیتانیوم بالاتر است. این قیمت بالا مستلزم هزینه بیشتری برای کاشت دندان از نوع ایمپلنت زیرکونیا است. البته این بالا بودن هزینه برای کسانی که ایمپلنت تیتانیوم درجه یک و با کیفیت خریداری می‌کنند خیلی تفاوت ندارد زیرا هزینه کاشت ایمپلنت تیتانیوم برای پزشک حدود 300 الی 500 دلار است ولی هزینه کاشت ایمپلنت زیر کونیا مبلغی حدود 500 الی 600 دلار است. همانطور که قید کردیم این هزینه فقط برای تهیه کردن قطعات برای پزشک است، قطعا قیمت تمام شده و نهایی بیشتر از قیمتی که ذکر کردیم است زیرا قیمت تمام شده برای موارد زیر محاسبه می‌شود

 


مشاوره با پزشک متخصص
تصویربرداری و تهیه عکس از دندان مورد نظر
نقشه برداری
مواد مورد نیاز برای کاشت دندان
انجام جراحی ایمپلنت
معاینه‌های پیش و بعد از جراحی و مراقبت‌های مخصوص بعد و قبل از ایمپلنت
میزان قدرت و توانایی ایمپلنت زیر کونیا در ادغام با استخوان فک بالاست.
ایمپلنت تیتانیوم و ایمپلنت زیر کونیا هر دو توانایی بالایی در زیست سازگاری دارند و به راحتی با لثه و استخوان فک جوش می‌خورند. ایمپلنت تیتانیوم به طور تقریبی می‌تواند بین 20 تا 25 سال کارایی خیلی خوبی برای شما داشته باشد اما مدت زمان عمر مفید ایمپلنت زیر کونیا در حال بررسی بوده و به طور مشخص بیان نشده است. علت هم آن است که این نوع ایمپلنت به تازگی در عرصه دندانپزشکی در حال استفاده است و باید مدت زمان طولانی از آن بگذرد تا نتایج کامل و طول عمر مفید آن بدست بیاید.

آیا قرار دادن ایمپلنت زیر کونیا ب عنوان جایگزین دندان از دست رفته آسان است؟
همانطور که می‌دانید مدت زمان طولانی از کاشت ایمپلنت تیتانیومی می‌گذرد و اتفاقا نتایج خیلی رضایت بخشی هم از این نوع ایمپلنت دیده شده است. اگر تراکم و حجم استخوان شما خوب باشد ایمپلنت تیتانیوم گزینه مناسبی برای شما است. کاشت ایمپلنت زیرکونیا کمی دارای پیچیدگی‌های خاص خود است. زیر کونیا درواقع یک قطعه است که در زیر لثه‌ها قرار نمیگیرد و کمیباید در زاویه آن دقت زیادی به خرج دهید.

ایمپلنت زیرکونیا آیا قدرت و استحکام ایمپلنت تیتانیوم را دارد؟
همانطور که میدانید ایمپلنت تیتانیومی مقاومت بسیار بالایی دارد و خیلی دیر میشکند و البته حالت ارتجاعی بالایی دارد. اما ایمپلنت زیرکونیا در حین مقاومت و سختی که دارد اصلا هم دارای خاصیت ارتجاعی نیست. به همین علت ممکن است بیشتر در معرض شکستگی باشد.

مطالبی که در این مقاله مطالعه خواهید کرد طبق سر فصل‌های زیر به شما ارائه می‌گردد:

 

مینی ایمپلنت
ایمپلنت دیجیتال
مینی ایمپلنت


مینی ایمپلنت شباهت بسیار زیادی به ایمپلنت دندان عادی دارد اما سایز و اندازه کوچک‌تری دارد. فقط در موارد خاصی که فضای کمی برای کاشت دندان ایمپلنت عادی وجود دارد پزشک متخصص از مینی ایمپلنت استفاده می‌کند. مینی ایمپلنت نیز برای افزایش ثبات پروتزهای مصنوعی همچون دندان مصنوعی در فک پایین افراد جهت دندان‌های کوچک استفاده می‌شود. برای نگهداشتن دندان مصنوعی نیاز به چهار مینی ایمپلنت است. مینی ایمپلنت نیز یک روش بسیار عالی برای جایگزین کردن دندان‌هایی است که از بین رفته است. و البته بسیاری از پزشکان از مینی ایمپلنت برای ثابت کردن و نگه داشتن دندان مصنوعی استفاده می‌کنند. مینی ایمپلنت هیچ فرقی با ایمپلنت عادی ندارد. برخی از افراد مجبور به استفاده از مینی ایمپلنت هستند. این دسته از افراد عبارتند از:

دندان‌هایی که جلو و در معرض دید هستند.
افرادی که دندان‌های کوچک دارند.
دندان آسیاب کوچک با مینی ایمپلنت جایگزین می‌شود.
برخی دندان‌هایی که در ناحیه باریک استخوان قرار گرفته‌اند.
مینی ایمپلنت‌ها از نظر اندازه و سایز نصف ایمپلنت عادی هستند. و دارای قطری حدود یک خلال دندان است. استفاده از مینی ایمپلنت گزینه بسیار خوبی است برای کسانی که استخوان فک‌شان تحلیل رفته است.

ایمپلنت معمولی و مینی ایمپلنت با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم:

قطر ایمپلنت معمولی دوبرابر قطر مینی ایمپلنت است.
در کاشت مینی ایمپلنت هزینه کمتری نسبت به ایمپلنت عادی نیاز است.
در هنگام جایگذاری مینی ایمپلنت نیازی به پیچ ندارد.
زمانی که برای جراحی مینی ایمپلنت نیاز است کمتر از جراحی ایمپلنت عادی است و بافت‌های لثه سریع‌تر و راحت‌تر التیام میابد.
مینی ایمپلنت‌ها از نظر اندازه و سایز نصف ایمپلنت عادی هستند. و دارای قطری حدود یک خلال دندان است.

 

 

ایمپلنت دیجیتال

 

در ایمپلنت دیجیتالی با استفاده از کامپیوتر مدل سازی سه بعدی انجام می‌شود تا شرایط استخوان فک و موقعیت رشته‌های عصبی بررسی می‌شود. با استفاده از ایمپلنت دیجیتال شکاف کمتری برای جراحی لازم است و همچنین درد کمتری را نسبت به ایمپلنت عادی در هنگام جراحی و بعد از آن تجربه خواهید کرد. به طور متوسط مدت زمان جراحی ایمپلنت دیجیتال بین 10 تا 20 دقیقه طول میکشد که طی تقریبا 4 تا 6 جلسه انجام می‌شود. همین که روش ایمپلنت دیجیتال لثه را برش نمی‌دهد به این علت است در نهایت کار دندان شما بسیار زیبا انجام می‌شود، خون ریزی کمتری را تجربه می‌کنید و درد و تورم بسیار بعد از انجام جراحی کمتر است. میزان دقت پزشک در روش ایمپلنت دیجیتال برای ارزیابی راستا و جاگذاری بسیار بالا است.

بدیهی است قیمت ایمپلنت دیجیتالی بالاتر از دیگر روش‌ها است. در ادامه برخی دلایل آن را نام می‌بریم:

مواد مورد نیاز برای انجام جراحی بسیار زیاد و پر هزینه است.
به دقت و توسط کامپبوتر و نرم افزار باید طراحی شود.
بیماری که از این روش استفاده می‌کند اصلا روزی را بدون دندان تجربه نمی‌کند.

نوار مغز کودکان تهران

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۶:۳۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

روش های فوری برای درمان و تسکین دندان درد

روش های فوری برای درمان و تسکین دندان درد

 


پرکردن دندان

دندان درد یکی از بدترین دردهایی است که تقریبا برای تمام انسان ها به وجود آمده است، استفاده از برخی روش های خانگی به تسکین و درمان دندان درد کمک بسیاری می کند.

به گزارش مرور نیوز، اگر حتی یکبار هم در طول عمرتان این درد سخت را تجربه کرده باشید، می توانید درک کنید که چقدر غیرقابل تحمل و دشوار است، پس برای چنین دردی دانستن راه های موثر درمان فوری مطمئنا مفید و لازم است.

دندان درد

اصلی ترین دلایل دندان درد
التهاب مغز دندان

پوسیدگی دندان

سکته ی قلبی

دندان قروچه (فشردن یا ساییدن دندان ها بر هم)

فرسودگی مینای دندان

التهاب لثه

نشانگان مفصل گیجگاهی فکی

فشار سینوس ها

درد قفسه سینه

فرسودگی دندان

نسخه های گیاهی، خانگی و طب سنتی برای درمان و تسکین فوری دندان درد عبارتند از:
پودر فلفل قرمز و زنجبیل برای درمان درد دندان:
زنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد هستند و هرکدام از این دو ادویه را به تنهایی می توانید برای درمان دندان درد استفاده کنید ولی برای نتیجه بهتر، می توانید مخلوطی از این دو ادویه را تهیه کنید به این روش که :

میزان مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کنید و یک مخلوط با غلظت سس آماده کنید، سپس توپ کوچکی از پنبه آماده کنید و به میزان کافی به سس مورد نظر آغشته اش کنید؛ حالا آن را درست روی دندان تان بگذارید و تا زمان فروکش کردن درد یا حداقل تازمانی که طاقتش را دارید، پنبه را از دهان تان خارج نکنید؛ پنبه آغشته به سس را جایی که لثه و زبان شما به آن برخورد نکند قرار دهید.

روغن میخک نسخه فوری درمان دندان درد:
دندان درد

دو قطره روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان رفع درد، پشت دندان تان قرار دهید.

روش دیگر استفاده از میخک برای دندان درد جویدن آن است به این روش که:یک دانه میخک را آنقدر بجوید که روغنش بیرون بیاید.

دم کرده نعناع برای تسکین دندان درد:
برای تسکین فوری دندان درد یک قاشق چای خوری نعناع خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و 20 دقیقه زمان بدهید تا خوب دم بکشد وقتی که دمنوش تان خنک شد، آن را در دهانتان بچرخانید و بعد بیرون بریزید.

چای و نعناع

روغن کاری دندان درد دار:
شما نیاز به یک یا دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل، آب گرم، مسواک و خمیر دندان دارید. شما باید به مدت 20 دقیقه آب مخلوط به روغن را در دهان خود نگهدارید و سپس آن را قورت ندهید و سپس دندانتان را مسواک بزنید.

درمان فوری دندان درد با صمغ مر:
روشی تقریبا نه چندان شناخته شده که برای انجام آن باید:یک قاشق چای خوری از پودر مر را در داخل فنجان آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید و صبر کنید تا محلول تان خنک شود. سپس برای استفاده هر بار یک قاشق چای خوری از این دارو را داخل یک فنجان آب بریزید و 5 تا 6 بار در روز غرغره این محلول را ادامه دهید تا دندان درد شما به کل از بین برود.

آب نمک برای درمان سریع دندان درد:
برای درست کردن آب نمک با هدف درمان سریع دندان درد یک قاشق غذاخوری نمک را در آب جوشیده حل کنید و بگذارید سرد شود. مقدار کمی آب نمک یا محلول نمکی را به مدت 30 ثانیه در دهان خود بگردانید، این همان نسخه ای است که بارها مادربزرگ هایتان هنگام دندان درد به شما پیشنهاد داده اند.

آب-و-نمک

استفاده از یخ و طب فشاری برای درمان فوری دندان درد:
یک نسخه قدیمی می گوید اگر دست تان را با یخ ماساژ دهید، درد دندان تان آرام می شود. براساس گفته ی قدیمی ها زمانیکه یخ را بین انگشت سبابه و شست می گذارید، اعصاب انگشت شما پیغام سرما را به مغزتان می فرستند و پیغام آرام شدن درد را به دندان شما می رساند.

یخ برای تسکین درد دندان:
برای آنکه به عنوان مسکن سریع تا رسیدن به دندان پزشک از یخ استفاده کنید باید:چند قالب یخ را در یک کیسه پلاستیکی بریزید، پارچه نازکی را روی کیسه بپیچید و برای بی حس شدن دندان تان، 15 دقیقه آن را روی قسمتی از صورت خود که دندان دردناک در محدوده آن قرار دارد، بگذارید.

استفاده-از-یخ

تسکین فوری دندان درد با سیر:
برای تسکین دندان درد با سیر 2 روش پیشنهاد می کنیم :
اول اینکه می توانید یک حبه سیر له شده را با کمی نمک مخلوط کنید و روی دندان قرار بدهید؛ راه دوم این است که یکی دو حبه سیر را بجوید این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید.

هشدار:استفاده از سیر مانند تمام روش های دیگر این مقاله موقتی است. علاوه بر اینکه زمانی که دندان درد شما ناشی از عفونت نباشد (برای مثال ناشی از آنژین یا نشانگان مفصل گیجگاهی فکی) سیر نمی تواند درد را حتی به طور موقت کاهش بدهد.

سیر

درمان فوری دندان درد با عصاره وانیل :
دو یا سه قطره وانیل را بر روی گوش پاک کن یا یک تکه پنبه بریزید و به صورت مستقیم بر روی محل آسیب دیده قرار دهید.

چای سیاه برای کاهش درد دندان:
چای سیاه پررنگ به دلیل دارا بودن تانین که ماده ای قابض است و با کاهش التهاب، درد دندان را کاهش دهد. برای کاهش درد دندان یک چای کیسه ای را خیس کنید و روی ناحیه درد قرار دهید و یا اینکه چای سیاه را بعد از خنک شدن،چند بار در دهان تان غرغره کنید.

نوار مغز برای تشخیص سکته مغزی

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۸:۱۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

اسنپ آن اسمایل یا کاور دندان چیست؟

اسنپ آن اسمایل یا کاور دندان چیست؟

اسنپ آن اسمایل

عصر ایران

پلاک اسنپ آن اسمایل از یک پلیمر غیرسمی ساخته می شود و همانطور که گفته شد بسیار راحت و سبک است که باعث ایجاد هیچگونه آلرژی نمی شود. به عبارت دیگر این پلاک متحرک و سبک جنبه زیبایی دارد و نه درمانی. این محصول برای هر دو فک عرضه شده است.

 

اسنپ آن اسمایل یا کاور دندان چیست؟ کامپوزیت متحرک دندان که به آن لمینت متحرک دندان هم می گویند.

چه معجزاتی می کند؟ کدام عیب ها را برطرف می کند؟

آیا من هم می توانم از کاور دندان استفاده کنم؟

آیا شما هم به خاطر دندانهای نامرتب، دندان های زرد یا بهم ریخته نمی‌توانید به راحتی بخندید؟

شاید هم شغلی دارید که روزانه با افراد زیادی معاشرت می کنید و اعتماد به نفس کافی ندارید؟

یا حتی دندان های خوب و مرتبی دارید اما دلتان می خواهد که در عکس های تان، لبخندی زیبا و شفاف و براق داشته باشید؟

این پلاک متحرک بسیار نازک که هم اندازه دندان های شما است، روش موقتی برای اصلاح مشکلات ظاهری دندان ها است و مناسب استفاده دائمی نیست.

در حقیقت کامپوزیت متحرک دندان در کمترین زمان، زیباترین لبخند را به شما هدیه می دهد و اغلب برای کسانی مناسب است که فرصت کافی برای درمان دائمی دندان های خود ندارند، مثلا عروس خانمها یا آقا دامادهایی که برای عکس و فیلم یا مراسم ازدواجشان متقاضی داشتن دندانهایی سفید و براق هستند، می‌توانند به طور موقتی از هر رنگی از لمینت متحرک دندان که دوست دارند، استفاده کنند و بدون اینکه آسیبی به دندان‌هایشان وارد شود، هروقت که خواستند آن را بردارند. بعضی از افراد هم دندانهای سالمی دارند، اما می خواهند با یک لمینت متحرک دندان به رنگ خیلی سفید در جشن ها و مهمانی ها لبخند بزنند، و از طرفی امکان انجام لمینت دندان یا کامپوریت دندان را هم ندارند. کامپوزیت متحرک دندان به این افراد هم کمک می کند تا زیباتر شوند.

پلاک اسنپ آن اسمایل از یک پلیمر غیرسمی ساخته می شود و همانطور که گفته شد بسیار راحت و سبک است که باعث ایجاد هیچگونه آلرژی نمی شود. به عبارت دیگر این پلاک متحرک و سبک جنبه زیبایی دارد و نه درمانی. این محصول برای هر دو فک عرضه شده است.

اسنپ آن اسمایل یا کاور دندان چیست؟
ویژگی های لمینت متحرک دندان:

- هر کس دوست دارد بدون پرداخت هزینه های گزاف و تحمل درد و ناراحتی های مربوط به فرایندهای پیچیده دندانپزشکی صاحب لبخندی ایده آل شود، می تواند از اسنپ آن اسمایل استفاده کند.

- این ابزار می توانند دندان های کج، لکه دار، ناصاف، لب-پر یا شکسته شده، و حتی فاصله بین آنها یا جای خالی دندان از دست رفته را پوشش دهند.

- مواد سازنده اسنپ آن اسمایل که در آن رزین های دندانی با تکنولوژی برتر استفاده شده است، باعث شده است ظریف و در عین حال محکم باشند.

- با وجود آن روی دندان های خود، می توانید غذا و مایعات بخورید. مراقبت و تمیز کردن آنها کار بسیار ساده ای است.

- برخلاف دیگر گزینه های درمان دندانپزشکی زیبایی، یک راه حل موقتی است و هیچ آسیبی به دندانها وارد نمیکند.

- برای افرادی که شرایط مناسب برای دریافت ایمپلنت ها را ندارند، گزینه ای فوق العاده ای هست.

- این روش درست شبیه دندان های طبیعی خواهد بود و لبخندی زیبا خلق خواهد کرد.

- نیاز به تراشیدن، آسیب زدن به ساختار دندان های طبیعی یا کشیدن دندان نیست.

- می تواند درمانی موقت برای مشکلات ظاهری دندان باشد.

- استفاده از آن کاملا راحت و بدون درد است.

تست نوار عصب عضله

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۱:۴۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

آیا سفیدکردن دندان با راهکارهای خانگی کار درستی است؟

هر آنچه لازم است در مورد سفید کردن دندان‌ها در خانه بدانیم
آیا سفیدکردن دندان با راهکارهای خانگی کار درستی است؟

دندانپزشکی دیجیتال

تبیان

امروزه خیلی از افراد به دنبال راه‌هایی برای سفید و درخشان کردن دندآن‌ها و داشتن لبخندی جذاب‌تر هستند تا اعتمادبه‌نفس و زیبایی خود را افزایش دهند. هرچند روش‌های دندانپزشکی خاصی برای رسیدن به این منظور وجود دارد؛ اما برخی افراد ترجیح می‌دهند با راهکارهای خانگی دندآن‌های خود را سفید کنند.

 


سفید کردن دندان ها در خانه
ابتدا این را بدانید که رنگ طبیعی دندان‌ها کاملاً سفید نیست، بلکه سفید متمایل به زرد یا سفید متمایل به خاکستری است. مینای دندان که بیرونی‌ترین لایهٔ آن است و از سطح دندان محافظت می‌کند، شفاف بوده و عاج زیر آن را نشان می‌دهد.

اما بعضی از عادت‌های زندگی روزمره می‌توانند دندان‌ها را تیره یا لکه‌دار کنند. نوشیدن قهوه، سیگارکشیدن، مصرف برخی از داروها و حتی گذشت عمر می‌تواند ظاهر دندان‌های ما را تغییر دهد. امروزه یک لبخند با دندان‌های سفید و درخشان، نشان‌دهندهٔ دهان و دندان سالم، ظاهر زیباتر، اعتمادبه‌نفس بالاتر در روابط اجتماعی و حتی موقعیت بهتر شغلی است. سفیدکردن دندان یک رویکرد مربوط به دندانپزشکی است که لکه‌ها را از روی دندان‌ها پاک کرده و سایه‌های رنگ دندان‌ها را روشن‌تر می‌کند تا دندان‌ها سفید و درخشان دیده شوند.
باتوجه‌به مهم‌تر شدن داشتن دندان‌های سفید و درخشان، این روزها روش‌های خانگی زیادی برای رسیدن به این هدف ارائه می‌شوند. در این مطلب سعی داریم درمورد خطرات احتمالی و معایب این روش‌ها با شما صحبت کنیم.

چگونه در خانه دندان‌ها را سفید کنیم؟
امروزه محصولات و روش‌های خانگی زیادی برای سفیدکردن دندان‌ها ارائه می‌شود. اینکه بتوانید در هر زمانی بدون مراجعه به دندانپزشکی و در خانه ظاهر دندان‌های خود را بهتر کنید، ظاهراً جذاب و مطلوب به نظر می‌رسد. واقعیت این است که خیلی از این روش‌ها برای سفیدکردن دندان، تأیید نشده بوده و می‌توانند به سلامت دهان و دندان آسیب بزنند.

زغال فعال
این محصول اخیراً بسیار معروف شده، خصوصاً در وب‌سایت‌ها و صفحات زیبایی که زغال فعال را برای سفیدکردن دندان‌ها توصیه می‌کنند. اما واقعیت این است که شواهدی وجود ندارد که نشان بدهد زغال فعال به طور مؤثر می‌تواند دندان‌ها را سفید کند.
زغال فعال در واقع ماده‌ای بسیار فرساینده است که مینای دندان را که لایهٔ محافظ و سطحی‌ترین لایهٔ دندان است از بین می‌برد. قدرت سابندگی زغال فعال تا حدی است که می‌تواند عاج دندان را بدون محافظ در معرض قرار بدهد. عاج دندان رنگ متمایل‌تری به زرد دارد و به دندان ظاهری زردرنگ می‌دهد. ضمناً چنین آسیبی به ساختار دندان‌ها می‌تواند در آن‌ها حساسیت ایجاد کند.
یک دندانپزشک بهترین کسی است که می‌تواند مناسب‌ترین راهکار را به شما پیشنهاد بدهد. ضمناً به شیوه‌ای دندان‌ها را سفید می‌کند که آسیبی به سلامت دهان و دندانتان وارد نشود. همچنین یادتان باشد درصورتی‌که دندان‌هایتان جرم دارند، پوسیدگی در دندان دارید یا لثه‌تان ملتهب است نباید از هیچ یک از روش‌های سفیدکردن دندان استفاده کنید


جوش‌شیرین
شستن دندان‌ها با جوش‌شیرین نیز راه معروف دیگری برای سفیدکردن دندان‌هاست. جوش شیرین ماده‌ای است که در خیلی از خمیردندان‌ها نیز وجود دارد. اما تاکنون شواهدی مبنی بر اینکه جوش شیرین می‌تواند سطح دندان‌ها را سفید کند ارائه نشده است. البته برخی مطالعات نشان داده‌اند خمیردندان‌های حاوی جوش شیرین در مقایسه با خمیردندان‌هایی که این ماده را در ترکیب خود ندارند، بهتر می‌توانند لکه‌های دندان را برطرف کنند.
جوش شیرین نسبتاً سابنده است و می‌تواند لکه‌های روی سطح دندان را محو کند. ضمناً جوش شیرین، اسیدیتهٔ محیط دندان را خنثی کرده و جلوی تکثیر باکتری‌ها را می‌گیرد.
از جوش شیرین برای دندان‌ها باید بااحتیاط و دقت استفاده کنید، چون در غیر این صورت به مینای دندان آسیب خواهید زد. استفادهٔ جوش شیرین به طور مستقیم روی دندان توصیه نمی‌شود اما به‌عنوان ماده‌ای در ترکیب خمیردندان مشکلی ندارد. فراموش نکنید که ازبین‌رفتن لکه‌های روی دندان اتفاقی نیست که یک‌شبه روی بدهد بلکه تدریجی است.

هیدروژن پروکسید
هیدروژن پروکسید یک عامل سفیدکننده در مطب‌های دندانپزشکی است که به‌عنوان بخشی از روش سفیدکردن دندان به کار می‌رود. این محصولات که توسط دندانپزشک به کار می‌روند غلظت بالایی دارند که موجب عملکرد سریع و اثرات فوری می‌شوند. هیدروژن پروکسید در ترکیبات خمیردندان‌های سفیدکننده و کیت‌های سفیدکنندهٔ دندان وجود دارد.
اما هیچ تحقیق علمی ثابت نکرده که شستن دندان‌ها با هیدروژن پروکسید یا آبکشی دهان با این ماده به‌تنهایی دندان‌ها را سفید کند. از طرفی دیگر، برخی مطالعات دریافته‌اند خمیردندان حاوی هیدروژن پروکسید در ترکیب با محصولات حاوی جوش شیرین نسبت به خمیردندان‌هایی که جوش شیرین ندارند، بهتر دندان‌ها را سفید می‌کنند.
از هیدروژن پروکسید نیز باید بااحتیاط استفاده کنید. هرچند به نظر می‌رسد این ماده با غلظت کم ضرری نداشته باشد اما استفادهٔ زیاد از آن می‌تواند باعث حساس شدن دندان‌ها و تحریک لثه و غشای موکوس دهان شود. کاربرد مستقیم این ماده در دهان توصیه نمی‌شود.

برخی از میوه‌ها
توصیه‌های زیادی مبنی بر استفاده از میوه‌ها برای سفیدکردن دندان‌ها در خانه وجود دارد. استفاده از میوه‌های اسیدی مانند پرتقال، لیموترش، سرکه یا سرکه سیب از این جهت معروف است. بعضی منابع استفاده از آناناس و انبه و توت‌فرنگی را توصیه کرده‌اند.
یک سری از دستورالعمل‌ها نیز می‌گویند از عصارهٔ برخی از میوه‌ها یا سرکه استفاده کرده و آن‌ها را روی سطح دندان بگذارید تا مدتی بمانند. یک توصیهٔ رایج دیگر نیز این است که پوست پرتقال، لیموترش یا موز را روی دندان‌ها بمالید.
منطق پشت این راه‌های طبیعی برای سفیدکردن دندان‌ها این است که اسیدهای موجود در این میوه‌ها می‌توانند لکه‌های سطح دندان را از بین ببرند؛ اما مانند خیلی از دیگر راهکارهای خانگی سفیدکردن دندان، این میوه‌ها نیز به مینای دندان و ساختار آن آسیب می‌زنند. دندان بدون لایهٔ محافظ خود در معرض پوسیدگی و درد و حساس شدن است.

روغن نارگیل
یک روش دیگر برای سفیدکردن دندان‌ها که زیاد توصیه شده شستن دهان با روغن نارگیل است. این روش در واقع می‌تواند به ازبین‌بردن باکتری‌های دهان که موجب تشکیل پلاک و زرد شدن دندان‌ها می‌شوند کمک کند. البته مصرف روغن آفتابگردان و روغن کنجد نیز برای سفیدکردن دندان‌ها توصیه شده است؛ اما روغن نارگیل به دلیل مزه و اثراتی که دارد معروف‌تر است. اسیدلاریک موجود در روغن نارگیل، التهاب را کاهش داده و باکتری‌ها را از بین می‌برد. خیلی از افراد ادعا می‌کنند بعد از استفاده از روغن نارگیل، دندان‌هایشان سفیدتر شده است؛ اما این ادعا پشتوانهٔ علمی ندارد.

محصولات خانگی برای سفیدکردن دندان‌ها
سفیدکردن دندان‌ها در خانه با استفاده از محصولاتی نیز می‌تواند انجام شود که مخصوص همین کار ساخته شده‌اند. از این جهت نوعی محصول سفیدکنندهٔ دندان وجود دارد که به‌صورت OTC (بدون نیاز به نسخه) در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد.

سفیدکننده‌های موجود روی پیشخوان داروخانه‌ها
سفیدکننده‌های دندان که به‌صورت OTC در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند محصولاتی هستند که توسط داروسازها ساخته شده و بدون نسخه قابل‌دسترس‌اند و می‌توانید خودتان در خانه از آن‌ها استفاده کنید. معمولاً این محصولات دستورالعمل‌هایی دارند که به شما یاد می‌دهند چگونه، چه مدت و هرچند وقت یک‌بار آن‌ها را به کار ببرید.
اما سهولت دسترسی و کاربرد این محصولات می‌تواند باعث شود زیاد از حد از آن‌ها استفاده کنید و به بافت دندان آسیب بزنید.

محصولات زیر پرکاربردترین انواع محصولات خانگی سفیدکنندهٔ دندان هستند:

. خمیردندان‌های سفیدکننده: خمیردندانی با ماده سابنده، هیدروژن پروکسید و کاربامید است که روزانه با مسواک استفاده می‌شود. نتایج استفاده از این محصول در بلندمدت ظاهر می‌شود؛ اما استفادهٔ طولانی‌مدت آن می‌تواند به مینای دندان و غشای دهان آسیب بزند.

. دهان‌شویه‌های سفیدکنندهٔ دندان: این محصولات دهان‌شویه‌هایی هستند که حاوی هیدروژن پروکسید بوده و برای حذف لکه‌های سطح دندان به کار می‌روند. اثرات این محصولات بعد از مصرف طولانی‌مدت قابل‌توجه بوده و به اندازهٔ نتیجهٔ دیگر محصولات سفیدکنندهٔ دندان ماندگار نیستند.

. چسب‌های سفیدکنندهٔ دندان: این محصولات نوارهایی چسبنده‌اند که حاوی ژلی با هیدروژن پروکسید بوده و روی سطح دندان قرار می‌گیرند. این چسب‌ها به مدت توصیه شده در دستورالعمل محصول روی دندان باقی می‌مانند. این یکی از روش‌های سفیدکردن دندان است که بهترین نتایج را دارد؛ اما برای پیشگیری از عوارض جانبی باید دقیقاً طبق دستور عمل کنید.
بیشتر بخوانید
نکاتی که باید قبل از سفید کردن دندان‌ها بدانید
راهکارهای خانگی برای سفیدکردن دندان‌ها
10 علت بدرنگ شدن دندان‌ها

خطرات سفیدکردن دندان‌ها در خانه
در فرایند سفیدکردن دندان‌ها در خانه، فاکتورهای زیادی وجود دارند که می‌توانند اثرات ناخواسته به جا بگذارند؛ مثلاً عدم دقت کافی در به‌کاربردن محصول، استفادهٔ زیاد از حد و بیشتر از میزان توصیه شده، ماندن محصول روی دندان طولانی‌تر از مدت توصیه شده و خیلی از عوامل دیگر.

تحلیل رفتن مینای دندان
این بافت محافظ دندان مجدداً ساخته نمی‌شود، بنابراین ازدست‌رفتن آن توسط اسیدها و سابنده‌ها باعث آسیبی غیرقابل‌جبران خواهد شد. دندانی که مینای ضعیفی دارد بیشتر مستعد پوسیدگی و حساسیت بوده و زردتر به نظر می‌رسد.

حساس شدن دندان‌ها
احساس دردناک و ناخوشایندی که هنگام خوردن چیزی سرد یا گرم تجربه می‌کنید می‌تواند از عوارض معمول بعد از استفاده از روش‌های خانگی سفیدکردن دندان‌ها باشد. بیشتر اوقات این اتفاق بعد از مدتی استفاده از محصولات خانگی سفیدکنندهٔ دندان روی می‌دهد.

. تحریک لثه‌ها و مخاط دهان
تماس بین مواد سفیدکننده و بافت نرم دهان موجب تحریک مخاط دهان و حتی سوختگی آن می‌شود.

. مشکلات گوارشی
اگر محصول سفیدکنندهٔ دهان تصادفاً بلعیده شود می‌تواند مخاط حلق و سیستم گوارش را تحریک کند.

. آسیب به عاج دندان
پروکسیدهای به‌کاررفته در برخی محصولات سفیدکنندهٔ دندان، کلاژن موجود در عاج دندان را تخریب می‌کنند.

. آلرژی
برخی از عناصر موجود در محصولات سفیدکنندهٔ دندان ممکن است واکنش‌های آلرژیک ایجاد کنند.

. نتایج ناخواسته
اثرات روش‌های خانگی سفیدکردن دندان‌ها معمولاً چندان چشمگیر نبوده و دوامی هم ندارند.
هرچند سفید و درخشان کردن دندان‌ها در خانه ممکن است راحت و بی‌ضرر به نظر برسد؛ اما می‌تواند عوارض ناخواسته به جا بگذارد. به همین دلیل بهترین کار این است که برای سفیدکردن دندان‌هایتان از دندانپزشک کمک بگیرید.
یک دندانپزشک بهترین کسی است که می‌تواند مناسب‌ترین راهکار را به شما پیشنهاد بدهد. ضمناً به شیوه‌ای دندان‌ها را سفید می‌کند که آسیبی به سلامت دهان و دندانتان وارد نشود. همچنین یادتان باشد درصورتی‌که دندان‌هایتان جرم دارند، پوسیدگی در دندان دارید یا لثه‌تان ملتهب است نباید از هیچ یک از روش‌های سفیدکردن دندان استفاده کنید.
معمولاً دندانپزشک پیش از شروع سفیدکردن دندان‌ها آن‌ها را با روشی حرفه‌ای پاک‌سازی می‌کند. با حذف پلاک‌ها و جرم تجمع یافته و لکه‌های سطحی، سلامتی و زیبایی دندان‌هایتان بهتر تأمین می‌شوند.
در نهایت یادتان باشد که اگر از دهان و دندان‌هایتان به‌خوبی مراقبت کنید نیازی به سفیدکردن دندان‌ها نخواهید داشت. روزی سه بار مسواک زدن با خمیردندان حاوی فلوراید، استفاده از نخ دندان، داشتن رژیم غذایی سالم، زیاد آب نوشیدن و مراجعه منظم به دندانپزشک می‌تواند روشی ساده و بی‌ضرر برای داشتن دندان‌هایی سفید و درخشان و لبخندی زیبا باشد.

بهترین متخصص زنان و زایمان تهران

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۵:۲۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

دستگاهی که با هوش مصنوعی سلامت دندان ها را کنترل می کند

دستگاهی که با هوش مصنوعی سلامت دندان ها را کنترل می کند

دندان مصنوعی

 


دستگاهی ابداع شده که از دندان ها عکس می گیرد و با کمک هوش مصنوعی عکس ها را تحلیل و به کاربر توصیه هایی می کند.

 


به گزارش مرات، به نقل از نیواطلس، هم اکنون مسواک های مجهز به دوربین ابداع شده اند و کاربران کمک می کنند شیوه تمیز کردن دندان هایشان را بهتر ببیند. اما شرکت «زامینگو» اقدامی فراتر انجام داده و با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر را تحلیل می کند. به این ترتیب کاربران می توانند سلامت دندان و لثه های خود را رصد کنند.

 


شرکت زامینگو در حقیقت یکی از زیرمجموعه های دانشگاه ETH زوریخ است.

 


این دستگاه در واقع دندان ها را مسواک نمی زند و به جای حلقه ای از فرچه های چرخان دارای یک دوبین دیجیتال کوچک و ضد آب است که دور آن ۸ چراغ ال ای دی قرار دارد.

 


کاربران پس از مسواک زدن می توانند این دستگاه را به داخل دهان ببرند و با کمک آن ۶ عکس از دندان های بالایی و پایینی خود ثبت کنند.

 


این تصاویر به طور بی سیم به یک اپiOS در آیفون یا آی پد منتقل می شود. در مرحله بعد الگوریتم های هوش مصنوعی هرگونه التهاب و جرم را ردیابی کنند. گروهی از کارشناسان دندانپزشکی این الگوریتم ها را توسعه داده اند که مخزنی از هزاران تصویر ثبت شده توسط دستگاه زامینگو را تحلیل و مشکلات موجود در هریک را شناسایی می کند.

 


اپ همراه دستگاه با توجه به موارد ردیابی شده به کاربر توصیه می کند تا شیوه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن خود را بهتر کند یا به آنها توصیه می کند به پزشک مراجعه کنند. در واقع هرچند زامینگو به عنوان دستگاهی قابل مصرف برای عموم مردم ارائه می شود اما برخی دندانپزشکان در حال حاضر از آن در کلینک هایشان استفاده می کنند.

 


البته باید اشاره کرد این فناوری در حال حاضر قادر به ردیابی پوسیدگی نیست. توسعه دهندگان ابزار امیدوارند با توسعه بیشتر هوش مصنوعی، این قابلیت را نیز فراهم کنند.

 


این دستگاه با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه شده است.

کلینیک طب فیزیکی

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۶:۳۸ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

محدودیت های لمینت

محدودیت های لمینت

 


لمینت دندان اقساطی تهران

شما می توانید با استفاده از روش هایی مانند لمینت دندان نیز زیبایی را به چهره و لبخند خود باز گردانید. در این مقاله قصد داریم به بررسی محدودیت لمینت بپردازیم.


به گزارش برنا، لمینت دندان یا همان ونیر در واقع یک روکش بسیار نازک به ضخامت مینای دندان تراشیده شده است که برای اصلاح فرم، اصلاح شکل، تغییر رنگ، رفع لکه های دندانی، طول دندان ها و یا پر کردن فاصله های بین دندانی استفاده می شود. امروزه از این روش برای زیبایی و جذابیت لبخند و دندان های استفاده می شود. دیگر لبخندهای هالیوودی دور از دسترس نیست و شما می توانید با استفاده از روش هایی مانند لمینت دندان نیز زیبایی را به چهره و لبخند خود باز گردانید. در این مقاله قصد داریم به بررسی محدودیت لمینت بپردازیم.

لمینت یا همان روکش بسیار نازک باید از قبل از دندان های شما توسط متخصص قالب گرفته شودو به لابراتوار ارسال شود تا ساخته شود. سپس با استفاده از آماده سازی دندان بر روی دندان شما نصب می شود. در آماده سازی دندان باید به اندازه ضخامت روکش مینای دندان بیمار تراشیده شود به همین علت یکی از محدودیت های لمینت داشتن ضخامت مینای کافی برای دندان است. زیرا از دست دادن مینای دندان به مقدار زیاد باعث حساسیت دندانی می شود و شاید یکی از عوامل محدودیت و عوارض لمینت دندان باشد اما دلیل تراشیدن مینای دندان برای پیوند هر چه مستحکم تر و قوی تر دندان و روکش لمینت است. تنها برای دندان های قدامی تراشیدن دندان به مقدار بسیار کمی انجام می شود.

لمینت دندان دارای محدودیت های مخصوص به خود است که هر چه دارای این محدودیت ها باشید گزینه مناسبی برای لمینت دندان نیستید. اما اگر کمتر دارای این محدودیت ها باشید گزینه بسیار مناسبی برای لمینت دندان هستید. تغذیه افراد بر روی سلامت دندان و روکش لمینت بسیار تاثیر گذار خواهد بود. از مهم ترین هدف هایی که در این روش نیاز داریم ماندگاری و طول عمر بالای این روش است. هر چه محدودیت کمتری داشته باشید برای این روش به هدفی که از انجام آن خواهیم داشت نزدیک تر می شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لمینت دندان می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت لمینت دندان

مواد غذایی مجاز بعد از لمینت دندان چیست؟
معمولا برای انجام لمینت دندان نیازی به جراحی نیست و پس از آن که لمینت دندان انجام می شود می توانید به راحتی خوردن و آشامیدن مواد غذایی و نوشیدنی ها را شروع کنید. اما بهتر است در 24 ساعت اولیه پس از استفاده از روکش لمینت دندان با احتیاط در خوردن و نوشیدن عمل کنید. بهتر است در 24 ساعت اولیه از جویدن و گاز زدن مواد غذایی سفت سخت خود داری نمائید.

محدودیت لمینت + لمینت دندان + قیمت لمینت دندان

توصیه می شود به دلیل محدودیت های لمینت از مواد غذایی که به صورت پوره هستند استفاده نمائید. البته نوشیدن آب یا استفاده از مسواک پس از غذا باعث می شود روکش لمینت دندان دچار آسیب نشود. زیرا در صورتی که مسواک نزنید مواد غذایی بین دندان های شما باقی می ماند و باعث پوسیدگی دندانی می شود. و البته استفاده از آب نیز باعث می شود اسید داخل دهان کنترل شود.

در هفته های اولیه بعد از لمینت دندان بهتر است از خوردن قهوه و نوشیدنی های الکی و یا چای پرهیز کنید تا به رنگ آن آسیب وارد نشود. در نهایت محدودیت مهمی که بهتر است آن را رعایت کنید عدم استعمال دخانیات است. زیرا استفاده از سیگار و انواع دخانیات باعث می شود باکتری ها بر روی دندان یا دیواره اتصال لمینت و لثه قرار بگیرد و باعث پوسیدگی دندانی شود.

چه افرادی گزینه مناسبی برای لمینت دندان هستند؟
لمینت دندان یکی از روش هایی است که اغلب برای اصلاح رنگ دندان و یا پر کردن فاصله دندان ها استفاده می شود. در صورتی که دندان های شما سالم هستند پس از لمینت دندان نیز باید مراقبت های کافی داشته باشید تا آسیبی به شما نرسد.

محدودیت لمینت + لمینت دندان + قیمت لمینت دندان

برخی افراد ممکن است بر اثر بی توجهی پزشک عصب دندان هایشان دچار آسیب شود و در نهایت به سرما و گرما حساس شود. همه افراد نمی توانند گزینه مناسبی برای لمینت دندان باشند و در افراد مناسب نیز محدودیت وجود دارد. حال لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است و برای چه کسانی مناسب نیست :

افرادی که عادت به دندان قروچه و ساییدن دندان دارند نباید از لمینت دندان استفاده کنند زیرا باعث شکست و ترک خوردگی روکش دندان می شود.
افرادی که علاقه زیادی به مواد اسیدی و ترشی جات دارند نباید از روکش لمینت استفاده کنند.
عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باعث می شود پوسیدگی دندانی و بیماری های دهان و دندان بروز کند و با شکست روبرو شود. به همین علت توصیه می شود استفاده از نخ دندان ومسواک نباید ترک شود.
افرادی که مینای دندان ضعیفی دارند و بافت مینای آن ها کافی نیست نباید از لمینت دندان استفاده کنند. زیرا دندان آن ها دچار حساسیت های دائمی می شود.
مراقبت هایی که بعد از لمینت دندان نیاز است
با وجود آنکه عمر لمینت دندان نسبت به روش های مشابه خود بالا است و دارای استحکام مناسبی است. اما بهتر است با استفاده از آن از جویدن مواد غذایی سفت پرهیز کنید. برخی عادت دارند سر بطری، انتهای مداد، ناخن های خود و یا آجیل های در بسته را با دندان خود میشکنند. اگر به دنبال افزایش عمر لمینت دندان خود هستید بهتر است استفاده از مواد غذایی سفت و سخت را کنار بگذارید. البته این موارد را بهتر است با احتیاط انجام دهید و خود را محدود به مواد غذایی نرم نکنید و مراقبت های لمینت دندان لازمه را انجام دهید.

 


اگر در شب یا زمان عصبانیت خود دندان های خود را می سایید و یا عادت به دندان قروچه دارید بهتر است ابتدا برای درمان آن اقدام کنید سپس اقدام به کاشت روکش لمینت دندان نمائید. زیرا فشار زیادی که در هنگام ساییدن یا دندان قروچه برای روکش دندان پیش می آید باعث می شود روکش شکسته شود و یا دچار لب پریدگی شود.

 


از مسواک و نخ دندان های نرم استفاده کنید زیرا مسواک هایی که دارای پرزهای سفت و سخت هستند باعث می شوند بر روی روکش صیقلی لمینت دندان بیمار خط و خش ایجاد شود و از زیبایی آن کاسته می شود. نخ دندان های نرم نیز از لب پریدگی و یا جدا کردن احتمالی روکش لمینت از دندان جلوگیری می کند.


بهترین کلینیک نوار مغز

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۰:۲۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

برای منظم شدن دندان ها لمینت بهتر است یا ارتودنسی نامرئی؟

برای منظم شدن دندان ها لمینت بهتر است یا ارتودنسی نامرئی؟

مراقبت های بعد از لمینت دندان

 


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب

این روزها برای برطرف کردن نامرتبی دندان ها در دندانپزشکی روش های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال لمینت دندان و ارتودنسی نامرئی دو روش رایجی هستند که به این منظور توسط دندانپزشکان مورد استفاده قرار می گیرند. در این صفحه درباره هر دو روش توضیحاتی ارائه شده و به جز بررسی هزینه ارتودنسی نامرئی و لمینت، به سوالی که در عنوان مطرح شده پاسخ داده ایم.

برای منظم شدن دندان ها لمینت بهتر است یا ارتودنسی نامرئی؟

ثبت نام بیمه تکمیلی خانواده | از بدو تولد تا ۷۰ سالگی (مشاوره رایگان)
ثبت نام بیمه تکمیلی خانواده | از بدو تولد تا ۷۰ سالگی (مشاوره رایگان)

پیشنهاد امروزYektanet: Vaccine
منظور از ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی یکی از شاخه های اصلی رشته دندانپزشکی است. در این رشته مجموعه ای از درمان های تخصصی برای منظم کردن دندان ها و تراز کردن موقعیت فک ها انجام می شود. در هر روش درمان نیز از برخی دستگاه ها یا ابزار استفاده می شود. بعضی از این دستگاه ها حین درمان کمتر قابل توجه هستند و به اصطلاح به آن ها نامرئی گفته می شود.

اگر درمان با دستگاه های نامرئی انجام شود می گویند ارتودنسی نامرئی صورت گرفته. اغلب زمانی که صحبت از این روش ارتودنسی می شود منظور درمان با قالب های شفاف ارتودنسی است که با نام الاینر شفاف نیز شناخته می شوند.

ارتودنسی نامرئی دقیقا چه کاربردی دارد؟

ارتودنسی با الاینرهای شفاف و نامرئی برای درمان نامنظمی های خفیف تا متوسط دندانی گزینه بسیار مناسبی است. به عبارتی اگر شما شخصی هستید که مشکلات زیر را با درجه خفیف تا متوسط دارید کاندید خوبی برای انجام این روش خواهید بود:

کج بودن دندان‌ها
فاصله بین دندان ها (مخصوصاً دندان های جلو)
اوربایت (جلو بودن دندان های فک بالا نسبت به فک پایین)
اپن بایت (وجود فاصله بین دندان ها در جلو زمانی که دهان بسته است)
آندربایت (جلو بودن دندان های فک پایین نسبت به فک بالا)
برای منظم شدن دندان ها لمینت بهتر است یا ارتودنسی نامرئی؟

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

رایگان دوره ارزهای دیجیتال شرکت کن!! (همین حالا ثبت نام کن)
رایگان دوره ارزهای دیجیتال شرکت کن!! (همین حالا ثبت نام کن)

پیشنهاد امروزYektanet: Vaccine
لمینت‌ها نوعی پروتز دندان هستند که به منظور اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی استفاده می شوند. آن‌ها لایه‌هایی بسیار نازک از جنس سرامیک دندانپزشکی‌اند که به سطح جلوی دندان ها متصل شده و زیبایی خیره کننده ای به لبخند می‌بخشند.

کاربرد لمینت های سرامیکی چیست؟

از لمینت‌ها برای برطرف کردن مشکلات ظاهری دندان‌ها استفاده می‌شود. این پروتزهای زیبایی، می‌توانند به جز برطرف کردن نامرتبی‌های خفیف دندانی مشکلات زیر را نیز برطرف کنند:

کوتاهی دندان‌ها
فاصله بین دندان‌ها
شکستگی دندانی
لب پر شدگی‌های دندانی
ترک خوردگی دندانی
تغییر رنگ دائمی دندان ها
و ...
برای منظم شدن دندان ها لمینت بهتر است یا ارتودنسی نامرئی؟

برای منظم کردن دندان ها ارتودنسی نامرئی بهتر است یا لمینت سرامیکی؟

ارتودنسی نامرئی یک روش اصولی و قطعی برای برطرف کردن نامنظمی دندان ها است. با این روش می توان دندان را از ریشه حرکت داده و صاف یا منظم کرد. از طرفی منظم کردن دندان های نستبا کج تنها یکی از کابردهای فرعی لمینت های دندانی است. لمینت ها نمی توانند از ریشه، دندان ها را حرکت داده و صاف کنند. آن ها تنها با متصل شدن به دندان ها به صورت ظاهری باعث منظم شدن دندان ها می شوند.

بنابراین ظاهرا برای منظم کردن دندان ها بهترین روش ارتودنسی دندان است. و اگر دو دل هستید که بین ارتودنسی نامرئی و لمینت دندان کدام برای شما مناسب است، باید بدانید که ارتودنسی نامرئی اصولی تر از لمینت دندان است.

دیسک کمر داری؟ به هیچ وجه جراحی نکن!!! «درمان فوری» با تیلاکس!
دیسک کمر داری؟ به هیچ وجه جراحی نکن!!! «درمان فوری» با تیلاکس!

پیشنهاد امروزYektanet: Vaccine
هزینه منظم کردن دندان ها با لمینت و ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

پاسخ کوتاه

می توانید انتظار داشته باشید که به ازای هر واحد لمینت بین 2 تا 5 میلیون هزینه کنید. برای ارتودنسی نامرئی تمام دندان ها نیز بیشتر از 5 میلیون تومان هزینه نیاز است.

توضیحات بیشتر

از آنجا که لمینت و ارتودنسی نامرئی درمان های یکسانی نیستند، هزینه انجام آن ها نیز یکسان نخواهد بود. معمولاً هزینه ارتودنسی نامرئی پرداختی برای منظم کردن تمام دندان ها در نظر گرفته می شود. اما هزینه لمینت دندان به ازای هر دندان محاسبه می گردد. به این شکل که هزینه یک واحد لمینت را ضرب‌در تعداد دندان هایی که قصد انجام لمینت داریم می کنیم.

(از نظر هزینه لمینت ها معمولاً گران تر هستند ولی ارتودنسی نامرئی کمی ارزانتر است. درواقع این روش درمان ارزانترین و یکی از موثرترین روش منظم کردن دندان ها است.)

برای اصلاح طرح لبخند با لمینت و ارتودنسی باید به کدام دندانپزشک مراجعه کنیم؟

لمینت و ارتودنسی، درمان‌های متفاوتی هستند. هر دو برای اهداف زیبایی انجام داده می‌شوند اما توسط دو دندانپزشک مختلف صورت می‌گیرند. لمینت‌ها معمولاً توسط متخصصان ترمیمی و زیبایی دندان و درمان ارتودنسی نیز توسط ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی انجام می شوند.

اگر می خواهید طرح لبخند خود را با لمینت انجام دهید باید بدانید که دندانپزشکان عمومی و متخصصان پروتز نیز ممکن است درمان لمینت انجام دهند اما بهتر است دندانپزشک انتخابی شما یک متخصص ترمیمی و زیبایی باشد. همچنین به دلیل تخصصی بودن فرآیند درمان ارتودنسی حتما برای درمان یک متخصص ارتودنسی خوب پیدا کنید.

تشخیص بیش فعالی با نوار مغز

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۹:۴۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)